groetjes,
heeft iemand als is ooit op vlogende pistes gezeten in maroco:
foum-zguid naar zagora, pistnr.6953 120 km.
zagora-tasla, pistnr. 6964 150 km.
verbinding cirque de Jaffar met Imilich(lac) daarna doorsteek todra.
zo ja, is steeds alle info welkom
met dank
jan
info pistes Marocco
Moderator: ghulst
vraag ns aan Patrick van XTravels www.xtravels.nl die is daar vast geweest
telefoon/fax: 31-(0)30-2447513
mobiel: 06-22382294
telefoon/fax: 31-(0)30-2447513
mobiel: 06-22382294
Zagora- FoumZguid, de Todra en du Dades en enkele andere pistes heb ik gereden (ikzelf met een BMW R100GS samen met mijn vrouw op een KTM 600 LC4). Als je Duits kunt lezen is het boek Marokko-Vom Rif zum Anti-Atlas van Erika Darr aan te bevelen. Vrijwel alle routes zijn hierin beschreven en ook GPS coordinaten zodat je het begin van een route eenvoudig kunt vinden. Zeker in de Hoge Atlas is het niet makkelijk om de weg te vinden zonder GPS.
ja ikkejanrocco schreef: heeft iemand als is ooit op vlogende pistes gezeten in maroco:
foum-zguid naar zagora, pistnr.6953 120 km.
jan
Dag Jan, ja ik weer ja.
Daarnet even nagekeken op de Michelin-kaart: heb idd tijdens de Raid de 'l amitié van '98 het traject Zagora-Foum-Zguid (dus in omgekeerde richting als wat jij blijkbaar van plan bent) gereden. Heb zelfs het volledige roadbook nog van die Raid. Wat ik me nog herinner is een vrij vlot te rijden traject (eens je de juiste piste gevonden hebt in Zagora) met veel keien en prachtige panorama's (maar dat heb je overal in Marokko, eigenlijk). Laat maar weten of je interesse hebt in het road-book (geen GPS-coördinaten, dat was toen verboden speeltuig).
Bart
Keep on smiling!