Hallo,
Ik heb 2 weken terug een KTM Exc 200 (2 takt) van bj. 2006 gekocht.
Nou loopt de motor toch niet zoals het hoort. De handeling voordat ik weg rij zijn als volgt:
- Ik start de motor met choke aan altijd in 1 kick, na ca 1 min. zet ik de choke weer uit. (motor staat nog stil en draait stationair).
- Vervolgens loop ik naar een zandpad ongeveer 100 meter lopen van mn huis, ook nou loopt de motor stationair maar zonder choke.
- dan stap ik op en rijd ik weg, Wat een POWER. Maar dan:
na maximaal. 10 minuten rijden geeft de motor niet al zijn vermogen meer en lijkt het of hij inhoud. Ook als ik hem stationair laat draaien bij stilstand en dan gas geef maakt hij niet de hoeveelheid toeren die hij hoort te maken.
Wat ik denk dat de oorzaak kan zijn:
Ik heb de motor gekocht met originele demper/ uitlaat. deze zien er als nieuw uit. de motor is van 2006 dus daar hoort wel een deuk/ kras op te zitten. Misschien is de carburateur wel op een andere uitlaat afgesteld?
Ik hoop dat hier iemand is die het probleem ziet, dan hoor ik het graag.
groeten.
KTM Exc 200 houd in bij warme motor.
Moderator: ghulst
Zou eerst eens kijken naar de carburateur afstelling, checken met bv de catalogus. Dan weet je of je ongeveer in de buurt zit. Zou veel te rijk kunnen staan.
Is zo moeilijk aan te geven, kan aan veel dingen liggen (ook ontsteking, CDI). Ook kan je uitlaat valve dicht blijven zitten door bv koolaanslag.
Is zo moeilijk aan te geven, kan aan veel dingen liggen (ook ontsteking, CDI). Ook kan je uitlaat valve dicht blijven zitten door bv koolaanslag.
KTM 250 EXC, 250 SX