¡Hola!
Ik sluip al een tijd rond op dit forum als anonieme bezoeker en besloot eindelijk toch maar een accountje aan te maken!
Mijn naam is Bas en ik kom uit het bourgondisch Limburg.
Ondertussen ben ik al pakweg een jaar trotse eigenaar van een DR800S uit '91 (ja, de rode) maar heb helaas pas een paar duizend kilometer mogen genieten.
Ik heb dit lekker ding overgenomen van mijn vader, die helaas niet genoeg tijd meer had om haar te verwennen hoe het hoort.
Als jonkie (net uit mijn puberteit, maar ja, mijn moeder noemt mij nog steeds een klein kind) ging ik uiteraard meteen te hard van stapel en heb ik na een relatief korte tijd al één van de domste fouten gemaakt die mogelijk is; teveel motorolie erin gemikt door haast . Dus nu staat ze half ontleed in de garage.
Verwacht dan ook dat ik, ook al claimt men dat ze niet bestaan, meer dan genoeg domme vragen zal stellen.
Voor de rest hoop ik mede DR-en-andere-motor-liefhebbers beter te leren kennen en wie weet zal ik ook eens mee zand gaan vreten .
Ten slotte nog een klein fotootje van mij en één van mijn eerste liefdes:
Een nieuw lid voor la familia!
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Hallo Bobo, welkom in dit gezellige clubje. Als mede newbie zal ik je de "schaamte" van het stellen van domme vragen even uit handen nemen: wat is er zo erg aan teveel olie bijvullen? Gooit een Big dat er niet gewoon ergens via een ontluchting uit tot er een bepaalt niveau is bereikt? Dit is wat ik gewend ben van de Guzzi's die ik normaal berijd (als hij het doet...)
Groet, Peter.
Groet, Peter.
-
Ey Bas, welkom hier!
Domme vragen bestaan wel maar er zijn nog meer domme mensen die geen vragen stellen
.
En te veel olie word er normaal gesproken gewoon het blok uit gegooid dus benieuwd hoeveel te veel was en wat de schade is.
Greetz
Zappa
Domme vragen bestaan wel maar er zijn nog meer domme mensen die geen vragen stellen
.
En te veel olie word er normaal gesproken gewoon het blok uit gegooid dus benieuwd hoeveel te veel was en wat de schade is.
Greetz
Zappa
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
de enige plek waar hij er iets uit kan gooien is door de carterontluchting.
maar dat is boven in het klepdeksel, zal dus niet snel gebeuren.
maar als je een 800cc zuigertje naar beneden stampt kan hij er wel wat keerringen uitpersen, en dan ben je heel snel alles kwijt.
en een enorme smeerboel.
maar dat is boven in het klepdeksel, zal dus niet snel gebeuren.
maar als je een 800cc zuigertje naar beneden stampt kan hij er wel wat keerringen uitpersen, en dan ben je heel snel alles kwijt.
en een enorme smeerboel.
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
- de antrapper
Hallo Loco,
Met zo'n binnenkomer ben je hier goed, het hele scala van nono's tot professor
is op het forum aanwezig.
Welkom en veel plezier met de brommer
HansD
Met zo'n binnenkomer ben je hier goed, het hele scala van nono's tot professor
is op het forum aanwezig.