Motor van kenteken halen

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
barry!
Contacteer:

Hallo,

Ik heb een XR600 waar iemand in geinteresseerd is, maar dan zonder kenteken.
Apart het kenteken verkopen zie ik ook wel als optie, alleen hoe zit dat met de registratie?
Motor kan ik wel schorsen, en verkopen, maar staat nog steeds op mijn naam.
Hoe zorg ik er voor dat het kenteken bruikbaar blijft en ik niet meer verantwoordelijk ben voor de motor.

Of is dit iets waar ik mijn vingers niet aan moet branden?
Uiteraard de vraag op noppenforum met zoveel enduro/offroad liefhebbers :)
verstand op nul en nadenken
Noppy

Ga langs een sloperij, van mijn part van auto's en vraag om een sloopverklaring voor je motorfiets. Vervolgens verkoop je 'm los in onderdelen of als geheel.
:toost:
pHino

Noppy schreef:Ga langs een sloperij, van mijn part van auto's en vraag om een sloopverklaring voor je motorfiets. Vervolgens verkoop je 'm los in onderdelen of als geheel.
maar dan kan hij de papieren toch niet meer apart verkopen?

ik zou het chassienummer eruit vijlen (of als het nog zo'n plaatje met revetten is, los boren)
Noppy

Papieren zonder frame verkopen is toch gewoon een gevalletje fraude?
wr450f'05

Vroeger deed iedereen dat.

Kocht men een crosser en het kenteken ging gewoon van de oude naar de nieuwe motor.

Inderdaad is het niet echt meer van deze tijd en volgens mij mag het ook niet.

Kwestie van framenummer uit het ander frame verwijderen doormiddel van een las eroverheen leggen of netjes weg te vijlen.
Dan de papieren gewoon los verkopen er zijn altijd mensen geïnteresseerd.
CRF450X '08
Noppy

Hey,

Dat brengt me op een ideetje. Een vriendje van een vriend van me heeft al 2 jaar een gestolen XR in de garage staan. Hij durfde er niet mee te crossen en was te mooi om in onderdelen te verkopen.

Als hij het framenummer er uit flext en een nieuw stuk staal er in last, dan kan hij er toch zo een nieuw framenummer slaan, toch?

En dan is hij weer goud eerlijk, toch?
roen

ja, zo doe ik dat ook altijd!
wr450f'05

Noppy schreef:Hey,

Dat brengt me op een ideetje. Een vriendje van een vriend van me heeft al 2 jaar een gestolen XR in de garage staan. Hij durfde er niet mee te crossen en was te mooi om in onderdelen te verkopen.

Als hij het framenummer er uit flext en een nieuw stuk staal er in last, dan kan hij er toch zo een nieuw framenummer slaan, toch?

En dan is hij weer goud eerlijk, toch?
Zo zou ik het doen ja, lijkt mij wel de meest makkelijke manier.

Ik zei er ook bij dat het waarschijnlijk niet legaal is.

Het zijn overigens geen nieuwe ideeën vraag het aan je opa die ook heeft gecrosst en die deed niks anders als hij zijn crosser op het kenteken wilde hebben.
CRF450X '08
Noppy

Ik ken een agent die compleet bonafide zijn motorfiets inruilde bij een dealer. Naief.

Toen hij een half jaar later zijn kenteken nakeek bleken er 50cc weg te zijn ten opzichte van zijn echte type. Wel zelfde merk, maar bouwjaar van 10 jaar terug.

Hij heeft toen tegen een derde van de prijs zijn motor aangeboden op marktplaats en het erbij vermeld. Liep met een sisser af, maar wel een afschrijving van 5.000 Euri in amper 2 jaar tijd.
wr450f'05

das naar voor de beste man.
CRF450X '08
barry!
Contacteer:

hmm als het illegale shit is dan wil ik mijn vingers daar niet aan branden.
verstand op nul en nadenken
Joop

Zoals al eerder gezegd; een kenteken los verkopen is al zo oud als de weg naar Rome :)
Noppy

...en prostitutie is het oudste vak ter wereld.

Los van het geld of de straf die er op zou staan als het verkeerd afloopt, met een los kenteken kan je mensen blij maken én mensen doen huilen. Als je dat allemaal in overweging hebt genomen dan is het prima. Dan is het jouw besluit!

Als je 't over den duvel hebt: http://alpha.messageboard.nl/182/viewto ... highlight=
folie

Noppy schreef:...en prostitutie is het oudste vak ter wereld.

Los van het geld of de straf die er op zou staan als het verkeerd afloopt, met een los kenteken kan je mensen blij maken én mensen doen huilen. Als je dat allemaal in overweging hebt genomen dan is het prima. Dan is het jouw besluit!

Als je 't over den duvel hebt: http://alpha.messageboard.nl/182/viewto ... highlight=
Haha, die klopte al niet voordat ie gestolen werd.
wr450f'05

barry! schreef:hmm als het illegale shit is dan wil ik mijn vingers daar niet aan branden.
Als je bij de verkoop dat allemaal netjes vermeld, dan doe je niemand kwaad.

Als je het echt te gevaarlijk lijkt(wat het overigens niet is) dan zou ik hem bij de RDW gewoon opgeven alszijnde gesloopt in eigen beheer en word het kenteken vernietigd en het framenummer onbruikbaar.
CRF450X '08
Noppy

folie schreef:
Noppy schreef:...en prostitutie is het oudste vak ter wereld.

Haha, die klopte al niet voordat ie gestolen werd.
Misschien is hij inmiddels 2 x gestolen?

Of heeft de oude eigenaar 'm zien staan en weer meegenomen :)

Gesjoemel met kentekens eindigt (helaas) uiteindelijk vaak met sjit.

Als ik een RMZ 450 met injectie zou willen slopen als donorfiets, dan zou ik hem ook willen kopen zonder kenteken, even aannemend dat ik dan geen BPM noch BTW over het kreng wil betalen, want dat zit toch allemaal in het kenteken?

En diegene die het nieuwe framenummer er in slaat die bespaart dat toch allemaal? So far so good...

Maar een motor van 12 jaar of ouder daar is de BPM incl. de bijbehorende BTW toch al afgeschreven naar nul (volgens de overheid).

Ik zie het voordeel van deze koper niet, behalve nog wat proberen af te dingen voor extra laag aankoopbedrag. Ik zou 'm gewoon een (nog) lager bedrag afgeven en succes ermee :P
Plaats reactie