Kilometertellerkabelloop

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
huls

Oftwel hoe hoort de KM teller kabel te lopen? Die van mijn DR750 loopt tussen de koplamp en de lampekap door.
Het lijkt niet helemaal OK. Ik krijg het echter niet anders voor elkaar, dan haalt de kabel de wielas niet of maar net aan.
Ik begin me ook af te vragen of de tellers wel op de lampekap gemonteerd horen te zitten of dat ze origineel op de bovenste kroonplaat horen. Daar zitten twee fijne ogen waar ze volgesn mij prima op passen.

Wie herkent dit en weet hoe de fabriek het bedacht had?
huls
madmenno

Bij DR 750 zit het tellerhuis origineel aan de twee ogen op de bovenste kroonplaat , daar hoort een metalen subframe tussen tellerhuis<>kroonplaat .
huls

Bedankt madmenno. Ik dacht al dat het zo hoorde te zitten. Ik heb het nu teruggebouwd en de KM teller werkt weer: SUCCES!!
De choke knop zat op een van de ogen van de kroonplaat dus moest verhuizen. Ik heb een steuntje gemaakt vaan een stukkie hoek wat ik liggen maar ik denk dat er origineel een elegantere oplossing is.
Weet jij of een andere lezer hoe de choke origineel bevestigd is?

Ik moet zeggen het sleutelen aan zo'n BIG bevalt me wel. Materialen zijn OK, constructies begrijpelijk (als je het benzineslangennest even vergeet), het past altijd als je er een beetje tegen leunt. Ja dat bevalt wel.
huls
madmenno

Choke zit normaal op het hoekje bij de voorpoot rechts, kan voor je kijken of ik nog zon bevestegings plaatje heb liggen, die zit vast aan de bout waarmee je je rechtervoorpoot mee vast klemt en er zit daar ook nog een klein schroefdraadje onder, daar zit dan nog een klein boutje die het spulletje tegen draaien borgt,
laat maar horen
huls

Hi madmenno,
Ja als je nog zo'n steuntje heb liggen ben ik daar zeker in geinteresseerd. Ik hoor graag of je wat kunt vinden.
huls
madmenno

Zal van de week ff kijken
madmenno

Heb gekeken en nog s gekeken 8) m ben hem niet tegen gekomen, mocht ik hem in de toekomst vinden kan ik je evt nog op de hoogte stellen ?!
huls

OK, evengoed bedankt. Ik zoek gewoon verder. Als iemand anders wat weet dan hoor ik het graag.
huls
Plaats reactie