Yamaha WR 450 F wordt te warm en of spanning (12volt ) is te laag.
Mijn Wr450 2003 heeft een probleem. Vorig jaar toen ik hem kocht had hij een probleem (nu nog) met het elektrisch starten. De startmotor ging prima rond, maar hij sloeg niet aan. Trapte ik een keer met de kick-starter dan liep hij meestal gelijk. Was de motor warm dan werkt de elektrische starter ook prima, maar als de motor warm was en ik boven in het toerental het gas los liet dan kwam er een knal. Kleppen afgesteld en het was nagenoeg over. Tot afgelopen zaterdag. Ik wou de motor elektrische proberen te starten, maar de accu bleek te ver leeg te zijn.( Raar want 2 weken geleden nog met gereden) Dan maar kicken en gelijk starten. Geen probleem of toch? We gingen rijden en na ongeveer 30 km begon de motor in het midden gebied regelmatig te knallen. Boven in het toerental en onder in het toerental nog geen probleem. Even gestopt om te kijken hoe of wat. Toen wij stil stonden merkte ik dat de motor veel te warm was geworden.Zelfs zo warm dat het zij schiltje bij de uitlaat begon te smelten. Raar want zo hard hadden wij (Oudjes) helemaal niet gereden. Ook merkte wij op dat de spanning van de accu ook nog minder was geworden en het controle lampje niet meer aan ging. Na dat de motor was afgekoeld zijn wij heel rustig met heel weinig gas binnen door teruggereden naar huis. De spanning was zo LAAG DAT HET KNIPPERLICHT TIJDENS HET RIJDEN ZELFS NIET MEER DEED en terwijl deze toch spanning had moeten krijgen via de stroom spoel of accu. Bijna thuis stopte de motor helemaal, het leek wel of hij geen stroom meer kreeg. Even iets laten afkoelen en toen kon ik hem via de kick starter weer starten. Raar?
Nou is mijn vraag is het een elektrische probleem of toch iets in het blok of te arm lopen in het midden gebied?
Een te lage spanning op de CDi kan dat ? Of te weinig benzine zodat hij te arm loopt en daar door veel te warm wordt en daar door de spanning ook in stort? Graag een goed advies hier in.
Groeten Jamo
Yamaha WR 450 2003 word veel te warm en of spanning te laag.
Moderator: ghulst
Als ie echt te lang te arm heeft gelopen kan je statorspoel en/of pick up spoeltje van de ontsteking het hebben begeven.
Ook kan de magneet van het vliegwiel zich (deels) hebben ontlaten.
Het feit dat je boordspanning problemen geeft suggereert problemen met je stator. Het kan goed zijn dat daarnaast ook je pickup spoeltje hapert. Da's soms lastig te meten. Kan best dat de ohmse weerstand klopt en dat ie toch problemen geeft.
Uitwisselen is de remedie. Pickup spoeltje is niet zo duur. Stator wat duurder.
Misschien kun je een bekend goede stator van iemand lenen om te proberen ?
Ook kan de magneet van het vliegwiel zich (deels) hebben ontlaten.
Het feit dat je boordspanning problemen geeft suggereert problemen met je stator. Het kan goed zijn dat daarnaast ook je pickup spoeltje hapert. Da's soms lastig te meten. Kan best dat de ohmse weerstand klopt en dat ie toch problemen geeft.
Uitwisselen is de remedie. Pickup spoeltje is niet zo duur. Stator wat duurder.
Misschien kun je een bekend goede stator van iemand lenen om te proberen ?
ik heb ook zoiets alleen dan wanneer ik rustig rij met mijn yz426f dat rijdt de motor zeg maar stotend,wanneer ik volgas geef en loslaat dan knalt hij wat en komen de vlammen uit de uitlaat.Maar nog steeds niet gevonden wat het is.Jouw probleem al over?
Was ik maar Rijker en iets knapper ??
Hoi Crossblok,
Jou probleem zit hoogst waarschijnlijk in dat bij boven in te arm loopt.
Dus hoofd sproeier 1 a 2 maten vergroten.
Wat ook kan is dat hij ergens aan de carburateur kant valse lucht zuigt. Even controleren dus.
Jou probleem zit hoogst waarschijnlijk in dat bij boven in te arm loopt.
Dus hoofd sproeier 1 a 2 maten vergroten.
Wat ook kan is dat hij ergens aan de carburateur kant valse lucht zuigt. Even controleren dus.
Yamaha WR450F 2003
Heb ik vanochtend gedaan maar om 7.00 uur sóchtends ga ik hem nog maar niet proberen denk dat de buurt dit niet zal waarderen haha.Maar probleem bij lage toeren is dat hij wat stotert met rijden,maar trekt wel goed door met normaal rijden ook geen last enkel met rustig rijden,maar zal zo eens even rijden met een 2maten grotere hoofdsproeier.In ieder geval bedankt voor je reactie.Valse lucht is het niet al paar keer tijdens stationair draaien met remmenreiniger op de carberateur en inlaat spruitstuk en luchtfilterslang gespoten verandert niks met toerental blijft mooi netjes/rustig lopen
Was ik maar Rijker en iets knapper ??