meer vermogen

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

ikrijbig
Berichten: 181
Lid geworden op: za mei 24, 2008 14:42
Locatie: Wijhe

Beste Heren (dames...)

ik heb nu de 750 en wil eigenlijk iets meer vermogen erbij in hebben.
De motor heeft een (niet legale) produro laser erop zitten en verder standaard uitlaatlijn.
het schijnt dat hij is afgesteld op een dyno er zat geen papiertje van bij dus dat lijkt me sterk.

Nou kon ik met mijn vorige 750 makkelijk een wheely trekken maar valt bij de 750 van nu de toeren al snel in elkaar.
in hogere toeren merk je dat hij wel meer trekt maar ik dacht dat de 1 cylinder meer van onderaf moest hebben en de koppel ervan.

de dikkere voorbocht lijkt me zowiezo al een stap in de goede richting,maar misschien een ander filter ook.
nu zag ik bij een filmpje van een dr met produro waar de vlammen zelfs uitkomen,ik heb dus ook het idee dat hij te arm loopt.

wie o wie weet hoe een dr meer benzine en lucht op eet?
Dr 750S 1989
Monstersmurf
Berichten: 433
Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
Locatie: Amsterdam

Hoe,

Ik heb een 800 en een Wheely is ook niet echt makkelijk..
Maar in ieder geval met sport luchtfilter en dikkere sproeier / naald hoger loopt hij op midden gebied stuk mooier!
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

K&N luchtfilter €80
Mikuni vlakschuif carbs €630
Dikke voorbocht €100 oid

Wel ff nwe sproeiers erin bij ander luchtfilter.

Greetz sander
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Misschien had je vorige DR een andere tandwielverhouding?
Assumption is the mother of all fuck ups
ikrijbig
Berichten: 181
Lid geworden op: za mei 24, 2008 14:42
Locatie: Wijhe

Die mikuni vlakschuif carbs maken die zoon wereld van verschil dan? Aangezien ze goud kosten.
Dr 750S 1989
Andre
Berichten: 347
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
Contacteer:

Heb er een setje op zitten. Het maakt een heleboel verschil.
En draai er gemm 1:16 ermee.
ikrijbig
Berichten: 181
Lid geworden op: za mei 24, 2008 14:42
Locatie: Wijhe

maar wat is het verschil dan?

reactie is feller,trekt harder op,je verdwijnt in hyperspeed,je krijgt ineens zin in mcdonalds :?:

en heeft er ook iemand ervaring met de dikkere bocht en past deze ook weer samen met de produro?
Dr 750S 1989
Andre
Berichten: 347
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
Contacteer:

Direkt reactie, Snellere accerelatie.
Noot: ik er een Hayabusa pijp opzitten.
Zit er ook te overwegen een dikkere bocht te zetten.
Luchtfilter is standaard.
Andre
Berichten: 347
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
Contacteer:

Enne heb er ook de hymec hydraulische clutch (Hessler).
ikrijbig
Berichten: 181
Lid geworden op: za mei 24, 2008 14:42
Locatie: Wijhe

Ik zou persoonlijk qua uitlaat geen busa demper nemen ivm gewicht.
Ik ga eerst de voorbocht probereb dan goed afstellen en misschien direct luchtfilter maar doen.
Dr 750S 1989
Frans van Roosmalen
Berichten: 796
Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01

Helaas is er voor de 750 geen K&N filter en moet je het met het papieren filter doen. Voor een tandje kleiner doet het goed voor de wheelie(vraag maar aan futurist. Maar het schijnt een truukje te zijn….. :roll:
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
Andre
Berichten: 347
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
Contacteer:

Wil wel een Laser Pro Duro op de SR43A met de dikkere bocht.
Kleiner en vermoedelijk lichter. Liefst een waar je zelf bepaald als de "killer" er op zal of niet.
madmenno
Berichten: 232
Lid geworden op: za aug 09, 2008 11:08
Locatie: haarlem

Dikkere bocht schijnt meer voor hogere toeren te werken, ik was tijdens bankmeeting mijn verwachting in meer koppel aan het uiten 8) .
Test meneer zei meteen, nou daar helpt die bocht niet bij :cry:
Rij zelf met een handgemaakte bocht, waar je standaard pijp gewoon in kan steken :D
Koppel was iets hoger dan nieuwe Big, maar dikke bocht en open demper met hoge compressie levert mij vooral een zoektocht naar een 'werkende' afstelling op :oops: , dus hoop ik dat je van sleutelen :wink: houdt , kiijk maar s bij hakkerig lopen
Andre
Berichten: 347
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
Contacteer:

No houdt niet zo zeer van sleutelen.
madmenno
Berichten: 232
Lid geworden op: za aug 09, 2008 11:08
Locatie: haarlem

Dan zou ik wat meer op koppeling en balans techniek oefene ivm met wheelies :lol: , scheelt een hoop tijd,
Tip voor 750, Volle tank maakt wheelie wat lastiger zowel omhoog trekken als 'beheerst' laten zakken , je moet toch 25+ L mee tillen :?
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

ik heb nooit echt verschil gemerkt met volle of lege tank. er is weinig vermogen dus moet je leren het balans punt te vinden. in het begin schrik je je rot (kan me van lang geleden die momenten nog goed herinneren). op mijn Triumph (en Aprilia) gaat het gemakkelijker maar is de snelheid ook gelijk veel hoger en daar schrik je je ook de pleuris van. Met mijn Triumph ga ik nu van 1>2 en 2>3 met het wiel omhoog, maar ja 155 pk aan de krukas en nog iets lichter als de Big.
ik heb toen besloten een 14 voor tandwiel te monteren (op de Big) en dat maakt alles gemakkelijker en controleerbaar. Middagje oefenen en altijd voet bij de achterrem zodat je een reflex aanleert als ie te ver gaat zodat je kan corrigeren. Google "wheelie finish Max Biaggi" en je weet wat ik bedoel. Als je op die middag het gevoel krijgt dat het lekker gaat dan moet je stoppen want dan ben je nog een kwartier verwijderd van achter over gaan.
greetz Futurist

http://www.youtube.com/watch?v=8BA2clO3WFE
Laatst gewijzigd door futurist op za aug 27, 2011 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
ikrijbig
Berichten: 181
Lid geworden op: za mei 24, 2008 14:42
Locatie: Wijhe

de triumph en de varadero gingen al op het gas sterallures geven door de neus op te trekken. maar van die twee vind ik het zonder ze de blubber in te sturen.
Ik denk dat ik toch die rvs bocht neem van hessler en zowiezo een vers luchtfiltertje monteer.
is het nog verstandig voor de zekerheid de carbs te synchroniseren (leuk woord voor scrabble)
Dr 750S 1989
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

ehhh....... omdat beide cilinders niet gelijk presteren?????
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
ikrijbig
Berichten: 181
Lid geworden op: za mei 24, 2008 14:42
Locatie: Wijhe

nou nee er zit maar 1 emmer in hahaha.
maar misschien dat hij beter reageerd als hij van beide carbs evenveel en ook tegelijk krijgt.
Dr 750S 1989
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

"t was maar een flauw grapje, maar dat synchroniseren gaat niet want ik heb er nog nooit gezien met een vacuum aansluiting op beide carbs, tevens geeft enig verschil miss wel fijnere wervelingen in de verbrandingskamer met als resultaat meer vulling zoals Suzuki"s TSCC (Twin Swirl Combustion Chamber)
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
ikrijbig
Berichten: 181
Lid geworden op: za mei 24, 2008 14:42
Locatie: Wijhe

gisteren de naalden bekeken deze stonden op de bovenste stand dus komen niet erg hoog. hieronder een hoogwaardig 2 pixelplaatje van de naald

- c-clip zit hier)
-
-
-
|
|
|
|

kan het kwaad als ik de naald hoger laat opkomen of zal hij verzuipen?
Dr 750S 1989
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

ik denk dat je de naald gerust in het midden kan hangen en verzuipen doet ie dan echt niet
Futurist.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ik lees hier regelmatig Biggers die experimenteren met andere sproeiers. Mijn big doet het ook niet zo goed in het vollast toerengebied en ik wil wel eens een maatje groter proberen.

Sproeiers zijn de kosten niet, alleen welk type moet erin. Wat zeg ik aan de balie van de brommerboer? Sproeiers voor een DR Big, maatje 130, 135 en 140? Of moet je weten voor wat voor type Mikuni carb?


Oene
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Hee Oene,

Deze moet je hebben:

http://www.japparts.nl/index.php?main_p ... ts_id=5429. Hoeveel groter dan wat je er nu in hebt zitten durf ik niet te zeggen, kwestie van proberen denk ik. Of misschien op de rollerbank zetten?

Grz Edwin
Assumption is the mother of all fuck ups
ikrijbig
Berichten: 181
Lid geworden op: za mei 24, 2008 14:42
Locatie: Wijhe

haal ik de rechtertank eraf gaat de snelsluiter niet dicht krijg hem er dan maar eens snel op zonder dat je in paniek raakt :roll:
man wat meuren die benzine hahahaha
Dr 750S 1989
Plaats reactie