Les Touilles, Dordogne, Frankrijk

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
silbertanne
Berichten: 227
Lid geworden op: vr sep 05, 2008 20:22
Locatie: QPO

Van 6 tot en met 9 april hebben wij gereden bij Les Touilles in de Dordogne in Frankrijk. Een prachtig gebied waar je nog op heel veel paden off road mag rijden. De uitgangspunten zijn hetzelfde als bij de Appie-Noord-Frankrijk tour (geen herrie-pijpen, koeien, paarden, andere dieren en dorpjes: gas eraf etc.).

Wij hebben overnacht in de kamers van de familie Van Malsen, maar ze zijn nu ook bezig om een aantal campingplekken te maken. Het douche- en washok wordt momenteel gebouwd.

De route is afwisselend, maar niet te zwaar (dus geen Polen-klimmetjes de hele dag). Lekker ontspannend rijden met af en toe een leuke uitdaging. Hou je van hard knallen: niet hier. Lekker doorrijden mag wel; de gids laat je dan voorop rijden. Kijk wel uit, want boeren spannen nog wel eens een nieuw draadje voor de beesten; onze gids zag er ook eentje net iets te laat.

De afstand is 1000 km vanaf midden-Nederland. Wij zijn in exact 10 uur gereden, zowel heen als terug. Het is bijna allemaal snelweg (op het laatste half uurtje na) en in Frankrijk mag je 130 met een geremde (??) aanhanger, dus lekker doorrijden.

Het zijn zeer aardige mensen die bovendien heel gastvrij zijn en ook nog eens goed kunnen koken. Dus wil je een keer iets anders: Les Touilles: http://www.lestouilles.com

Filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=yVvEqSQitb4

ps: ik heb geen aandelen, opties, familiaire banden oid; gewoon een goede tip!
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
Enduroboek
Berichten: 1
Lid geworden op: wo mei 04, 2011 17:22

Wij zijn hier vorige week, 27,28,29 april 2011 geweest. Het eten en drinken was prima en de accommodatie was ook netjes. Wij gingen 27 april met vol enthousiasme van start, maar in de loop van de dag werd dit steeds minder. We hebben namelijk in totaal die dag zo’n 110 km gereden waarvan 50 km over de weg. Eind van de dag kregen in de gaten dat hij eigenlijk allemaal uitgezette wandelroutes waren, na elke bocht stonden telkens bordjes met een pijl welke kant we op moesten. Daar hebben s `avonds de begeleider op aan gesproken. Er werd beloofd dat we nog allemaal technische dingen kregen. Dus dag 2 dingen we weer vol enthousiasme van start, maar rond de middag hadden we nog niet echt de indruk dat er nog wat spannends aan zat te komen, dus hier spraken wij hem opnieuw over aan. Vervolgens liet hij ons voorop rijden zodat wij de bordjes van de wandel routes maar moesten volgen. En zo hebben wij dag 3 ook maar vol gemaakt.

Ik beveel les Touilles niemand aan die enige enduro ervaring heeft. Het is eigenlijk voor beginners die nog nooit echt in de bossen hebben gereden. Het tempo ligt ook zeer laag, en echt technische klimmetjes zitten er ook niet in. De prijs/prestatieverhouding is dus niet goed voor de ervaren rijders. Voor een all road motoren zijn deze routes misschien wel leuk ( maar behoorlijk aan de prijs voor hetgeen je krijgt).
Frenkie h
Berichten: 43
Lid geworden op: do nov 06, 2008 13:13
Locatie: bij nijmegen

hoezo tegenstrijdige berichten???

frank
silbertanne
Berichten: 227
Lid geworden op: vr sep 05, 2008 20:22
Locatie: QPO

Wat enduroboek schrijft klopt als je echt knallen wilt en sluit aan bij wat ik al schreef. Het is inderdaad geen Polen of Tjechie ofzo zoals ik al schreef, maar dezelfde uitgangspunten als bij Appie in Noord-Frankrijk. De echte knaller komt hier niet aan zijn trekken. Overigens hebben wij de 2e en 3e dag ook voorop gereden om het tempo wat omhoog te drukken... 8)
Maar ik vond het wel leuk; lekker ontspannen gereden.
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
Plaats reactie