offroad erbij...welke

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
ktmray
Berichten: 14
Lid geworden op: di jun 07, 2011 19:43
Locatie: groningen

hoi

normaal rij ik met mijn 990 adventure over zandpaden en minder zware stukken maar afgelopen week een stuk mul zand met een heuveltje erin
en dat ging mis ,moest de ktm neerleggen ,en probeer hem dan maar weer overeind te krijgen ( gelukt met mede crosser)

dus er zal een lichtere ofroad/enduro moeten/mogen :D komen die tegen een stootje kan .
zat te denken aan lc4 of 525 exc ,mischien 400 exc of een ander merk heb totaal geen ervaring met dit soort motoren
en het moet ook een beetje duurzaam zijn

iemand een tip uit ervaring
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

ktmray schreef:hoi

normaal rij ik met mijn 990 adventure over zandpaden en minder zware stukken maar afgelopen week een stuk mul zand met een heuveltje erin
en dat ging mis ,moest de ktm neerleggen ,en probeer hem dan maar weer overeind te krijgen ( gelukt met mede crosser)

dus er zal een lichtere ofroad/enduro moeten/mogen :D komen die tegen een stootje kan .
zat te denken aan lc4 of 525 exc ,mischien 400 exc of een ander merk heb totaal geen ervaring met dit soort motoren
en het moet ook een beetje duurzaam zijn

iemand een tip uit ervaring
EXC KTM zijn de nieuwere zeer handelbare types (kwalitatief zeer goed); LC-4 zijn de oudere KTM enduro types (zeer duurzaam); hier kan ook zeer hard meegerden worden (kijk maar even naar het rijden van bijv, Erik Davids in het verleden met de LC-4; er staat nog een LC-4 te koop te koop hier op noppenforum.
ktmray
Berichten: 14
Lid geworden op: di jun 07, 2011 19:43
Locatie: groningen

hoi

dus als ik het goed heb zou een 525 wat makkelijker rijden in het terrein
hij is wat lichter zag ik met net zoveel vermogen

heb ook een tt600 op het oog maar dat is misschien niet te vergelijken met een ktm . of wel met de lc4?

best nog wel lastig

gr
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

ktmray schreef:hoi

dus als ik het goed heb zou een 525 wat makkelijker rijden in het terrein
hij is wat lichter zag ik met net zoveel vermogen

heb ook een tt600 op het oog maar dat is misschien niet te vergelijken met een ktm . of wel met de lc4?

best nog wel lastig

gr
Een TT600 is wel te vergelijken met een LC-4. waarbij de LC-4 de voorkeur geniet.
ktmray
Berichten: 14
Lid geworden op: di jun 07, 2011 19:43
Locatie: groningen

zijn er misschien ook forumers die ervaring hebben met het type motoren
waar ik na op zoek ben

525,,,,,,625,,,,,tt600,,,,,,

qua onderhoud en rijden

gr
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

koop toch een kawa ;)
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
ktmray
Berichten: 14
Lid geworden op: di jun 07, 2011 19:43
Locatie: groningen

tja mooi groen is ook miet lelijk , maar staan er niet veel van te koop
ktmray
Berichten: 14
Lid geworden op: di jun 07, 2011 19:43
Locatie: groningen

ga vanmiddag bij een ktm 400 exc kijken maar daar zit geen teller op.
en het is een import fiets
moet en normaal geen teller op zitten bij een exc ?
en waar moet ik op letten bij de aankoop

gr
Gebruikersavatar
de crossgoeroe
Berichten: 179
Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
Locatie: thuis

Het tellertje is goedkoop op te lossen door er een fietscomputer op te zetten.Doet het bij mij al jaren goed
Bekijk de motor goed:speling op de wielen,spaken,balhoofd ,compressie,dikte remschijven en blokken,de kettinggeleiders op tijd vervangen?,voor welk gewicht is ie afgeveerd,einddemper die niet teveel lawaai maakt enz.
Het zijn allemaal kleine dingen die de motor aardig duur kunnen maken succes
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
ktmray
Berichten: 14
Lid geworden op: di jun 07, 2011 19:43
Locatie: groningen

effe wezen kijken vanmiddag
ketting af
speling balhooft
frame voor groot deel verroest
van de vering was niks bekend
omgebouwde crosser geweest

we zoeken verder
Gebruikersavatar
roadrunner
Berichten: 45
Lid geworden op: zo nov 28, 2010 11:53
Locatie: zulte oost-vl belgie

heb nog een xr600r van 1994 staan???? :wink:
pluk de dag
ktmray
Berichten: 14
Lid geworden op: di jun 07, 2011 19:43
Locatie: groningen

das ja ,n honda :lol:

voorkeur ktm 450 ,,520,,525 van bouwjaar 2001-2005

die pas beter bij mijn oranje ktm adventure :silly:
ktmray
Berichten: 14
Lid geworden op: di jun 07, 2011 19:43
Locatie: groningen

de volgende is een ktm 520 die ik ga bekijken

heeft die een zwak puntje waar ik speciaal op moet letten

gr
ktmray
Berichten: 14
Lid geworden op: di jun 07, 2011 19:43
Locatie: groningen

ja hoor hij saat al in de garage

een nette ktm 520
Bartuz
Berichten: 211
Lid geworden op: di jan 10, 2006 23:55
Locatie: delden

gefeliciteerd.
Wil bij zo'n 520 wel eens voorkomen dat de klinknagels uit het vliegwiel knappen en dat dan je ontsteking er aan gaat.
Verder goede motor
Boerr
Berichten: 199
Lid geworden op: do feb 04, 2010 22:17
Locatie: Drenthe

Gefeliciteerd!

Ik zou zeggen: Kijk even op ktmtalk.com voor alle info over de 520's of andere ktm's, daar is ongetwijfeld een lijst met terugroepacties/aandachtpunten te vinden van deze motor. (Nokkenaslagers ligt mij iets van bij).
ktmray
Berichten: 14
Lid geworden op: di jun 07, 2011 19:43
Locatie: groningen

geen grote problemen met de 520

olie ,filtertje
nw gaskabel
nw plastic
licht gemaakt
verder geen grote problemen ,blijft een gok tweedehands natuurlijk
nu eerste maar rijden ( met grote grijns )
Plaats reactie