Pagina 1 van 1
Rotor nut yamah 450
Geplaatst: ma okt 03, 2011 20:59
door gabe
Dus ik heb zo'n prachtige rieju. Zit een wr450 blok type 2005? in. Eerste 600km erop en even naar de klepjes gekeken. Helemaal 100 %! yamaha he
.
Even kjken waar nog meer naar te kijken. de rotor nut natrekken. Maar hoe doe je dat? Ik kom er wel makelijk bj maar hoe blokkeer ik de krukas dan? Nu draait hij gewoon door, verkeerde kant op ook nog, grmbl. Iemand die het weet?
Mis ik nog andere essentiele dingen op het blok? Olie/ filters snap ik.
Re: Rotor nut yamah 450
Geplaatst: ma okt 03, 2011 21:17
door klaas tt350
Gewoon met luchtsleutel.
Re: Rotor nut yamah 450
Geplaatst: ma okt 03, 2011 21:54
door gabe
Met een luchtsleutel tegen de draairichting? Klinkt niet gezond. 65nm moet erop, geen idee wat mijn luchtsleutel doet.
Re: Rotor nut yamah 450
Geplaatst: di okt 04, 2011 09:57
door klaas tt350
Oh je wil hem vast draaien ,ik dacht los, begreep je posting verkeerd.
Re: Rotor nut yamah 450
Geplaatst: di okt 04, 2011 20:01
door han
Je blokkeert het met een plat stuk staal,tussen het primaire tandwiel en de balansas of koppelingshuis.
Je kan hem ook in de versnelling zetten,voet op de rem en dan vast zetten
Re: Rotor nut yamah 450
Geplaatst: wo okt 05, 2011 18:49
door gabe
Thanx, hoopte eigenlijk dat er aan de vliegwielkant een slimme oplossing zou zijn. Ok ga de koppelingskant niet open halen en ga dan maar voor de in zijn 5 net voet op de rem variant.
Re: Rotor nut yamah 450
Geplaatst: vr okt 14, 2011 20:54
door mx jake
ik zou het niet op die marnier doen
als je hem blokkerd of op de rem trapt in de 5e versnelling
en je zet daarna je vliegwiel vast op 65NM, is de kans groot dat de wangen van je krukas niet meer in lijn staan
het beste is gewoon je vliegwiel tegen houden, met een zelfde soort tool waar ze oliefilters van autos mee los draaien
Re: Rotor nut yamah 450
Geplaatst: zo okt 16, 2011 19:15
door gabe
Goed punt jake. Bedankt!