ingaan en uitgaande demping

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
duclamb
Berichten: 23
Lid geworden op: zo feb 20, 2005 13:23

Goeie dag luitjes

Waar zit de instelling voor de ingaande demping en waar die voor de uitgaande demping. usd vork
grtz Henk
Gebruikersavatar
de crossgoeroe
Berichten: 179
Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
Locatie: thuis

En als je dat weet wat ga je er dan mee doen??? :o
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
duclamb
Berichten: 23
Lid geworden op: zo feb 20, 2005 13:23

Dan ben ik weer een beetje wijzer. wijsneus :) :woow:
Gebruikersavatar
de crossgoeroe
Berichten: 179
Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
Locatie: thuis

Dan wil je natuurlijk ook nog weten hoe je deze moet verstellen :idea: .Hoeveel clicks in en uit van de in-en uitgaande demping en wat het effect van de verschillende combinaties is......dan wordt je ook een wijsneus :toost:
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
duclamb
Berichten: 23
Lid geworden op: zo feb 20, 2005 13:23

Yep. Heb je ook een goede setting voor een w :toost: r400 ?
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Onderin de poot (achter een rubberdop) de Ingaande (COMP) Geheel in draaien tot je niet verder kunt en dan 14 clicks uit is standaard. Max 20 clicks uit.
Bovenop de uitgaande demping (REB) (kleine sleufschroef. Standaard?? Ook max 20 clicks uit.

Setting is mede afhankelijk van je rijkunsten en je rijkunsten zijn mede afhankelijk van je setting :roll:
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Gebruikersavatar
de crossgoeroe
Berichten: 179
Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
Locatie: thuis

Maar nu even serieus:

Als je meer wilt weten over de algehele afstelling van je vering,dan kun je eens op de site van Van Laar Suspension kijken,
hij heeft een duidelijke richtlijn staan voor het afstellen van de Kayaba (KYB) wat jij dus hebt,en wat het effect is van de verschillende mogelijkheden.
Of de motor ook op jouw gewicht is afgeveerd volgt vanzelf uit de uitkomsten van de SAG afstelling


Succes ermee,wijsneus..... :lol:

:toost:
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
duclamb
Berichten: 23
Lid geworden op: zo feb 20, 2005 13:23

Dankvoor je advies . Ik wist wel dat ik hier aan het juiste adres was.
Jeroentje151
Berichten: 4
Lid geworden op: wo nov 16, 2011 21:08

Reactie op gassen: voor het instellen voor je compressie moet je juist je bovenste schroef nemen. En voor het instellen voor je rebound moet je de schroef hebben die aan de onderkant van je vork zit. Je zou kunnen proberen ze eerst helemaal op hard te draaien, en dan een paar rondjes rijden. En daarna zet je ze helemaal op zacht, en ga je een paar rondjes rijden. Zo voel je het verschil en kan je hem helemaal naar jou wens instellen. Mocht ie te stijf zijn zou het misschien de hoeveelheid olie zijn of misschien de spanning van de veer. Voor een deskundig advies zou ik ff met een specialist bellen.
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Uit WR400 manual (ter informatie) :wink:
Afbeelding
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
duclamb
Berichten: 23
Lid geworden op: zo feb 20, 2005 13:23

Jongens bedankt voor de info. Ik heb mijn vering ondertussen bij van Laar suspension liggen. V lgd week in Hengelo de eerste meters ermee rijden. Hou jullie op de hoogte.
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

dumping > demping :D
Afbeelding
Plaats reactie