crossbus uit nederland naar belgie

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
pHino
Berichten: 437
Lid geworden op: di jun 26, 2007 14:43
Locatie: belgie

Ik ben dus opzoek naar een geschikte crossbus. Ik zoek iets omtrent:

Vivaro, vito, transporter, transit, viano jumper ...

nu viel het me op dat er enkele verkopers op de verkoopsites zitten die uit holland komen.

bv:

http://www.2dehands.be/autos/bestelbusj ... s&start=41

Deze bieden de busjes PAKKEN goedkoper aan ... Maar waar zit de adder?

ze laten uitschijnen dat er dus 19% btw bij komt, en dat je hem voor 140€ ingevoerd hebt.

Klopt dat? is het zo simpel? Ik koop dus bv een bus bij zo een dealer voor 5000€
Dan komt er bij:

- 19% btw = 5950€
- 140€ papierwerk

totaal: 6090€ en ik ben gesteld? Is het werkelijk zo simpel?
Sniper
Berichten: 149
Lid geworden op: za sep 17, 2011 08:31
Locatie: Arendonk
Contacteer:

ik doe dit vaker en het is als volgt.

- uitvoer uit Nederland is gratis (als je een export kenteken nodig hebt 11,50)
- dan naar de douane in België (bij mijn auto hoefde ik geen BTW te betalen, maar daar kun je het beste de douane in België voor bellen) (kosten 0.50 cent voor wat stempels, wel gepast betalen, hebben geen wisselgeld)
- dan met douane papieren en de export papier van NL naar de keuring in België (keuring kosten afhankelijk van auto, etc)
- na de keuring met alle papieren een kenteken aanvragen en verzekering regelen in België, ik ben naar alken gereden dat ging sneller anders moet je wachten op alles.

kost alles bij elkaar zo'n 100 euro en in 1 dag geregeld, wel goed plannen

ps
als de auto in NL nog BPM heeft mag je dat van de verkoop prijs aftrekken, de verkoper krijgt de rest BPM terug van de belastingdienst in NL. Vraag dus naar een export prijs zonder BPM.

suc6
Sniper :snipersmile:

Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper

http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
pHino
Berichten: 437
Lid geworden op: di jun 26, 2007 14:43
Locatie: belgie

ok sniper, alvast bedankt

en om hem als lichte vracht in te schrijven in belgie is ook geen probleem dus?
Sniper
Berichten: 149
Lid geworden op: za sep 17, 2011 08:31
Locatie: Arendonk
Contacteer:

pHino schreef:ok sniper, alvast bedankt

en om hem als lichte vracht in te schrijven in belgie is ook geen probleem dus?
wat ik nog vergeet, zorg wel dat je een gelijkvormigheidsattest hebt want België is het enige land in Europa die die dingen moet hebben.
kun je opvragen bij de fabrikant van de wagen, kosten kunnen variëren van gratis tot een paar honderd euro. ik was voor mijn Opel 50 euro kwijt.

inschrijven als lichtenvracht geen ervaring mee helaas, weet wel dat je moet letten op de manier hoe een wagen voldoet aan de regel van lichtenvracht, is in elk land anders....lang laven 1 europa
Sniper :snipersmile:

Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper

http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
wr450f'05
Berichten: 501
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 22:29
Locatie: rechts

Ik heb wel een lichte vrachtwagen van België naar Nederland gehaald hier in Nederland is het een gewone personenauto.

En bij het invoeren in Nederland moet je ook gewoon een gelijkvormigheidsattest hebben of een CVO.
CRF450X '08
JoeBaR
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

is er ook iemand met ervaring van het uit buitenland naar de NL importeren ? en is er verschil in importeren van autos en vrachtautos ?

heb zelf het vermoeden dat in duitsland het aanbod in bussen en vrachtwagens veel groter en wat goedkoper is dan hier.
🍺Biertakt racing 🍻💪
Sniper
Berichten: 149
Lid geworden op: za sep 17, 2011 08:31
Locatie: Arendonk
Contacteer:

JoeBaR schreef:is er ook iemand met ervaring van het uit buitenland naar de NL importeren ? en is er verschil in importeren van autos en vrachtautos ?

heb zelf het vermoeden dat in duitsland het aanbod in bussen en vrachtwagens veel groter en wat goedkoper is dan hier.
ik heb ook auto's ingevoerd naar NL. gaat redelijk simpel. naar RDW daar invoeren, daar wordt serienummer gecontroleerd en worden de gegevens ingevoerd.
je kan de wagen meteen APK laten keuren als je dat wil maar is niet verplicht (mag ook bij je eigen garage) als er nog BPM op de auto zit krijg je bij de douane van het RDW meteen een aanslag mee die je mag voldoen. is de wagen BPM loos dan krijg je van de douane een brief mee dat de BPM nihil is en ben je klaar. na een aantal dagen krijg je de papieren van de wagen binnen en kun je platen laten maken. tot die tijd rijd je met je invoerplaten (wel verzekeren op de invoer platen anders wordt het heel duur rijden). ik was als ik me niet vergis ongeveer 100 euro kwijt alles bij elkaar (incl APK)
Sniper :snipersmile:

Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper

http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Plaats reactie