Beste,
Ik ben nog niet zo lang aan het crossen, maar nu was ik gisteren aan de koppeling aan het werken, en daar heb ik een vraagje over.
In het Yamaha werkboek staat dat de dikte van een koppelingsplaat (de limiet) tussen de 2.9mm en 3.1mm moet zijn.
Nu heb ik mijn koppelingsplaten nagemeten, en ben tot de conclusie gekomen dat slecht 3 koppelinsplaten minder dik dan de limiet zijn.
Nu is mijn vraag, moet ik nu al mijn koppelingsplaten vervangen , of slecht deze 3 die te dun zijn.
wachtende op een reactie,
Tim.
Vraagje over koppelingsplaten.
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Slipt hij? anders zou ik lekker doorrijden ![Lachen/Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Lachen/Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Ik geef Guidoke gelijik : alles vervangen !!
Jo VdB
Jo VdB
En als je, zoals bij mijn KTM, 22,50 per plaat betalen moet? Hij heeft er 8!Jo VdB schreef:Ik geef Guidoke gelijik : alles vervangen !!
Jo VdB
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Dan gaat je dat geld kostenAnonymous schreef:En als je, zoals bij mijn KTM, 22,50 per plaat betalen moet? Hij heeft er 8!Jo VdB schreef:Ik geef Guidoke gelijik : alles vervangen !!
Jo VdB
![Slaan/Hit-em :slaan:](./images/smilies/slaan.gif)
Platen zijn waarschijnlijk toch verbrand dus 3 vervangen werkt zowizo toch niet.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Dat lijkt me erg straf !!Anonymous schreef: zoals bij mijn KTM, 22,50 per plaat betalen moet? Hij heeft er 8!
Ik betaal voor mijn 520 KTM'ekke 179 Euro voor
a) alle koppelingsplaten
+
b) 2 nieuwe naaldlagers
+
c) een nieuwe koppelingskorf (ik denk dat je het Duitse "mitnehmer" zo vertaalt
Allemaal originele KTM-onderdelen !!!
Jo VdB
Tsja, dit is een ouwetje, met Rotax blok. Volgens mij zijn ze nog niet versleten, de platen zijn recht en hebben volop profiel. Het hele pak samen zou 30,5 mm moeten zijn, het is nu nog 28,3 mm. Dat valt toch wel mee? En de genoemde prijs is bij Brouwer in Z'broek, goede kans dus dat het elders een stuk minder kost;-) Alleen: ik denk dat ik ze nog niet nodig heb.Jo VdB schreef:Dat lijkt me erg straf !!Anonymous schreef: zoals bij mijn KTM, 22,50 per plaat betalen moet? Hij heeft er 8!
Ik betaal voor mijn 520 KTM'ekke 179 Euro voor
a) alle koppelingsplaten
+
b) 2 nieuwe naaldlagers
+
c) een nieuwe koppelingskorf (ik denk dat je het Duitse "mitnehmer" zo vertaalt
Allemaal originele KTM-onderdelen !!!
Jo VdB
het kan ook zijn (als je dat6 op jouw motor hebt) dat de koppelingsstift de boel tegen houd (was het geval bij mijn cr 250) daardat de alu platen zijn gesleten hierbij heb ik het kogeltje dat in het busje zat die de korf wegdrukt vervanghen voor een kleiner exemplaar en dit kogeltje was nog geen milimeter kleiner maar mijn koppeling slipte als de nete dus mischien kun je hier wat mee (ik had er net nieuwe platen in dus daar lag het niet aan )
Als alle stalen platen exact vlak zijn [dit is te contoleren op een glasplaat]dan is de enige tussenoplossing om een ring onder je koppelings veeren te leggen en zo de veerdruk te verhogen
De bediening wordt iets zwaarder maar licht te bedienen is hij nooit geweest
Heeft dit geen resultaat dan is de enige oplossing vervangen!
De bediening wordt iets zwaarder maar licht te bedienen is hij nooit geweest
Heeft dit geen resultaat dan is de enige oplossing vervangen!
henk-vermeulen schreef:Als alle stalen platen exact vlak zijn [dit is te contoleren op een glasplaat]dan is de enige tussenoplossing om een ring onder je koppelings veeren te leggen en zo de veerdruk te verhogen
De bediening wordt iets zwaarder maar licht te bedienen is hij nooit geweest
Heeft dit geen resultaat dan is de enige oplossing vervangen!
maar dat verhaal gaat niet op in het geval wat ik hierboven beschreef heb hetzelfde geprobeerd met mijn cr250 zonder resultaat
groetten crfanatic