sinds de laatste rit lekt mijn linker voorveer/poot langs de kering. iemand een idee wat een nieuwe kering mag kosten, kom prijzen tegen van € 100,- tot € 28,-
verder vraag ik me af of alles uit elkaar moet of alleen het voorwiel eruit ? het zijn up side down veren, mij lijkt dus dat ik ze er van onder op kan zetten....hoor het graag van de experts
Yamaha WR400F olie kering
Moderator: ghulst
Sniper
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
veerpoot moet 'volledig' losSniper schreef:sinds de laatste rit lekt mijn linker voorveer/poot langs de kering. iemand een idee wat een nieuwe kering mag kosten, kom prijzen tegen van € 100,- tot € 28,-
verder vraag ik me af of alles uit elkaar moet of alleen het voorwiel eruit ? het zijn up side down veren, mij lijkt dus dat ik ze er van onder op kan zetten....hoor het graag van de experts
bovenste deksel er af draaien, de poot uit elkaar slaan, dan bovenaan de spiraal kan je hem verder uit elkaar draaien.
prijs voor een dichting ligt rond de 10€, kan goedkoper als je ze zelf in een groothandel van dichtingen/lagers kan gaan halen
waar haal jij je onderdelen ?pHino schreef:veerpoot moet 'volledig' losSniper schreef:sinds de laatste rit lekt mijn linker voorveer/poot langs de kering. iemand een idee wat een nieuwe kering mag kosten, kom prijzen tegen van € 100,- tot € 28,-
verder vraag ik me af of alles uit elkaar moet of alleen het voorwiel eruit ? het zijn up side down veren, mij lijkt dus dat ik ze er van onder op kan zetten....hoor het graag van de experts
bovenste deksel er af draaien, de poot uit elkaar slaan, dan bovenaan de spiraal kan je hem verder uit elkaar draaien.
prijs voor een dichting ligt rond de 10€, kan goedkoper als je ze zelf in een groothandel van dichtingen/lagers kan gaan halen
Sniper
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Haal eerst een een dun voelermaatje of een negatief (ken je dat nog? van vroeger, waarde foto's opgezet werden in de fotocamera) er doorheen.
Wat ook kan is heel strak brede tape op je poot plakken en aantal malen inveren.
Meestal zit er iets vuil tussen en met deze truc haal je dat weg en tadaa, geen lekkage meer
Wat ook kan is heel strak brede tape op je poot plakken en aantal malen inveren.
Meestal zit er iets vuil tussen en met deze truc haal je dat weg en tadaa, geen lekkage meer
Allways replace the cheapest parts first
Top techniek werkt (bijna) altijd en kost nietsBosje schreef:Haal eerst een een dun voelermaatje of een negatief (ken je dat nog? van vroeger, waarde foto's opgezet werden in de fotocamera) er doorheen.
Wat ook kan is heel strak brede tape op je poot plakken en aantal malen inveren.
Meestal zit er iets vuil tussen en met deze truc haal je dat weg en tadaa, geen lekkage meer