Hotcams stage 3 of origineel?

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
arjen osinga
Berichten: 30
Lid geworden op: do jun 21, 2007 19:28
Locatie: marrum

Hallo,
Ik liep een tijdje geleden tegen een hotcams stage 3 nokkenas aan voor een crf 450 die paste op mijn motor en kostte niet de hoofdprijs.Ik gebruik mijn motor voor vtbm grasbaan en zo nu en dan eens een training op een crossbaan! Ik dat ding kopen er er in zetten, ging allemaal goed. Een tijdje later even op een stuk land rijden, Hij liep voor mijn gevoel langer door in de versnellingen(een beetje vermogen meer vermogen voor mijn gevoel),maar had onder in en midden in het toerengebied wat minder vermogen voor mijn gevoel. Klopt het inderdaad dat in de lage toerengebieden er minder vermogen is dan bij de standaard nokas of ligt dit aan mij? Ik zou zeggen door de grotere nok op de nokas kan er bij lage toerengebieden toch ook meer mengsel de cilinder inlopen? En ik heb een gewone 12.5: 1 zuiger bij, zou dit invloed hebben?
Alvast bedankt
Groeten Arjen
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Bij de meeste snellere nokenassen is dit normaal maar dat ligt compleet aan het profiel van de nok. Doorgaans kun j emet tuning stellen dat het een compromis is: Je wint het op 1 plek en je verliest het op een ander plek. Als je overal wint dan verlies je aan betrouwbaarheid
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
arjen osinga
Berichten: 30
Lid geworden op: do jun 21, 2007 19:28
Locatie: marrum

Bedankt voor je reactie, oke het is dus echt zo wat ik voelde, maar bedoel je met betrouwbaarheid dat het blok sneller stuk loopt oid?

Groeten Arjen
mmrizio
Berichten: 347
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 21:45
Locatie: Woerden (Ut)

Sneller stuk lopen?
- Als je meer op toeren (moet) rijden, dan wordt het hele systeem zwaarder belast --> meer onderhoud en kortere levensduur
- Hetere nokkenassen gebruiken iha steilere nokken --> meer belasting op de kleppentrein, vooral bij hogere toerentallen --> meer onderhoud en kortere levensduur

Als je als een oud wijf rijdt, half gas midden in toeren, dan zal het allemaal wel meevallen. Maar je zult het niet voor niets doen...

Stage 3 is de meest extreme variant?

Maurice
Maurice

I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
arjen osinga
Berichten: 30
Lid geworden op: do jun 21, 2007 19:28
Locatie: marrum

Ja oke, maar ik bedoel volgens mij heeft hij maar iets meer vermogen gekregen hiervoor en relatief veel vermogen moeten inleveren in het lage en middengebied. Dit had ik niet verwacht, dus ik twijvel of ik mijn originele er weer in ga zetten of niet? Want met crossen is het niet heel handig dat je een relatief 'piekerig' vermogen hebt en op de relatief kleine grasbanen van de vtbm ook niet zo.

Ps Ik vervong gister mijn waterpompkeeringen, ik voelde iets axiale speling op het koppelinghuis en het huis kon een beetje heen en weer buigen(kantelen),maar niet op en neer(volgens mij geen ruimte op het naaldlager), is dit normaal?

Groeten Arjen
Plaats reactie