KTM exc 250 2T of 4T

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Janbo

Ik ben van plan een ktm aan te kopen als eerste enduromotor, heb al een paar keer met een 125 yamaha gereden maar vind deze een beetje te licht.

Ik was eerst van plan een 4 takt te kopen maar toen vernam ik dat de moto in questie al verkocht was, daarmee viel mijn oog op een andere 250, echter wel een 2 takt.

Het is de bedoeling om ritten te doen tussen/ in de velden, bossen, maar ook af en toe rechte stukken op aardebaantjes en af en toe waarschijnlijk ook wegen (maar liefst zo min mogelijk). Is dit doenbaar met een 2 takt ? OF zou ik dan toch beter voor een 4 takt gaan ?

EN hoe zit het met het onderhoud/ kosten, daar heb ik namelijk totaal geen verstand van...
de crossgoeroe

Keuze 2 of 4 t? Ga eens op beide rijden en dan weet je het direct welk motorkarakter bij jou past
Ritten rijden is zeer goed te doen op 2t,let wel op dat die vaak een kleinere actieradius heeft dan 4t
Koop bij de motor ook een wp handboek voor een richtlijn van hoe en hoevaak onderhoud te doen
Kosten sterk afhankelijk van wat je koopt,hoe en hoeveel je rijdt.
En of je het onderhoud zoveel mogelijk zelf doet
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
Plaats reactie