Gepost voor Huls;
Huls kon dit niet posten, omdat hij steeds een foutmelding kreeg.
Daarom heb ik zijn tekst geplaatst;
Onlangs een Dr750s aangeschaft. Het is een van de eersten, op kenteken '89. Km +/- 80.000 en staat zoals de foto's laten zien. Er kwamen een aantal zaken mee: service manuals, tanktas, topkoffer en wat oude onderdelen waaronder de zuiger met drijfstang. Volgens de vorige eigenaar had de eigenaar daarvoor een revisie uitgevoerd.
Bij nadere inspectie van de machine vallen een aantal zaken op:
verkeerde accu (te klein, intussen vervangen), achterlicht veranderd in de gereedschapvak oplossing. Achterste richtingaanwijzers vervangen door aftermarket exemplaren, acerbis handbeschermers, eigenbouw ruitje wat het stuur raakt bij volle uitslag en op een aantel plekken gescheurd is. Andere uitlaat (merk micron) met eigenbouw hitteschild wat al eens afgescheurd en gerepareerd is.
Rijwielgedeelte is goed in orde hoewel de achterkant bij uitveren “piept”. Voorrem kan beter, in elk geval een harde leiding monteren.
Een brug op de voorvork gaat helpen met het torderen. De vv staat ietsjes scheef, wat te herstellen is door de zaak te lossen en weer te monteren. Waarschijnlijk gebeurt na een val of twee, gezien ook de beschadigingen aan de handbeschermers en spiegels.
Motorisch loopt het wel maar na het stellen van de balansasketting vele malen beter. Bijzonder dat dat zoveel uitmaakt. De motor bereikt ook gemakkelijk forse snelheden waarbij ik denk dat de top tussen 150 en 160 km/h ligt. De 140 km/h wordt in elk geval heel simpel gehaald.
De motor moet nog wel een beurt hebben en daarna moet de afstelling bekeken worden.
Plannen zijn er genoeg en waarschijnlijk heeft hessler er een goede nieuw klant bij. De motor zal gebruikt worden voor grote (vakantie)ritten met een combinatie van verhard en wat off-road en natuurlijk om zomaar eens te pakken en te gassen.
De plussen:
Eindelijk een motorfiets die past (ben 1.93) Stevige constructie, kan wel wat hebben All-road mogelijkheden Grote eenpitter altijd goed Gigantische tank dus zeer grote actieradius Middenbok die gewoon werkt Stuurt erg goed, ook bij hoge snelheid Daarbij toch zeer wendbaar Trommelrem achter
De minnen:
Starten is toch een apart kunstje zeker bij lauwe motor Kickstarter ontbreekt Valbeugel is speelgoed, er lijkt ook een deel te missen Stickers regelrecht uit de peuterspeelzaal, gaan er dan ook asap af Welke manisch depressieve geest dacht dat PAARS wel goed zou staan bij wit en oranje?
Het balansasketting dingetje. Daar moet natuurlijk een automatische spanner op zeker omdat het zoveel uitmaakt of 'tie op spanning is of niet.
Ontbreken van oliedruk indicatie. Temperatuur is ook cruciaal want de motor wordt serieus warm
DR aangeschaft
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Cool, nou welkom!
Maar is dit nou jouw verhaal of 'huls'?
Maar is dit nou jouw verhaal of 'huls'?
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
Huls kon dit niet posten, omdat hij steeds een foutmelding kreeg.Shifty-PK schreef: Maar is dit nou jouw verhaal of 'huls'?
Daarom heb ik zijn tekst geplaatst.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
ik zou de balansas spanner niet veranderen, je hoort het duidelijk als hij losser begint te liggen, autmatisch kan kapot trillen, zo zijn de automatische nokkenstokspanners ook een kwaal.
oliedruk ben ik het mee eens, maar daar zijn simpele oplossingen voor.
temperatuur, niet druk om maken, daar zijn ze op gebouwd, helemaal olie gekoeld met zuiger koeling.
oliedruk ben ik het mee eens, maar daar zijn simpele oplossingen voor.
temperatuur, niet druk om maken, daar zijn ze op gebouwd, helemaal olie gekoeld met zuiger koeling.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 796
- Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01
Goeiendag Huls gegroet ook vanuit amersfoort
Ik heb er ook 2 in die mooie kleurstelling, echt de mooiste Mag ik vragen wat je ervoor hebt betaald 1 van de mijne gaat de verkoop in zo kan ik ff checke of de prijs die ik in gedachten heb redelijk is.
@Leo, volgens mij is het een beschermhuls voor de benzine leiding die eigenlijk daar maar dan binnen de uitlaatbocht doorloopt. Waarschijnlijk hebben ze de leiding verlengt en past ie niet meer binnendoor en zo smelt ie niet tegen de uitlaat.
Ik heb er ook 2 in die mooie kleurstelling, echt de mooiste Mag ik vragen wat je ervoor hebt betaald 1 van de mijne gaat de verkoop in zo kan ik ff checke of de prijs die ik in gedachten heb redelijk is.
@Leo, volgens mij is het een beschermhuls voor de benzine leiding die eigenlijk daar maar dan binnen de uitlaatbocht doorloopt. Waarschijnlijk hebben ze de leiding verlengt en past ie niet meer binnendoor en zo smelt ie niet tegen de uitlaat.
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
Heren,
Dank voor het welkom.
Ja die leiding is bij mijn beste weten een bescherming voor de brandstofleiding die er doorheen loopt. Ik zou het ook eerder achter/binnen de uitlaat pijp verwachten maar een vorige eigenaar heeft wel meer " bijzondere" oplossingen aangebracht.
Ja het oranje wit bevalt mij ook maar het paars erbij is nog lelijker als vloeken. Wellicht in de toekomst een keer uit elkaar en spuiten/coaten.
Zoals ik eerder schreef is het wel een fiets met 80.000 km achter de kiezen met daarbij 1 cylinder/zuiger revisie (incl. drijfstang) die er heel redelijk bijstaat, goed rijdt en bescheiden mechanisch lawaai maakt. Ik vond het de 850 euro wel waard. De vraagprijs lag enkele honderen hoger. De vorige eigenaar maakte er geen geheim dat hij er vanaf wilde vanwege te veel motorfietsen in de garage.
Succes met de verkoop !
Dank voor het welkom.
Ja die leiding is bij mijn beste weten een bescherming voor de brandstofleiding die er doorheen loopt. Ik zou het ook eerder achter/binnen de uitlaat pijp verwachten maar een vorige eigenaar heeft wel meer " bijzondere" oplossingen aangebracht.
Ja het oranje wit bevalt mij ook maar het paars erbij is nog lelijker als vloeken. Wellicht in de toekomst een keer uit elkaar en spuiten/coaten.
Zoals ik eerder schreef is het wel een fiets met 80.000 km achter de kiezen met daarbij 1 cylinder/zuiger revisie (incl. drijfstang) die er heel redelijk bijstaat, goed rijdt en bescheiden mechanisch lawaai maakt. Ik vond het de 850 euro wel waard. De vraagprijs lag enkele honderen hoger. De vorige eigenaar maakte er geen geheim dat hij er vanaf wilde vanwege te veel motorfietsen in de garage.
Succes met de verkoop !
huls
Oh ja, nog een vraag over het kuipruitje wat er op mijn DR gemonteerd is. Het ruitje is zelf gemaakt en is te rond. daardoor staat er spanning op de bouten en scheurt de ruit. de "moeren" die in de koplamp kap zitten zijn er rechts ook uit verdwenen.
Ik ben dus op zoek naar een kuipruit maar ik heb begrepen dat er twee maten zijn: standaard en hoog. Mijn vraag is hoe hoog is hoog? Het huidige ruitje bevalt namelijk wel qua afmetingen dus ik zou graag weer een ruitje met dezelfde hoogte hebben.
En hoe heten die " inserts" in de koplamp kap eigenlijk? het diagram van CMSNL noemt het "nut" maar dat geloof ik niet zo.
Ik ben dus op zoek naar een kuipruit maar ik heb begrepen dat er twee maten zijn: standaard en hoog. Mijn vraag is hoe hoog is hoog? Het huidige ruitje bevalt namelijk wel qua afmetingen dus ik zou graag weer een ruitje met dezelfde hoogte hebben.
En hoe heten die " inserts" in de koplamp kap eigenlijk? het diagram van CMSNL noemt het "nut" maar dat geloof ik niet zo.
huls