Pagina 1 van 1

Vraagje over koppelingsplaten.

Geplaatst: di aug 12, 2003 22:46
door de crosser
Beste,
Ik ben nog niet zo lang aan het crossen, maar nu was ik gisteren aan de koppeling aan het werken, en daar heb ik een vraagje over.

In het Yamaha werkboek staat dat de dikte van een koppelingsplaat (de limiet) tussen de 2.9mm en 3.1mm moet zijn.
Nu heb ik mijn koppelingsplaten nagemeten, en ben tot de conclusie gekomen dat slecht 3 koppelinsplaten minder dik dan de limiet zijn.

Nu is mijn vraag, moet ik nu al mijn koppelingsplaten vervangen , of slecht deze 3 die te dun zijn.

wachtende op een reactie,
Tim.

Geplaatst: wo aug 13, 2003 10:37
door Rudy
Slipt hij? anders zou ik lekker doorrijden :lol:

Geplaatst: wo aug 13, 2003 16:08
door de crosser
Ja Rudy de koppeling slipt zeker, wel hoge toeren, maar geen kracht.

Geplaatst: wo aug 13, 2003 20:57
door Jo VdB
Ik geef Guidoke gelijik : alles vervangen !!

Jo VdB

Geplaatst: wo aug 13, 2003 22:38
door Gast
Jo VdB schreef:Ik geef Guidoke gelijik : alles vervangen !!

Jo VdB
En als je, zoals bij mijn KTM, 22,50 per plaat betalen moet? Hij heeft er 8!

Geplaatst: wo aug 13, 2003 22:41
door Rudy
Anonymous schreef:
Jo VdB schreef:Ik geef Guidoke gelijik : alles vervangen !!

Jo VdB
En als je, zoals bij mijn KTM, 22,50 per plaat betalen moet? Hij heeft er 8!
Dan gaat je dat geld kosten :slaan: .

Platen zijn waarschijnlijk toch verbrand dus 3 vervangen werkt zowizo toch niet.

Geplaatst: do aug 14, 2003 21:09
door Jo VdB
Anonymous schreef: zoals bij mijn KTM, 22,50 per plaat betalen moet? Hij heeft er 8!
Dat lijkt me erg straf !!

Ik betaal voor mijn 520 KTM'ekke 179 Euro voor
a) alle koppelingsplaten
+
b) 2 nieuwe naaldlagers
+
c) een nieuwe koppelingskorf (ik denk dat je het Duitse "mitnehmer" zo vertaalt

Allemaal originele KTM-onderdelen !!!

Jo VdB

Geplaatst: do aug 14, 2003 23:22
door Gast
Jo VdB schreef:
Anonymous schreef: zoals bij mijn KTM, 22,50 per plaat betalen moet? Hij heeft er 8!
Dat lijkt me erg straf !!

Ik betaal voor mijn 520 KTM'ekke 179 Euro voor
a) alle koppelingsplaten
+
b) 2 nieuwe naaldlagers
+
c) een nieuwe koppelingskorf (ik denk dat je het Duitse "mitnehmer" zo vertaalt

Allemaal originele KTM-onderdelen !!!

Jo VdB
Tsja, dit is een ouwetje, met Rotax blok. Volgens mij zijn ze nog niet versleten, de platen zijn recht en hebben volop profiel. Het hele pak samen zou 30,5 mm moeten zijn, het is nu nog 28,3 mm. Dat valt toch wel mee? En de genoemde prijs is bij Brouwer in Z'broek, goede kans dus dat het elders een stuk minder kost;-) Alleen: ik denk dat ik ze nog niet nodig heb.

Geplaatst: do aug 14, 2003 23:37
door wilm
de kurkplaten kunnen ook te hard geworden zijn.
dan is de minimale dikte nog niet bereikt, maar slippen wel.

Tis volgens mij weggegooid geld om slechts 3 platen te vervangen

Geplaatst: do aug 14, 2003 23:39
door wilm
aangezien het een rotax ktm betreft zal het wel 22,50 gulden zijn ipv euro :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: zo aug 17, 2003 18:21
door Gast
het kan ook zijn (als je dat6 op jouw motor hebt) dat de koppelingsstift de boel tegen houd (was het geval bij mijn cr 250) daardat de alu platen zijn gesleten hierbij heb ik het kogeltje dat in het busje zat die de korf wegdrukt vervanghen voor een kleiner exemplaar en dit kogeltje was nog geen milimeter kleiner maar mijn koppeling slipte als de nete dus mischien kun je hier wat mee (ik had er net nieuwe platen in dus daar lag het niet aan )

Geplaatst: zo aug 17, 2003 21:05
door henk-v
Als alle stalen platen exact vlak zijn [dit is te contoleren op een glasplaat]dan is de enige tussenoplossing om een ring onder je koppelings veeren te leggen en zo de veerdruk te verhogen
De bediening wordt iets zwaarder maar licht te bedienen is hij nooit geweest
Heeft dit geen resultaat dan is de enige oplossing vervangen!

Geplaatst: zo aug 17, 2003 23:36
door Gast
henk-vermeulen schreef:Als alle stalen platen exact vlak zijn [dit is te contoleren op een glasplaat]dan is de enige tussenoplossing om een ring onder je koppelings veeren te leggen en zo de veerdruk te verhogen
De bediening wordt iets zwaarder maar licht te bedienen is hij nooit geweest
Heeft dit geen resultaat dan is de enige oplossing vervangen!

maar dat verhaal gaat niet op in het geval wat ik hierboven beschreef heb hetzelfde geprobeerd met mijn cr250 zonder resultaat

groetten crfanatic