De één na laatste KNMV Off Road rit van 2011. Zorg dat je erbij bent!
Eindelijk goed weer voorspeld; we zijn druk met de voorbereidingen voor de off road rit van de 13e november. Keuring, inschrijving, start en finish zijn bij café "de Radstake", Twenteroute 8, Heelweg/Varsseveld. Gelegen aan de N18 Varsseveld-Enschede.Er is daar ruime parkeergelegenheid. Ook het parkeerterrein bij het crosscircuit aan de overzijde van de weg is geopend. De (geluids)keuring en inschrijving is geopend vanaf 9.00 uur. Denk aan Uw rijbewijs, kentekenbewijs en zorg dat Uw motor aan alle eisen voldoet (geen crossbanden en max. 94 dBa, koplamp, goedgekeurde kentekenplaat en geen rijnummers). Wij zien graag deelnemers die zich als reglementair weggebruiker kunnen gedragen, toch proberen heeft geen zin, het houdt de boel alleen maar op. Ook tijdens de rit zal er een geluidskeuring worden gehouden.
Start eerste deelnemer om 10.00 uur. Inschrijving geopend tot 12.00 uur. Download vast het inschrijfformulier en vul deze in, dat scheelt veel tijd aan de inschrijftafel. Ook aanvragen van daglicenties kunnen hier gedownload worden. Op deze rit is het KNMV Off Road Reglement van toepassing. De kosten voor deelname aan deze onder auspicien van de KNMV georganiseerde rit, zijn volgens het off road reglement der KNMV € 20,00 euro voor KNMV-licentiehouders. Off Road licenties kunnen normaal gesproken digitaal aangevraagd worden bij de KNMV, maar niet op de dag zelf. Er zijn wel KNMV-daglicenties te koop (indien U éénmalig wilt rijden), daglicenties zijn kosten € 18,-
Er is een zeer uitgebreide medische voorziening (veldhospitaal) aanwezig, met arts, verpleegkundigen en EHBO en nabij start en finish (ca. 2km) is er gelegenheid tot tanken. De lengte van de route is ruim 63 kilometer, nagenoeg alles is onverhard terrein, veel bospaden, weilanden, maislanden en zandwegen en aan het eind van de rit de mogelijkheid om de crossbaan links/rechts en zelf te rijden. Tankstation op de route op 40 km. De gehele route is bepijld.
Helaas is onze route NIET geschikt voor trikes of quads.
Starten kan tot 13.30 uur, daarna wordt meteen het traject gesloten, er is gelegenheid tot het afspuiten van de motor, op de wasplaats bij het circuit. Ook het gezellige nieuwe clubhuis is geopend.
Na afloop zal het nog gezellig toeven zijn op de after-party bij "de Radstake".
Infolijn: 0315-230783
De Noppennieuws fotograaf maakt foto's die later gratis gedownload kunnen worden!
Varsseveld Off Road 13 november
Moderator: ghulst
Laatst gewijzigd door LIA op do nov 10, 2011 13:45, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: ma feb 04, 2008 11:27
- Locatie: Utrecht
Ik zeg gezellig....
Kunnen we gelijk zien of dat Honda kanon van mij 60 kilometer op een tankje rijdt.
Kunnen we gelijk zien of dat Honda kanon van mij 60 kilometer op een tankje rijdt.
KTM en/of HONDA
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: ma feb 04, 2008 11:27
- Locatie: Utrecht
Tis een cross blok 450. Die lust wel een slokje (net als die dikzak die erop zit overigens).
De lol is er bij mij af als het een HM motor is. Daar moet je dan weer veel aan kietelen als je dit vermogen weer gewend bent.
Maar top dat jij nog een tankje hebt! Wat zou je ervoor willen hebben zou dan de vraag zijn
De lol is er bij mij af als het een HM motor is. Daar moet je dan weer veel aan kietelen als je dit vermogen weer gewend bent.
Maar top dat jij nog een tankje hebt! Wat zou je ervoor willen hebben zou dan de vraag zijn
KTM en/of HONDA
ik ben echt nog een leek in het legaal offroad rijden en kom steeds een aantal eisen tegen bij dit soort ritten waarvan ik niet begrijp waarvoor ze er zijn, dus ik vraag het maar even.
waarom zijn de volgende zaken niet toegestaan:
- Geen rijnummers op de motor, waarom niet ?
- Geen crossbanden, waarom niet en wat wordt er verstaan onder crossbanden ?
alvast bedankt voor de reacties
waarom zijn de volgende zaken niet toegestaan:
- Geen rijnummers op de motor, waarom niet ?
- Geen crossbanden, waarom niet en wat wordt er verstaan onder crossbanden ?
alvast bedankt voor de reacties
Sniper
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
@Sniper
waarom deze regels er zijn kan ik je niet uitleggen, maar wel hoe het zit.
nummers moeten afgeplakt worden om elke suggestie van een wedstrijd te voorkomen (dit is het namelijk niet).
wat betreft de banden, er mag niet opstaan "not for highway use" dit is een crossband, een goed gekeurde band heeft ook een "DOT" nummer, voor enduro heb je "F.I.M.' banden nodig 13 mm nop.
waarom deze regels er zijn kan ik je niet uitleggen, maar wel hoe het zit.
nummers moeten afgeplakt worden om elke suggestie van een wedstrijd te voorkomen (dit is het namelijk niet).
wat betreft de banden, er mag niet opstaan "not for highway use" dit is een crossband, een goed gekeurde band heeft ook een "DOT" nummer, voor enduro heb je "F.I.M.' banden nodig 13 mm nop.
63 inmiddels ☺KTM_Wimpie schreef:Ik zeg gezellig....
Kunnen we gelijk zien of dat Honda kanon van mij 60 kilometer op een tankje rijdt.
-
- Berichten: 228
- Lid geworden op: vr sep 05, 2008 20:22
- Locatie: QPO
Geen filmpje vandaag want de beelden zijn net zo mistig als de rit zelf... Jammer, want de velden en de bossen lagen er prachtig bij, alleen die mist heeft alles verziekt. Wegens tijdgebrek was ik bij voorbaat al van plan maar één rondje te doen, en gelukkig hoefde ik dus geen spijt te hebben.
En dan kom je thuis, en schijnt de zon hier de hele dag al volop...
Volgende week maar weer eens naar de baan en daarna Hengelo!
En dan kom je thuis, en schijnt de zon hier de hele dag al volop...
Volgende week maar weer eens naar de baan en daarna Hengelo!
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
ondanks de dichte mist toch lekker 2 rondjes gereden, ik weet dat het in varsseveld was maar verder weinig herkenbaars kunnen ontdekken.
gelukkig gisteren wel heerlijk in het zonnetje gereden in Harfsen, al met al een superweekend.
en ik hoop dat de landeigenaren niet te veel schade hebben opgelopen, want er is volgens mij veel op plekken gereden wat niet de bedoeling was, maar dat kon ook niet anders.
gelukkig gisteren wel heerlijk in het zonnetje gereden in Harfsen, al met al een superweekend.
en ik hoop dat de landeigenaren niet te veel schade hebben opgelopen, want er is volgens mij veel op plekken gereden wat niet de bedoeling was, maar dat kon ook niet anders.
Laatst gewijzigd door johnny07 op zo nov 13, 2011 19:21, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 59
- Lid geworden op: vr nov 14, 2008 18:50
- Contacteer:
Jammer dat de video beelden mislukt zijn, altijd mooie filmpjes en leuk om die beelden weer terug te zien!silbertanne schreef:Geen filmpje vandaag want de beelden zijn net zo mistig als de rit zelf... Jammer, want de velden en de bossen lagen er prachtig bij, alleen die mist heeft alles verziekt. Wegens tijdgebrek was ik bij voorbaat al van plan maar één rondje te doen, en gelukkig hoefde ik dus geen spijt te hebben.
En dan kom je thuis, en schijnt de zon hier de hele dag al volop...
Volgende week maar weer eens naar de baan en daarna Hengelo!
Ik heb vanmorgen weer de nodige foto's gemaakt wat ook moeilijk was met deze mist maar toch nog leuke platen kunnen schieten.
Ze komen morgen weer online op http://www.fowi.oypo.nl
Na de middag zelf ook een rondje gereden en vond het een fantastische rit
Alle vrijwilligers, landeigenaren en VAMAC enorm bedankt en tot volgend jaar!
Groeten Wiljan
De route was geweldig, maar dat was dan ook het enigste.
Het weer heeft de boel behoorlijk verkloot.
Desalniettemin hebben we ons aardig vermaakt, twee keer rondgereden. We hadden wel meer rond willen rijden, maar de route was net gesloten.
Ik heb de beelden nog niet bekeken van de camera, maar die zullen vast niet best zijn.
CRF450X '08
Perfecte rit,
Inschrijving zo gepiept en geen wachtrij.
Motorkeuring ging mooi snel.
van 70km route was het maat 5km oid asfalt, gewoon super!
De routes op de weiland waren mooi!
Alleen je zag geen steek haha. Soms wist ik gewoon niet welke kant ik op moest rijden. Maar heb me prima vermaakt!
Inschrijving zo gepiept en geen wachtrij.
Motorkeuring ging mooi snel.
van 70km route was het maat 5km oid asfalt, gewoon super!
De routes op de weiland waren mooi!
Alleen je zag geen steek haha. Soms wist ik gewoon niet welke kant ik op moest rijden. Maar heb me prima vermaakt!
verstand op nul en nadenken
Een organisator vertelde me trouwens nog dat deze keer weinig route door het bos ging.
Sinds dit jaar is alles wat van de gemeete was aan bos verboden.
Erg jammer als het alle jaren er voor geen probleem was.
Sinds dit jaar is alles wat van de gemeete was aan bos verboden.
Erg jammer als het alle jaren er voor geen probleem was.
verstand op nul en nadenken
-
- Berichten: 228
- Lid geworden op: vr sep 05, 2008 20:22
- Locatie: QPO
Zoóó triest.... raar he? al die wildcrossers...barry! schreef:Sinds dit jaar is alles wat van de gemeete was aan bos verboden..
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
Lekker gereden!!!!!!!!!!!
Best wel spannend als je niet weet waar je heen moet of wat er voor gaten in het verschiet liggen.
2 ronden gereden, 4 brillen en 2 jassen bevuilt en de eerste 28km. vreselijk last van koude vingers. Zo erg dat we een keer gestopt zijn om de boel weer tot leven te laten komen.
Petje af weer voor de organisatie om toch weer een rit van dik 60km. uit te zetten.
Best wel spannend als je niet weet waar je heen moet of wat er voor gaten in het verschiet liggen.
2 ronden gereden, 4 brillen en 2 jassen bevuilt en de eerste 28km. vreselijk last van koude vingers. Zo erg dat we een keer gestopt zijn om de boel weer tot leven te laten komen.
Petje af weer voor de organisatie om toch weer een rit van dik 60km. uit te zetten.
Als is de bagger nog zo diep, gas d'r op en geen gepiep!
Tweede ronde was zeker wat km langer.johnny07 schreef:ondanks de dichte mist toch lekker 2 rondjes gereden, ik weet dat het in varsseveld was maar verder weinig herkenbaars kunnen ontdekken.
gelukkig gisteren wel heerlijk in het zonnetje gereden in Harfsen, al met al een superweekend.
en ik hoop dat de landeigenaren niet te veel schade hebben opgelopen, want er is volgens mij veel op plekken gereden wat niet de bedoeling was, maar dat kon ook niet anders.
wat een dag zeg!
Ook om foto's te maken was het verre van ideaal. Op een bepaald moment maar besloten om terug te gaan naar de Radstake.
Ik stond trouwens op het eerste geploegde aardappelveld in de bocht.
fotos op photo.dirttrack.nl ( de upload is op dit moment nog bezig)
Ook om foto's te maken was het verre van ideaal. Op een bepaald moment maar besloten om terug te gaan naar de Radstake.
Ik stond trouwens op het eerste geploegde aardappelveld in de bocht.
fotos op photo.dirttrack.nl ( de upload is op dit moment nog bezig)
Nieuwe site voor alle allroad/offroad en rally gerealteerde testen/reviews/impressies enz enz....
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Het was een aparte ervaring vandaag met die mist. De grond was stoffig dus het bleef mooi aan je bril kleven. Aan het eind van de rit ook een dikke opgebouwde laag modder aan de voorkant van de motor maar de achterkant was nog schoon! Heel raar.
O ja.. ook nog een bijna dood ervaring gehad... Af en toe was het dus niet helemaal duidelijk hoe je moest rijden... Ben ik met (ik schat) 100kmh een sloot over gereden. Naja, sloot. Middenin een weiland hadden ze zo’n 2,5 meter brede geul gegraven. Circa 1 m diep. 40 meter naar rechts hadden ze een doorgang gemaakt maar dat had ik dus niet gezien. Ik heb maar gas gegeven en ik ben er wonderwel op blijven zitten. Maar ik mis nu wel een stuk uit het kinstuk van mijn helm. Denk stuur geraakt ofzo. Verder gelukkig niks maar ik heb daar wel even 5 minuten stilgestaan
Verder werd er natuurlijk langzaam gereden dus ik heb het steenkoud gehad. Nu nog pijn in pijn vingers. Dus uiteindelijk maar 1 ronde gereden want mijn handen vroren er echt af.
Maar wel leuk om een keer met mist te rijden. Het is weer eens iets anders.
O ja.. ook nog een bijna dood ervaring gehad... Af en toe was het dus niet helemaal duidelijk hoe je moest rijden... Ben ik met (ik schat) 100kmh een sloot over gereden. Naja, sloot. Middenin een weiland hadden ze zo’n 2,5 meter brede geul gegraven. Circa 1 m diep. 40 meter naar rechts hadden ze een doorgang gemaakt maar dat had ik dus niet gezien. Ik heb maar gas gegeven en ik ben er wonderwel op blijven zitten. Maar ik mis nu wel een stuk uit het kinstuk van mijn helm. Denk stuur geraakt ofzo. Verder gelukkig niks maar ik heb daar wel even 5 minuten stilgestaan
Verder werd er natuurlijk langzaam gereden dus ik heb het steenkoud gehad. Nu nog pijn in pijn vingers. Dus uiteindelijk maar 1 ronde gereden want mijn handen vroren er echt af.
Maar wel leuk om een keer met mist te rijden. Het is weer eens iets anders.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
@speedphreax
Tenzij er meer mensen over de sloot gesprongen zijn heeft mijn vader je zien vliegen, volgens hem heb je mazzel gehad Maar goed dat er niks ernstigs gebeurd is.
Dit was de locatie waarschijnlijk, daar is later wat extra lint gespannen om te voorkomen dat anderen je na zouden doen
Zo breed is de sloot
Heb zelf gefilmd met een kleine camere bevestigd op borsthoogte en de kwaliteit valt me mee, alleen op de ruige stukken helaas vooral cockpitview. Denk dat helmbevestiging toch beter is maar daar is het model camera niet zo goed geschikt voor (kodak playsport zx3)
Eens zien of ik morgen een selectie online kan zetten.
Tenzij er meer mensen over de sloot gesprongen zijn heeft mijn vader je zien vliegen, volgens hem heb je mazzel gehad Maar goed dat er niks ernstigs gebeurd is.
Dit was de locatie waarschijnlijk, daar is later wat extra lint gespannen om te voorkomen dat anderen je na zouden doen
Zo breed is de sloot
Heb zelf gefilmd met een kleine camere bevestigd op borsthoogte en de kwaliteit valt me mee, alleen op de ruige stukken helaas vooral cockpitview. Denk dat helmbevestiging toch beter is maar daar is het model camera niet zo goed geschikt voor (kodak playsport zx3)
Eens zien of ik morgen een selectie online kan zetten.
Jij hebt zeker mazzel gehad. De overkant van de sloot lag ong. 20 cm hoger. Met je voorwiel kwam je net over de rand, met je achterwiel een half wiel in de rand. Ik stond te kijken of de eerste rijders de brug konden vinden in de mist. Daarna nog een half uur staan zwaaien om de brug aan te wijzen voor dat er lint en extra paaltjes gearriveerd waren. Daarna midden op het land al een fuikje gemaakt om de boel wat te remmen. De brug met drie dubbel lint geaccentueerd vervolgens nog een half uurtje de boel aanschouwt. Toen waren de sporen beter zichtbaar dus met een gerust hart de controle van het restant afgemaakt. Bij het opruimen zag ik dat er nog een, na die tijd de bodem van de sloot had bezocht. We hadden s'morgens gedacht dat de mist tegen starttijd wel opgetrokken zou zijn. Niet dus.speedphreax schreef:Het was een aparte ervaring vandaag met die mist. De grond was stoffig dus het bleef mooi aan je bril kleven. Aan het eind van de rit ook een dikke opgebouwde laag modder aan de voorkant van de motor maar de achterkant was nog schoon! Heel raar.
O ja.. ook nog een bijna dood ervaring gehad... Af en toe was het dus niet helemaal duidelijk hoe je moest rijden... Ben ik met (ik schat) 100kmh een sloot over gereden. Naja, sloot. Middenin een weiland hadden ze zo’n 2,5 meter brede geul gegraven. Circa 1 m diep. 40 meter naar rechts hadden ze een doorgang gemaakt maar dat had ik dus niet gezien. Ik heb maar gas gegeven en ik ben er wonderwel op blijven zitten. Maar ik mis nu wel een stuk uit het kinstuk van mijn helm. Denk stuur geraakt ofzo. Verder gelukkig niks maar ik heb daar wel even 5 minuten stilgestaan
Verder werd er natuurlijk langzaam gereden dus ik heb het steenkoud gehad. Nu nog pijn in pijn vingers. Dus uiteindelijk maar 1 ronde gereden want mijn handen vroren er echt af.
Maar wel leuk om een keer met mist te rijden. Het is weer eens iets anders.
Jammer maar verder geslaagd. En speedphreax jou zal ik niet snel vergeten. Groet Blauw. (met een geel vestje)
wr 400, xtz 660, xt 350
We hebben geloof ik allebei iets met water. En ik ben ook wel eens in de mist over zo'n sloot gesprongen omdat het niet meer anders kon.
Nou zijn we dus broeders. Gelukkig dat het goed is afgelopen. Speed was je vriend zeg maar.
En dat met een standaard schokbreker met een veel te lichte veer ? Lang leve bumprubbers.
Nou zijn we dus broeders. Gelukkig dat het goed is afgelopen. Speed was je vriend zeg maar.
En dat met een standaard schokbreker met een veel te lichte veer ? Lang leve bumprubbers.
Het was zeker een aparte ervaring gister! De eerste ronde erg wennen aan het rijden in dichte mist en met alleen een cross shirt aan HEEL koud!! Ik kwam er niet helemaal lekker in. Tevens geleerd dat crosshandschoenen niet heel erg bestand zijn tegen de hitte van uitlaatgassen. Ik dacht tijdens een stukje verbindingsweg, even mn handen warmen. Hoppa, gat in mijn handschoen en heel veel auw aan mijn hand. Toen nog 50 km met kapotte handschoen verder, brr!
Tweede rondje daarentegen ging TOP! Iets meer gewend aan de mist, die ondertussen ietsjes minder was geworden. Nieuw setje handschoenen en bril en knallen maar. Heerlijk! Ik was rond voor ik er erg in had... En een prachtige route
Ik heb nu al zin in Hengelo!!!
Tweede rondje daarentegen ging TOP! Iets meer gewend aan de mist, die ondertussen ietsjes minder was geworden. Nieuw setje handschoenen en bril en knallen maar. Heerlijk! Ik was rond voor ik er erg in had... En een prachtige route
Ik heb nu al zin in Hengelo!!!
Husaberg FE450 en straks een Beta 430 RR