Hoi iedereen,
In september ga ik met een maat een lang weekend naar het grensgebied frankrijk/italie met mijn Alp. Ik wil o.a de assiata kamstrasse rijden en wat andere gravel passen zoals in het denzel boek staan. Helaas ben ik daar maar kort dus het meest handige zou zijn als iemand een roadboek/routebeschrijving op internet weet. evt andere tips zijn natuurlijk ook zeer welkom.
groeten
Casper
heeft iemand een route omgeving assiatta kamstrasse
Moderators: ghulst, Jo VdB, Zot, henk-v
-
- Site Admin
- Contacteer:
Naast wat speurwerk op Google, kun je ook simpelweg naar camping Gran Bosco in Salbertrand (bij Oulx) gaan.
Hier vind je veel soortgenoten en de rij-tips vliegen je om de oren.
Ter plaatse kun je wandelkaarten kopen. Markeerstift bij de hand en je bent klaar.
Hier vind je veel soortgenoten en de rij-tips vliegen je om de oren.
Ter plaatse kun je wandelkaarten kopen. Markeerstift bij de hand en je bent klaar.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
-
Klopt, ik ben net twee weken terug uit die buurt en heb ook op Gran Bosco gestaan en daar stonden tientallen 'soortgenoten'.
Ik had vooraf 1:25000 kaarten gekocht bij Pied-a-Terre in A'dam en de routes van tevoren ingekleurd (en dan maar hopen dat je niet teveel van die vervelende bordjes tegenkomt..)
Ik vond de Assietta met m'n XRV een beetje soft (ik kwam er zelfs een chopper tegen..) de Sommeiller, Jaffereau en Lago Nero vond ik mooier om te rijden. Ook iets ten noorden van Susa bij Lac Mt. Cenis kun je mooi rijden (fort Turra is erg mooi).
Zover ik weet is de Sommeiller nu de hoogste nog legaal te berijden berg (3040 meter) sinds de Chaberton is afgesloten.
Als je GPS hebt kan ik je wel wat tracklogs mailen
Veel plezier!
JerOEN
Ik had vooraf 1:25000 kaarten gekocht bij Pied-a-Terre in A'dam en de routes van tevoren ingekleurd (en dan maar hopen dat je niet teveel van die vervelende bordjes tegenkomt..)
Ik vond de Assietta met m'n XRV een beetje soft (ik kwam er zelfs een chopper tegen..) de Sommeiller, Jaffereau en Lago Nero vond ik mooier om te rijden. Ook iets ten noorden van Susa bij Lac Mt. Cenis kun je mooi rijden (fort Turra is erg mooi).
Zover ik weet is de Sommeiller nu de hoogste nog legaal te berijden berg (3040 meter) sinds de Chaberton is afgesloten.
Als je GPS hebt kan ik je wel wat tracklogs mailen
Veel plezier!
JerOEN
ATIC#1007 / TCN#397
Heren bedankt voor de reactie's
De collega met wie ik ga heeft het gepresteerd om languit te gaan over het lade blok van zijn bureau.......
gevaarlijk zo een kantoor baan.
wij kunnen nu pas naar verwachting begin oktober. Ik hoop dat er dan nog niet te veel sneeuw ligt. Nu heb ik er wel conti TKC 80 op maar sneeuw lijkt mij niet fijn. Ik ga zeker even langs bij die pied a terre voor een kaart. En helaas nog geen GPS, staat wel heel hoog op het verlanglijstje voor sinterklaas
Ik ga mij maar registreren ik kom hier nu zo vaak...
groeten
Casper
TCN # 510
De collega met wie ik ga heeft het gepresteerd om languit te gaan over het lade blok van zijn bureau.......
gevaarlijk zo een kantoor baan.
wij kunnen nu pas naar verwachting begin oktober. Ik hoop dat er dan nog niet te veel sneeuw ligt. Nu heb ik er wel conti TKC 80 op maar sneeuw lijkt mij niet fijn. Ik ga zeker even langs bij die pied a terre voor een kaart. En helaas nog geen GPS, staat wel heel hoog op het verlanglijstje voor sinterklaas
Ik ga mij maar registreren ik kom hier nu zo vaak...
groeten
Casper
TCN # 510
-
- Contacteer:
je kunt eenvoudig met de michelin kaarten 1:200000 passen als de sommellier, assieta, finestre, parpaillon etc rijden zonder uitgebreide voorbereiding en noppenbanden zijn ook niet nodig.
http://luckyluke.smugmug.com/gallery/1950/8/55236
http://luckyluke.smugmug.com/gallery/1950/8/55236