Omdat ik steeds minder allroad rij (en dus meer met een karretje naar ritjes) ga op zoek naar iets lichters met luchtkoeling, (dus waarschijnlijk vloeken in de Yamaha-parochie, een XR400R, maar gelukkig heb ik op tijd een XT500 gekocht) zet ik mijn Yamaha TT600R te koop.
Bouwjaar 2002, ongeveer 25.000 kilometer gelopen (de opnemer bij het voorwiel is stuk). In 2009 is het frame opnieuw gepoedercoat en de zuiger prefentief vervangen. Gebruikt waarvoor hij is gemaakt, maar altijd netjes onderhouden.
Aanpassingen;
- bagagerekje van Kedo
- Originele uitlaat (de X3 is verkocht (94 db volgens Code groen)
- Rayz zadel
- Excell velgen met dikke spaken voor en achter
- Ken Sean Spiegel
- witte Acerbis handkappen
- wit voor- en achterspatbord (origineel blauw heb ik nog liggen)
- trellebrg enduro achterband (70 %)
- stekkertje voor 12v voeding, de accu die ik erop had ging telkens stuk. Nu kun je m.b.v. de auto lampjes ed checken, je roadbook inrollen etc.
Nieuw
- Michelin T63 voorband (160 km oud)
- ProGrip 714 rally handvatten
Recent vervangen
- ketting en tandwielen
- voorvork keerringen en olie
- achterschokbreker revisie door Jan Droog
- koppelingsplaten
- balhoofdlagers
- bougie
Er zit inmiddels nieuwe motorolie in, de kleppen zijn gesteld. Het kontaktslot gaf in 2007 in de Pyreneeen kortsluiting en moest worden overbrugd, en is daarna niet meer vervangen, net als de zijstandaardschakelaar.
.... en verder; een hele stapel reserve onderdelen; progressieve Wilbers veren (net gekocht, maar nog niet gemonteerd), gas- en koppelings kabels, remblokken, keerringen en lagers, plastic delen, een uniek eigenbouw windscherm (van een bouw emmer), luchtfilterdeksel zonder gaatjes, uitlaatophangbeugels, duostepjes, 4 luchtfilters (2 origineel, 2 makkelijker schoon te maken Unifilters ), onderdelenboek en werkplaatsmanual (kopietjes, pdf kan ook) etc.
Dit alles van 2,900.00, nu voor 2700,00
YAMAHA TT600R, 2002
Moderator: ghulst
- Bijlagen
-
- ttr 2k.jpg (121.78 KiB) 2231 keer bekeken
Laatst gewijzigd door STTEVE op di dec 06, 2011 14:20, 2 keer totaal gewijzigd.
met of zonder een electrische starter?
Paul
Paul
@ Paul - dit is een echte mannenmotor, kick dus ...
@ JoeBar - voila!! Rijdt echt old-skool, lekt een beetje, kan terugslaan als een kickboxer, frame en bloknummer matchen, dus origineel met een gebruikt sausje. Inmiddels de zijkapjes veranderd voor witte (da's origineel)
@ JoeBar - voila!! Rijdt echt old-skool, lekt een beetje, kan terugslaan als een kickboxer, frame en bloknummer matchen, dus origineel met een gebruikt sausje. Inmiddels de zijkapjes veranderd voor witte (da's origineel)
mn eerste liefde ..
mooi hoor , maar ga je er ook mee het terrein in ? lijkt me toch dat je er beperkter mee uit de voeten kan als met de TT ?
zit de originele uitlaat demper er op? of een supertrapp of een loodzware bsm pot ? kan het van deze kant niet zien .
mooi hoor , maar ga je er ook mee het terrein in ? lijkt me toch dat je er beperkter mee uit de voeten kan als met de TT ?
zit de originele uitlaat demper er op? of een supertrapp of een loodzware bsm pot ? kan het van deze kant niet zien .
4 strokes only !!
Nee, ik wil er niet mee het bos in, maar dat kan natuurlijk nog veranderen. Dus heb ik maar vast een oud tankje gekocht... Zandpaadjes etc zal wel gaan, als het mooi weer is of zo.
Er zit een BSM pijp op, daar zoek ik nog een alternatief voor. Origineel zijn ze niet meer te krijgen, Sebring vind ik niet mooi, Supertrap ook niet (+ teveel herrie) . Marvin heeft een mooi klein dempertje ...
Voorlopig eerst de TTR maar verkopen, want ik heb een XR400 gekocht
Er zit een BSM pijp op, daar zoek ik nog een alternatief voor. Origineel zijn ze niet meer te krijgen, Sebring vind ik niet mooi, Supertrap ook niet (+ teveel herrie) . Marvin heeft een mooi klein dempertje ...
Voorlopig eerst de TTR maar verkopen, want ik heb een XR400 gekocht