Na al aardig wat regen op zaterdagmiddag bleef het gelukkig droog tijdens de opening. Die desondanks een beetje tam bleef. Goed bedoeld en netjes georganiseerd, dat wel. Hier een paar foto’s. http://www.enduro.nl/2011isdezondag/2011isdezondag.htm
Daarna uiteraard even evalueren op de B-paddock. Er zit hier trouwens statiegeld op de blikjes en Ries Vogels spaart ze. Vannacht veel regen gehad, is goed voor de route, echt waar want het stof moeten we niet teveel hebben.
Vandaag, zondag is het kistjes klaarmaken en de laatste puntjes op de i rond de serviceposten. Vanavond om 20.00 uur bussen laden op de B-paddock. Verder gebeurt er weinig maar maandag gaat het LOS!
Let op: hier is het één uur later.
Voor NL gaat Ralph Hubers als eerste om 08:05 uur van start. De laatste JTTer, Lucas, gaat om 08.51 uur van start. De eerste clubrijder, Henk Spenkelink, start om 09.02 uur en om 09.52 uur is Henri Pol de laatste. Startlijst en tijdschema staan ook op de live tijden site. Dit is alleen voor dag 1, daarna op klassement.
De route voor dag 1 (en 2) is een aanloopstuk van de paddock in Kotka naar het Bastion servicepunt in Hamina met de proef Kymi in dat stuk, zowel heen als terug. Dan gaan ze in Hamina de lus in met daarin drie proeven (Saksangangas, Ravijoki en Lelu). De lus wordt twee keer gereden en dan van Hamina via proef Kymi terug naar de pré-finish. Totaaltijd 07:45 uur. Totaal 8 proeven. De Griekse WEC club doet de tijdwaarneming dus dat zit wel goed. Mooi voor jullie thuis want alles is nog al ver uit elkaar en alleen in de paddock (s/f) heb ik Wifi. Daarom verwacht ik overdag weinig te updaten.
En ik hoop natuurlijk stiekum met open mond langs het lint te staan vanwege de supertijden van de Nederlanders. Even serieus: er zijn 16 trophy Teams. Daarvan zijn heel wat met een paar mindere rijders in het team. Wel op sterkte zijn Finland, Italië, Great-Britain, Portugal, Australië, Spanje en NEDERLAND. Die worden dus minimaal 7e! We gaan het zien.
bron: www.enduro.nl