Yamaha WR400F olie kering

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Sniper
Berichten: 149
Lid geworden op: za sep 17, 2011 08:31
Locatie: Arendonk
Contacteer:

sinds de laatste rit lekt mijn linker voorveer/poot langs de kering. iemand een idee wat een nieuwe kering mag kosten, kom prijzen tegen van € 100,- tot € 28,-
verder vraag ik me af of alles uit elkaar moet of alleen het voorwiel eruit ? het zijn up side down veren, mij lijkt dus dat ik ze er van onder op kan zetten....hoor het graag van de experts :wink:
Sniper :snipersmile:

Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper

http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
pHino
Berichten: 437
Lid geworden op: di jun 26, 2007 14:43
Locatie: belgie

Sniper schreef:sinds de laatste rit lekt mijn linker voorveer/poot langs de kering. iemand een idee wat een nieuwe kering mag kosten, kom prijzen tegen van € 100,- tot € 28,-
verder vraag ik me af of alles uit elkaar moet of alleen het voorwiel eruit ? het zijn up side down veren, mij lijkt dus dat ik ze er van onder op kan zetten....hoor het graag van de experts :wink:
veerpoot moet 'volledig' los

bovenste deksel er af draaien, de poot uit elkaar slaan, dan bovenaan de spiraal kan je hem verder uit elkaar draaien.

prijs voor een dichting ligt rond de 10€, kan goedkoper als je ze zelf in een groothandel van dichtingen/lagers kan gaan halen
Sniper
Berichten: 149
Lid geworden op: za sep 17, 2011 08:31
Locatie: Arendonk
Contacteer:

pHino schreef:
Sniper schreef:sinds de laatste rit lekt mijn linker voorveer/poot langs de kering. iemand een idee wat een nieuwe kering mag kosten, kom prijzen tegen van € 100,- tot € 28,-
verder vraag ik me af of alles uit elkaar moet of alleen het voorwiel eruit ? het zijn up side down veren, mij lijkt dus dat ik ze er van onder op kan zetten....hoor het graag van de experts :wink:
veerpoot moet 'volledig' los

bovenste deksel er af draaien, de poot uit elkaar slaan, dan bovenaan de spiraal kan je hem verder uit elkaar draaien.

prijs voor een dichting ligt rond de 10€, kan goedkoper als je ze zelf in een groothandel van dichtingen/lagers kan gaan halen
waar haal jij je onderdelen ?
Sniper :snipersmile:

Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper

http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Bosje
Berichten: 734
Lid geworden op: za okt 07, 2006 08:00

Haal eerst een een dun voelermaatje of een negatief (ken je dat nog? ;) van vroeger, waarde foto's opgezet werden in de fotocamera) er doorheen.
Wat ook kan is heel strak brede tape op je poot plakken en aantal malen inveren.
Meestal zit er iets vuil tussen en met deze truc haal je dat weg en tadaa, geen lekkage meer :)
Allways replace the cheapest parts first :P
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

Bosje schreef:Haal eerst een een dun voelermaatje of een negatief (ken je dat nog? ;) van vroeger, waarde foto's opgezet werden in de fotocamera) er doorheen.
Wat ook kan is heel strak brede tape op je poot plakken en aantal malen inveren.
Meestal zit er iets vuil tussen en met deze truc haal je dat weg en tadaa, geen lekkage meer :)
Top techniek werkt (bijna) altijd en kost niets :D
Plaats reactie