Oooooooh, hij is echt mooi.
Naar eerst in Italie op een nieuw model 400 gereden te hebben (jaja met electrische starter) heb ik nu de nieuwe 250/4t husky mogen aanschouwen.
Nee, ik ben niet van plan om een pro of con verhaal neer te zetten voor willekeurige merk. Die fase hebben we al gehad.
Maar ik heb deze 250/4t bekeken en hij is gaaf, details /afwerking gewoon perfect.
Details :
Nieuwe hendels (Magura hydraulische koppeling a la KTM)
Korte voorremhandel
Werkend digitale teller (niet zo mooi als Trailtech maar goed, wel sensor in de schijf)
Zwevend schijf achter.
Mooie olie leidingen , alu uitgevoerd.
enne super licht.
Tis te hopen dat ie beter loopt dan de KTM, waarvan bekend is dat de 250/4t gewoon minder is dan de yamaha.
groetjes peewee die ooit toch op een 4t moet overstappen.
ooooooh hij is mooi
Moderator: ghulst
Mag ik hieruit besluiten dat je zo'n nieuwe TE450 bereden hebt? En, wat zijn je bevindingen hierover, vergeleken met je WR ? (ben nieuwsgierig want overweeg om volgend jaar zoiets te kopen).luiwammes peewee schreef:Oooooooh, hij is echt mooi.
Naar eerst in Italie op een nieuw model 400 gereden te hebben (jaja met electrische starter) heb ik nu de nieuwe 250/4t husky mogen aanschouwen.
TE250 heeft volgens mij ongeveer dezelfde rij-eigenschappen, vermits alles hetzelfde is, behalve de cilinderinhoud (en het vermogen, uiteraard). Klopt dat?
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Ik wist niet dat de TE 250-4T er ook al was
De 450-4T had ik een half jaar gelden ook al gezien (mooi beestje).
Ze schijnen er in Nederland voor op de wachtlijst te staan om er een te kunnen kopen (ongelooflijk gewoon).
Dit zijn de 4T motoren waar de 4T Huskie freaks al heel lang op zitten te wachten ...........
Ik heb er nog niet mee gereden maar denk dat het wel zal passen
Echter voor mij voorlopig niet, die nieuwe 4T zijn errug duur geworden.
Maar Peewee jij denkt er dus over??
Geen verkeerde keus denk ik.
Vergeet niet dat volgend jaar de 4T 610 met elect. start komt (jammie)
De 450-4T had ik een half jaar gelden ook al gezien (mooi beestje).
Ze schijnen er in Nederland voor op de wachtlijst te staan om er een te kunnen kopen (ongelooflijk gewoon).
Dit zijn de 4T motoren waar de 4T Huskie freaks al heel lang op zitten te wachten ...........
Ik heb er nog niet mee gereden maar denk dat het wel zal passen
Echter voor mij voorlopig niet, die nieuwe 4T zijn errug duur geworden.
Maar Peewee jij denkt er dus over??
Geen verkeerde keus denk ik.
Vergeet niet dat volgend jaar de 4T 610 met elect. start komt (jammie)
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Maar is zo'n 610 niet een beetje terug naar af?.Hein van Buuren schreef:Ik wist niet dat de TE 250-4T er ook al was
De 450-4T had ik een half jaar gelden ook al gezien (mooi beestje).
Ze schijnen er in Nederland voor op de wachtlijst te staan om er een te kunnen kopen (ongelooflijk gewoon).
Dit zijn de 4T motoren waar de 4T Huskie freaks al heel lang op zitten te wachten ...........
Ik heb er nog niet mee gereden maar denk dat het wel zal passen
Echter voor mij voorlopig niet, die nieuwe 4T zijn errug duur geworden.
Maar Peewee jij denkt er dus over??
Geen verkeerde keus denk ik.
Vergeet niet dat volgend jaar de 4T 610 met elect. start komt (jammie)
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Per ongeluk typte ik gister 610 maar moet natuurlijk 570 zijn (de 610 had deze cilinder inhoud volgens mij ook al)
Nou nee ik denk niet dat zo'n 570 echt terug naar af is.
Net als KTM met de 525 heeft Husqvarna nog steeds een dikke viertakt in de vorm van de 570, alleen nog niet electrisch gestart.
Niet iedereen vindt het fijn om op een lichtere viertakt te rijden, er zijn nog steeds liefhebbers van zo'n dikke viertakt (ik ook !!).
Iets voor jou Rudy zo'n dikke viertakt ??
Nou nee ik denk niet dat zo'n 570 echt terug naar af is.
Net als KTM met de 525 heeft Husqvarna nog steeds een dikke viertakt in de vorm van de 570, alleen nog niet electrisch gestart.
Niet iedereen vindt het fijn om op een lichtere viertakt te rijden, er zijn nog steeds liefhebbers van zo'n dikke viertakt (ik ook !!).
Iets voor jou Rudy zo'n dikke viertakt ??
Terug naar af????????????
De nieuwe viertakten 250 en 450 (husky ktm yamaha gasgas e.d) en in zekere zin ook de 525 van KTM zijn inderdaad moderne viertakten die zoals bekend veel hoger in toeren gereden moeten worden dan "oude" tanks (610 te, 570 te, husaberg, Honda 600/650). Echter deze oude tanks met associaal veel koppel onderin zijn perfect voor nederland met veel zand. Zelfs Smets rijdt liever op een DIKKE viertakt.
Ik denk zelfs dat in onze zandbakken een minder bedeelde rijder op een dikke viertakt snellere tijden rijdt dan op een moderne hoogtoerige fiets.
maar goed tis maar een mening . Trouwens als we zo doorgaan belandt dit onderwerp in het cafe.
De nieuwe viertakten 250 en 450 (husky ktm yamaha gasgas e.d) en in zekere zin ook de 525 van KTM zijn inderdaad moderne viertakten die zoals bekend veel hoger in toeren gereden moeten worden dan "oude" tanks (610 te, 570 te, husaberg, Honda 600/650). Echter deze oude tanks met associaal veel koppel onderin zijn perfect voor nederland met veel zand. Zelfs Smets rijdt liever op een DIKKE viertakt.
Ik denk zelfs dat in onze zandbakken een minder bedeelde rijder op een dikke viertakt snellere tijden rijdt dan op een moderne hoogtoerige fiets.
maar goed tis maar een mening . Trouwens als we zo doorgaan belandt dit onderwerp in het cafe.
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Waarom denk je dat ik ook het liefst met een dikke viertakt rijd?
Niet omdat ik zo goed ben als Smets
Maar net als met dikke tweetakten heb je altijd liefhebbers voor dikke viertakten.
Die lichtere moderne viertakten zijn wel super wendbaar maar dat redt je met een TE 570 / 610 ook zonder meer.
Husqvarna staat niets voor niets bekend als zeer goed sturende motoren, en dat vind ik zelf ook voor 100% (zonder nu het merk direct te gaan promoten, maar goede eigenschappen mogen gezegd worden, toch?).
En om met dit weer in het café te belanden daar is niets mis mee
Daar zal Freek het zondermeer mee eens zijn
Niet omdat ik zo goed ben als Smets
Maar net als met dikke tweetakten heb je altijd liefhebbers voor dikke viertakten.
Die lichtere moderne viertakten zijn wel super wendbaar maar dat redt je met een TE 570 / 610 ook zonder meer.
Husqvarna staat niets voor niets bekend als zeer goed sturende motoren, en dat vind ik zelf ook voor 100% (zonder nu het merk direct te gaan promoten, maar goede eigenschappen mogen gezegd worden, toch?).
En om met dit weer in het café te belanden daar is niets mis mee
Daar zal Freek het zondermeer mee eens zijn
Ben zelf ook fervent Husky-rijder, maar dacht toch dat de TE610-modellen helemaal niet bekend stonden om hun superieur stuurgedrag(tenzij je de rechtuit stabiliteit bedoeld ). TC610 daarentegen wel, en TE570 stuurt ook beter.Hein van Buuren schreef:Husqvarna staat niets voor niets bekend als zeer goed sturende motoren, en dat vind ik zelf ook voor 100% (zonder nu het merk direct te gaan promoten, maar goede eigenschappen mogen gezegd worden, toch?).
De nieuwe TE450/250 zou fantastisch scoren op dit gebied (soort 2-takt frame, zoals bij Yamaha 450/250). De tests waren wel steeds met pré-productie-modellen (TE400 en 250) en dateren van vorig jaar, maar de productie-modellen die nu (zouden moeten) geleverd worden zijn vrijwel identiek.
Zit te wachten op de eerste evaluaties van de TE450 van forum-leden: niemand?
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Een tijdje geleden is er een test geweest in Moto 73.
Op de sites van de buitenlandse Husky importeurs staan ook testen van de 450 TE.
Men is er zeer goed over te spreken.
Ikzelf heb een TE 610 gehad (bj 2000) en was zeer te spreken over de stuureigeschappen van deze beer.
De WR 360 die ik nu heb stuurt nog beter (misschien mede doordat het een 2-takt is en minder weegt dan de TE 610).
Maar een ding lijkt me wel zeker, de 450 TE is een welkome aanvulling in deze klasse.
In Nederland rijdt al langere tijd een 450, Johan Paus van JOPA is de eigenaar als ik het goed heb.
Ik had ook begrepen dat de eerse zending al in Nederland zou moeten zijn inmiddels.
We zullen zien
Op de sites van de buitenlandse Husky importeurs staan ook testen van de 450 TE.
Men is er zeer goed over te spreken.
Ikzelf heb een TE 610 gehad (bj 2000) en was zeer te spreken over de stuureigeschappen van deze beer.
De WR 360 die ik nu heb stuurt nog beter (misschien mede doordat het een 2-takt is en minder weegt dan de TE 610).
Maar een ding lijkt me wel zeker, de 450 TE is een welkome aanvulling in deze klasse.
In Nederland rijdt al langere tijd een 450, Johan Paus van JOPA is de eigenaar als ik het goed heb.
Ik had ook begrepen dat de eerse zending al in Nederland zou moeten zijn inmiddels.
We zullen zien
Ik heb in oktober vorig jaar al een kort testritje mogen maken op de motor van de redactiemedewerker ( ik ben even zijn naam kwijt ) van moto73.
Ik was er niet erg van onder de indruk , maar dat zal wel komen omdat ik altijd op een honda heb gereden. ( nu een crf450 enduro )
Wat me wel direct opviel was dat de remmen niet zo goed werkten maar dat zelfde probleem had ik ook toen ik een testrit op een ktm 525 maakte.
Ik was er niet erg van onder de indruk , maar dat zal wel komen omdat ik altijd op een honda heb gereden. ( nu een crf450 enduro )
Wat me wel direct opviel was dat de remmen niet zo goed werkten maar dat zelfde probleem had ik ook toen ik een testrit op een ktm 525 maakte.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Worden er dan al legale crf45 enduro-versies geproduceerd?ad f. schreef: Ik was er niet erg van onder de indruk , maar dat zal wel komen omdat ik altijd op een honda heb gereden. ( nu een crf450 enduro )
Wat me wel direct opviel was dat de remmen niet zo goed werkten maar dat zelfde probleem had ik ook toen ik een testrit op een ktm 525 maakte.
Je beweert niet onder de indruk te zijn van de TE450: van vermogen, koppel, stuurgedrag of wat? En was het echt een productiemodel, dus met legale uitlaat, 6-bak ed? Je moet wel appelen met appelen vergelijken hé.
O en remmen, waarom is dat zo belangrijk: zo weinig mogelijk aan komen, zeg ik altijd
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Viel mij ook op na een testritje op de motor van jo. De remmen zijn redelijk sponsig (lijkt wel of er lucht in zit).ad f. schreef: Wat me wel direct opviel was dat de remmen niet zo goed werkten maar dat zelfde probleem had ik ook toen ik een testrit op een ktm 525 maakte.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Ta,Rudy schreef: Viel mij ook op na een testritje op de motor van jo. De remmen zijn redelijk sponsig (lijkt wel of er lucht in zit).
dat lijkt inderdaad zo, maar dat is niet zo.
De voorrem van de meeste KTM'en is niet om over naar huis te schrijven.
Als je de rem inknijpt, dan zie je zelfs flex in de remschoen !!!
Maarre, ik dacht toch ergens gelezen te hebben (voorbije week) dat de Husky 610 en 570 niet meer geproduceerd zouden worden
Jo VdB
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
- Contacteer:
Ik was er ook bij toen Ad f. die testrit deed. Dit was na een rit waarbij ik deze mannen altijd enkele dagen op sleeptouw neem door het Brabantse zand. Na de eerste avond moest er al wel gesleuteld worden. De bedrading was erg kwetsbaar weggewerkt. Toch vreemd voor zo'n model waar een hoop research inzit . Betreffende redactiemedewerker heeft trouwens enkele uitgaves geleden, deze motor getest in Moto 73.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
jazeker worden er legale enduro versie's verkocht van de honda crf450.Bart M schreef:Worden er dan al legale crf45 enduro-versies geproduceerd?ad f. schreef: Ik was er niet erg van onder de indruk , maar dat zal wel komen omdat ik altijd op een honda heb gereden. ( nu een crf450 enduro )
Wat me wel direct opviel was dat de remmen niet zo goed werkten maar dat zelfde probleem had ik ook toen ik een testrit op een ktm 525 maakte.
Je beweert niet onder de indruk te zijn van de TE450: van vermogen, koppel, stuurgedrag of wat? En was het echt een productiemodel, dus met legale uitlaat, 6-bak ed? Je moet wel appelen met appelen vergelijken hé.
O en remmen, waarom is dat zo belangrijk: zo weinig mogelijk aan komen, zeg ik altijd
kijk maar eens op deze website : www.hmmoto.it
Ik vond inderdaad het koppel en het vermogen niet zo indrukwekkend , maar ik heb er ook maar een stukje op gereden zodat ik hem niet vol heb kunnen testen.
Het was een van de eerst productiemodellen met legale uitlaat en een 6-bak en E-start.
Toen ik van mijn honda cr250 enduro ( altijd 2-tact gereden ) overstapte op een honda crf450 enduro , toen was ik echt onder de indruk van deze motorfiets , maar ja smaken verschillen en dat is maar goed ook want anders was de wereld zo saai
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Inderdaad vreemd. Husqvarna was daar totnogtoe heel secuur in, vind ik. Nooit problemen gehad met bedrading, noch met electronica. En bovendien zou je verwachten dat zulke kleinigheden wel zouden weggewerkt zijn intussen. We wachten al 2 jaar op de eerste leveringenAd Ketelaars schreef: De bedrading was erg kwetsbaar weggewerkt. Toch vreemd voor zo'n model waar een hoop research inzit . .
Jo, waar heb je gelezen dat er geen 610/570 meer zouden geproduceerd worden? Lijkt me sterk en zeer voorbarig, dat nieuwe blok heeft nog niks bewezen (behalve enkele wereldtitels enduro, maar dat waren fabrieksmachines). En er zijn inderdaad nog veel te veel liefhebbers van dat soort brute krachtbronnen om ze nu al (nu ja, al: gaat intussen wel 15 jaar mee) af te schrijven.
Ben zelf overgeschakeld van een 610 op een 360 2-takt, en soms mis ik dat brutale wel. Troost me met de wetenschap dat m'n materiaal nu veel minder onderhevig is aan slijtage.
Ad: mooi ding, zo'n CRE450F. Wel cross-transmissie denk ik, en kleine tank. Is het invoeren vanuit Italië niet ingewikkeld en kostelijk?
nee , dat is niet zo moeilijk.Bart M schreef:
Ad: mooi ding, zo'n CRE450F. Wel cross-transmissie denk ik, en kleine tank. Is het invoeren vanuit Italië niet ingewikkeld en kostelijk?
Jos v. Vugt in Oirschot verkoopt ze compleet met nederlands kenteken.
Prijs ??. Tel.nr. 0031-402624024
V.D. Ackerveken motorsport uit goirle ( op de grensovergang Goirle-Poppel ) verkoopt ze ook compleet met een Belgie's kenteken.
Prijs ??. Tel.nr. 0031-135303019
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
[quote="Bart M"Jo, waar heb je gelezen dat er geen 610/570 meer zouden geproduceerd worden? [/quote]
Als ik dat nu nog eens wist... Ik heb (dacht ik)zo'n 11-tal abonnementen op allerhande tijdschriften, en ik dacht het in Moto Verte of Moto Crampons gezien te hebben. Vind het artikel wel niet direkt terug.
In elk geval geen 610/570 in enduro-versie !
Jo VdB
Als ik dat nu nog eens wist... Ik heb (dacht ik)zo'n 11-tal abonnementen op allerhande tijdschriften, en ik dacht het in Moto Verte of Moto Crampons gezien te hebben. Vind het artikel wel niet direkt terug.
In elk geval geen 610/570 in enduro-versie !
Jo VdB
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Ja een leeg veld is heel mooi om naar te kijken en heel rustgevend
Ik weet niet of het aan mijn PC ligt maar ik zie niets, lijkt me een foto te moeten zijn.
Kwil hem wel graag zien (de foto dan).
Ik weet niet of het aan mijn PC ligt maar ik zie niets, lijkt me een foto te moeten zijn.
Kwil hem wel graag zien (de foto dan).
Tiens, ik zie hem wel degelijk. Heb dan toch eens iets dat wel werkt.Hein van Buuren schreef:Ja een leeg veld is heel mooi om naar te kijken en heel rustgevend
Ik weet niet of het aan mijn PC ligt maar ik zie niets, lijkt me een foto te moeten zijn.
Kwil hem wel graag zien (de foto dan).
'k Vind hem ook mooi, erg gelijkend op de 2002-modellen 2- en 4-takt. De uitlaatbochten lijken wel in mekaar geknutseld, zou daar een reden voor zijn ? Meen ook te weten dat die dingen elektrich én kick gestart kunnen worden, of is dat laatste een optie geworden?
Keep on smiling!
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Bedankt Rudy
Nu zie ik hem wel, het is een schatje die 450.
Mooi mooi mooi maar ja die euri's he
Hij heeft inderdaad veel van de modellen van 2002 weg qua styling maar dat mag de pret absoluut niet drukken.
En Anders Eriksson gaat er als een speer mee in het WK.
Husky op naar de top in het 450 klassement !!
Nu zie ik hem wel, het is een schatje die 450.
Mooi mooi mooi maar ja die euri's he
Hij heeft inderdaad veel van de modellen van 2002 weg qua styling maar dat mag de pret absoluut niet drukken.
En Anders Eriksson gaat er als een speer mee in het WK.
Husky op naar de top in het 450 klassement !!
Hoe komt het eigenlijk dat de prijzen voor Nederland zo veel verschillen van de prijzen voor België?
http://www.mvagusta.be/husky_site/husky ... mes_1.html
http://www.mvagusta.be/husky_site/husky ... mes_1.html
Keep on smiling!
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Wat is de prijs voor de 450 in Belgie Bart??
We hebben hier natuurlijk wel de BPM wat de nodige euri's kost maar ik neem aan dat jullie in Belgie ook wel zo'n leuke extra belastingmaatregel hebben die de prijs kunstmatig opdrijft?
We hebben hier natuurlijk wel de BPM wat de nodige euri's kost maar ik neem aan dat jullie in Belgie ook wel zo'n leuke extra belastingmaatregel hebben die de prijs kunstmatig opdrijft?