hallow mensen
Ik wou graag mijn achterveer wat meer voorspanning geven.
Nou heb ik daar wel zoon sleuteltje bij (standart dr sleutel)
Maar dat gaat nog niet echt super.
Heeft iemand daar mischien een tip voor of iets??
Alvast bedankt. Clemens
achterveer
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Scheelt ook als je het biggetje op een bokje zet , zodat het gewicht van het achterwiel af is , Scheelt behoorlijk in benodigdse kracht op de wartels !
Eerst de kleinste los , dan draait de grote wartel ook makkelijker
Eerst de kleinste los , dan draait de grote wartel ook makkelijker
Heb het voor elkaar.
heb hem een stuk strakker gezet.
Zekers wel beter zo.
Nou viel mij wel wat op aan het onderste bevestegingsoog (van de veerpoot).
Het is een soort van kogeltje die kan draaien maar er zit wel wat speling in, is dit erg ?
Dus de kogel in de poot daar zit speling in. en niet in het gat waar de bout in gaat.
De veerpoot is een Wilbers Product blauw.
Weet niet of het een standartpootje is.
heb hem een stuk strakker gezet.
Zekers wel beter zo.
Nou viel mij wel wat op aan het onderste bevestegingsoog (van de veerpoot).
Het is een soort van kogeltje die kan draaien maar er zit wel wat speling in, is dit erg ?
Dus de kogel in de poot daar zit speling in. en niet in het gat waar de bout in gaat.
De veerpoot is een Wilbers Product blauw.
Weet niet of het een standartpootje is.
Nope. Is aftermarket.Clemens schreef:Weet niet of het een standartpootje is.
Dit is de orginele: http://www.youtube.com/watch?v=14gJBBZ4X_8
LEO
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Sinds gisteren mijn Big terug van Jan Droog, wat een verschil maakt dat! Alles netjes op orde en alles heeft toch wel te lijden... dus een onderhoudje kan geen kwaad..
de twee mogelijkheden die je noemt kan je bij een nieuwe "er bij" kopen.
je kan de rijhoogte verstelling en de hydraulische pre load nu niet meer toevoegen (of het kost een flinke duit) daarom moest je de pre load met de wartels doen. goede demper hoor alleen moet je er van uit gaan dat ie ook voor de dr bedoelt is/was voor een berijder van jouw postuur want de wilbers bestel je nieuw met een veer die voor je is afgestemd
greetz Futurist
je kan de rijhoogte verstelling en de hydraulische pre load nu niet meer toevoegen (of het kost een flinke duit) daarom moest je de pre load met de wartels doen. goede demper hoor alleen moet je er van uit gaan dat ie ook voor de dr bedoelt is/was voor een berijder van jouw postuur want de wilbers bestel je nieuw met een veer die voor je is afgestemd
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06