Hallo,
Ik ben bezig met een nieuwe ketting en tandwielen. Alleen nu had ik vraag wat betreft een o-ring ketting.
Een o-ring ketting loopt zwaarder en dus vermogensverlies. Is dit merkbaar op een Husqvarna wr 250?
Alvast bedankt,
Thijs
Vermogensverlies O-ring ketting...
Moderator: ghulst
Ik ken jouw niveau niet, maar ik denk dat de gemiddelde rijder hier op het forum daar niks van merkt.
De voordelen van langere levensduur en betrouwbaarheid zal meer doorslag geven.
De voordelen van langere levensduur en betrouwbaarheid zal meer doorslag geven.
Duidelijk! Ja ik dacht als het verlies dermate merkbaar is, dat dit dan jammer zou zijnRolando schreef:Ik ken jouw niveau niet, maar ik denk dat de gemiddelde rijder hier op het forum daar niks van merkt.
De voordelen van langere levensduur en betrouwbaarheid zal meer doorslag geven.
Husqvarna WR250 '05
M'n GPZ500 leek wel een paar (3-5) km/u harder te lopen op het circuit met een "zonder ringen" ketting (of dat was ook illusie en een beetje wind mee of zo)
Op een enduro/offroad eens (1x) geprobeerd maar nooit weer. Dat slijt echt heel snel. Vermogensverschil zul je er ook niet in merken.
Op een enduro/offroad eens (1x) geprobeerd maar nooit weer. Dat slijt echt heel snel. Vermogensverschil zul je er ook niet in merken.
#777 - Mijn fotoboekenplank
-
- Berichten: 336
- Lid geworden op: wo apr 29, 2009 20:59
Wat je vooral zult merken is heel veel financieel vermogensverschil....erwindob schreef:M'n GPZ500 leek wel een paar (3-5) km/u harder te lopen op het circuit met een "zonder ringen" ketting (of dat was ook illusie en een beetje wind mee of zo)
Op een enduro/offroad eens (1x) geprobeerd maar nooit weer. Dat slijt echt heel snel. Vermogensverschil zul je er ook niet in merken.
EXC300
DID 520VM zijn zeer goede kettingen.Noppy schreef:Op eBay.de zit een gast genaamd Paul Heuermartin die goedkoop de DID kettingen VM 520 gold kan leveren. heuermartin apenstaartje gmx punkt de.
In combonatie met Stealth achtertandwiel kun je lang onbezorgd rijden!!
En natuurlijk bij mij
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
die van rolando doen het inderdaad lekker
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Het is alleen wel een combi die je goed schoon moet rijden, want de toleranties zijn wat krap. Zand ertussen en je ketting staat snaarstrak.Rolando schreef:DID 520VM zijn zeer goede kettingen.Noppy schreef:Op eBay.de zit een gast genaamd Paul Heuermartin die goedkoop de DID kettingen VM 520 gold kan leveren. heuermartin apenstaartje gmx punkt de.
In combonatie met Stealth achtertandwiel kun je lang onbezorgd rijden!!
En natuurlijk bij mij
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 336
- Lid geworden op: wo apr 29, 2009 20:59
Ja, laten we met z'n allen goed schoon gaan rijden!
Binnen blijven bij vies weer en zand en blub mannen!!!
Binnen blijven bij vies weer en zand en blub mannen!!!
EXC300
ff over kettings.. als de rolletjes heel los zitten in de ketting wordt het dan tijd voor vervanging?
tevens merk ik dat ik n aiedere rit mijn ketting moet spannen dat was voorheen niet?
tevens merk ik dat ik n aiedere rit mijn ketting moet spannen dat was voorheen niet?
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
Zijn dat die Non-O-ring DID kettingen van €51,-?Rolando schreef:DID 520VM zijn zeer goede kettingen.Noppy schreef:Op eBay.de zit een gast genaamd Paul Heuermartin die goedkoop de DID kettingen VM 520 gold kan leveren. heuermartin apenstaartje gmx punkt de.
In combonatie met Stealth achtertandwiel kun je lang onbezorgd rijden!!
En natuurlijk bij mij
Husqvarna WR250 '05
Nee de premium X-Ring kettingDonnie schreef:Zijn dat die Non-O-ring DID kettingen van €51,-?Rolando schreef:DID 520VM zijn zeer goede kettingen.Noppy schreef:Op eBay.de zit een gast genaamd Paul Heuermartin die goedkoop de DID kettingen VM 520 gold kan leveren. heuermartin apenstaartje gmx punkt de.
In combonatie met Stealth achtertandwiel kun je lang onbezorgd rijden!!
En natuurlijk bij mij
http://www.jamopa.nl/shop/product_info. ... cts_id=146
Als je me mailt op info@jamopa.nl kan ik je meer "vertellen"
Vertel ons dan ook ff wat de premium X-ring ketting houd.
Misschien krijg je mij ook wel zo ver om er 1 aan te schaffen
Misschien krijg je mij ook wel zo ver om er 1 aan te schaffen
verstand op nul en nadenken
http://didchain.com/chainSpecs.htmlbarry! schreef:Vertel ons dan ook ff wat de premium X-ring ketting houd.
Misschien krijg je mij ook wel zo ver om er 1 aan te schaffen
Tering die x ring ketting van DID zijn onmogelijk om aan elkaar te bevestigen. Door die ringetjes krijg ik dat visje er maar niet om. Gewoon omdat ik te weinig ruimte daarvoor heb. Je moet op de één of andere manier die in mekaar drukken?
Husqvarna WR250 '05
Met visje is het altijds lastig.
Gebruik een klink barak, die slijt er ook niet af zoals het visje na verloop van tijd.
Gebruik een klink barak, die slijt er ook niet af zoals het visje na verloop van tijd.
Klinken is inderdaad het beste..
Je kunt immers je wiel er uithalen zonder de ketting te demonteren.
Maar toch gebruik ik altijd het visje.
Griptang op de schakels, paar keer flink aanknijpen links en rechts op de schakel, en dan gaat het visje er redelijk probleemloos op...
Je kunt immers je wiel er uithalen zonder de ketting te demonteren.
Maar toch gebruik ik altijd het visje.
Griptang op de schakels, paar keer flink aanknijpen links en rechts op de schakel, en dan gaat het visje er redelijk probleemloos op...
Current: HONDA CR500 AF 2009
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Zo hebben wij het ook gedaan, toen wou het redelijk makkelijk:)jwrtuning schreef:Klinken is inderdaad het beste..
Je kunt immers je wiel er uithalen zonder de ketting te demonteren.
Maar toch gebruik ik altijd het visje.
Griptang op de schakels, paar keer flink aanknijpen links en rechts op de schakel, en dan gaat het visje er redelijk probleemloos op...
Husqvarna WR250 '05