Ik heb de koppeling van de Huskie 250 2t vervangen.
Alle platen en voeringen, net zoveel nieuwe als er oude in zaten.
Na montage komt ie niet goed vrij als ik de koppeling inknijp.
Koppelingskabel moest een stuk strakker gesteld, ik had juist verwacht dat deze losser zou moeten met nieuwe, dikkere voeringen. (ik heb het hele pakket niet opgemeten helaas)
Is dit normaal en over na 1x warm rijden of is er toch iets vreemds aan de hand?
Nieuwe koppeling komt niet vrij
Moderator: ghulst
#777 - Mijn fotoboekenplank
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
ooit met een 65 ook zo iets gehad, bleek dat de platen iets verdraaid moesten worden. Zat 'm toch in een manier van plaatsen in de korf. Nou weet ik niet of dat bij jou ook zo is. Met een TE 410 ook platen en de korf vervangen, maar had dit probleem niet. Heb je trouwens de platen wel in de olie gelegd voor het monteren (moest vroeger wel) en nieuwe olie op de bak natuurlijk.
Anders ff el Bandito in Markelo contacteren. Succes
Anders ff el Bandito in Markelo contacteren. Succes
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
Ik heb ze een uurtje in de olie gelegd voor montage.
Verdraaien kan ik me moeilijk voorstellen, dat zou dan op de gok zijn. Bovendien horen ze perfect vlak te zijn.
Verdraaien kan ik me moeilijk voorstellen, dat zou dan op de gok zijn. Bovendien horen ze perfect vlak te zijn.
#777 - Mijn fotoboekenplank
Hoi Erwin,
zoals je weet had ik ook een 2takt husky, alleen een dan iets ouder type, maar met gelijke koppeling als die van jou.
Haal die platen etc er maar weer uit, en meet ze maar even na. Motor op z'n zijkant en openen die hap.
Dan ook zeker weten dat alles goed werkt, en dat kun je goed zien als je die koppeling open hebt liggen. Komt de drukstift wel ver genoeg naar buiten als je de koppelingshendel bedient. Ben je misschien een kogeltje vergeten wat daarbinnen de boel op lengte houd en zorgt voor de juiste werking?
Er zitten meen ik twee kogeltjes in, een aan het begin van de stift en een onder de drukplaat.
Check it out.
ps, verder nog helemaal tevreden over de husky?
en welke sproeier bezetting rij je met dit koude weer?
zoals je weet had ik ook een 2takt husky, alleen een dan iets ouder type, maar met gelijke koppeling als die van jou.
Haal die platen etc er maar weer uit, en meet ze maar even na. Motor op z'n zijkant en openen die hap.
Dan ook zeker weten dat alles goed werkt, en dat kun je goed zien als je die koppeling open hebt liggen. Komt de drukstift wel ver genoeg naar buiten als je de koppelingshendel bedient. Ben je misschien een kogeltje vergeten wat daarbinnen de boel op lengte houd en zorgt voor de juiste werking?
Er zitten meen ik twee kogeltjes in, een aan het begin van de stift en een onder de drukplaat.
Check it out.
ps, verder nog helemaal tevreden over de husky?
en welke sproeier bezetting rij je met dit koude weer?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
staat de koppeling niet te strak of plakt alles niet aan elkaar.
heb dit ooit met een auto gehad (is wel anders maar probleem was het zelfde), heb toen alles eerst heel strak gezet en daarna weer los en toen was het goed. is makkelijker dan alles er weer uit halen
heb dit ooit met een auto gehad (is wel anders maar probleem was het zelfde), heb toen alles eerst heel strak gezet en daarna weer los en toen was het goed. is makkelijker dan alles er weer uit halen
Sniper
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Er horen geen kogeltjes aan een uiteinde van de stift. Aan de koppelingskant zit een radiaal? (heet dat zo, naaldjes stervormig om de as in een plaatje) naaldlager.
Ik rij (reed, laatste rit was kampioensrit) met 35 stationair, 420 hoofdsproeier.
Voordat ik de boel dicht heb gedaan heb ik de werking nog gecontroleerd. Ziet er allemaal prima uit maar de slag lijkt wat te klein. Reden van vervangen was zowieso al dat ie een klein beetje aan bleef lopen. Ik dacht aan kromme platen, maar dat zie ik niet terug. De nieuwe lopen nog meer aan dus.
En ja, nog steeds blij met de huskie. Een nieuwe motor zou er weer een worden, dus dan deze maar flink in de revisie. Is toch een stuk voordeliger.
Ik rij (reed, laatste rit was kampioensrit) met 35 stationair, 420 hoofdsproeier.
Voordat ik de boel dicht heb gedaan heb ik de werking nog gecontroleerd. Ziet er allemaal prima uit maar de slag lijkt wat te klein. Reden van vervangen was zowieso al dat ie een klein beetje aan bleef lopen. Ik dacht aan kromme platen, maar dat zie ik niet terug. De nieuwe lopen nog meer aan dus.
En ja, nog steeds blij met de huskie. Een nieuwe motor zou er weer een worden, dus dan deze maar flink in de revisie. Is toch een stuk voordeliger.
#777 - Mijn fotoboekenplank
Ik weet nog dat ik mijn 250 altijd een beetje notoires vond wat de koppeling betrof. Altijd ligt kruipen. Wat wel hielp, dunne versnellingsbakolie. Wellicht dat jou olie ouder werd, en het kruipen in de hand hielp? Ook warm was beter dan koud.
Ook boorde ik meer gaten in mijn korf, zodat de olie er beter in en uit kon.
Ik weet nog goed dat ik mijn 125cc husky kreeg en in de 1e versnelling kon kick starten Wat een openbaring. Hoefde ik met de 250 niet te proberen. Wellicht ben ik ook te licht daarvoor .
Hier het idee van die korf, dit is mijn 125cc husky, maar het gaat om het idee!
Ook boorde ik meer gaten in mijn korf, zodat de olie er beter in en uit kon.
Ik weet nog goed dat ik mijn 125cc husky kreeg en in de 1e versnelling kon kick starten Wat een openbaring. Hoefde ik met de 250 niet te proberen. Wellicht ben ik ook te licht daarvoor .
Hier het idee van die korf, dit is mijn 125cc husky, maar het gaat om het idee!
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
werkt dat, gaten aan de binnenkant in zo'n "centrifuge"?
Kickstarten lukte meestal wel in z'n 1. Olie was nog geen 10 uur oud.
Kickstarten lukte meestal wel in z'n 1. Olie was nog geen 10 uur oud.
#777 - Mijn fotoboekenplank
ik weet dat er weleens ongevoerde platen waren die vanwege het fabricage proces een scherpe en een afgeronde kant hadden.
als je die niet goed monteerde wilde die platen niet lekker over de korf schuiven bij het inknijpen van de koppeling vanwege die scherpe rand.
en dat je kabel strakker moest klopt.
als je die niet goed monteerde wilde die platen niet lekker over de korf schuiven bij het inknijpen van de koppeling vanwege die scherpe rand.
en dat je kabel strakker moest klopt.
Dat is inderdaad het geval. (scherpe en afgeronde kant)roen schreef:ik weet dat er weleens ongevoerde platen waren die vanwege het fabricage proces een scherpe en een afgeronde kant hadden.
als je die niet goed monteerde wilde die platen niet lekker over de korf schuiven bij het inknijpen van de koppeling vanwege die scherpe rand.
en dat je kabel strakker moest klopt.
Nog ideeën welke kant dan buiten of binnen zou moeten?
koppelingskabel had ik intussen ook bedacht dat dat wel klopt.
#777 - Mijn fotoboekenplank
klinkt logisch,
bedankt
bedankt
#777 - Mijn fotoboekenplank
nog even wat. je vertelde dat je kopp voor dat ie open ging al een beetje bleef plakken.
heb je wel voldoende axiaalspeling op je buitenkorf? dus naar binnen en buiten.
er zit (bij sommige motoren) soms een dikke ring tussen het lager en de binnenkorf die vervormt kan zijn en daardoor tegen je buitenkorf aanloopt.
edit: dat was husky die dat schreef.
heb je wel voldoende axiaalspeling op je buitenkorf? dus naar binnen en buiten.
er zit (bij sommige motoren) soms een dikke ring tussen het lager en de binnenkorf die vervormt kan zijn en daardoor tegen je buitenkorf aanloopt.
edit: dat was husky die dat schreef.
Korf is niet ingeslagen?