Voor wat en wie:
- recreatieve rijders in motorsport - zowel particulier als zakelijk
- wedstrijdrijders in motorsport - zowel individuen als groepen
- ervaren toerrijders
- off-/allroad rijders
- motorclubs/verenigingen
Deelname mogelijk:
– voor gevorderde/ervaren motorrijders
– ook zonder rijbewijs
– na het volgen van de trialcursus.
(een tip voor minder ervaren motorrijders!)
Inhoud wheeliecursus:
De wheeliecursus is specifiek gericht op het maken van wheelies, er wordt v.d. deelnemers wel enige vorm van motorbeheersing gevraagd
(Tip: het volgen van een trialcursus volstaat om verantwoord mee te kunnen doen!)
De cursus start met het wennen aan de motoren en een korte herhaling van de basis trialtechnieken , deze technieken worden ook tijdens het wheelierijden gebruikt.
Daarna volgen techniektrainingen op een helling om het gevoel en totale controle over de motor te krijgen.
Ook wordt er speciale aandacht besteed aan het koppelen en bediening van m.n. de achterrem.
Vervolgens op een helling leren wheelierijden. Waarom op een helling? De motor is dan al onder een bepaalde hoek, waardoor niet extreem veel gas gegeven hoeft te worden om het wiel in de lucht te krijgen.
En door de weerstand van de helling is de kans zeer klein dat de motor achterover gaat, dat is wel een prettige bijkomstigheid…….
Wanneer alle technieken aangeleerd zijn en goed worden uitgevoerd ben jij klaar om op vlak terrein een wheelie te gaan maken.
Durf jij het aan?……..
Trial / wheelie cursus in mrt / april?
Moderator: ghulst
Ik ben bezig om goedkoper de wheelie cursus te regelen bij www.trialschool.nl. Hebben er nog meer mensen zin in? Hoe meer er komen hoe goedkoper het wordt
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Spam?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Nee, geen spam. Trial is een niche en een cursus trial al helemaal.
Ik heb zelf al ingeschreven en het enige belang dat ik er bij heb is, mede gezien dat een wheelie / trial cursus nieuw is, dat hij doorgaat.
En samen met wat kameraden de benzinekosten delen om daar naar toe te rijden is natuurlijk nooit weg...
Ik heb zelf al ingeschreven en het enige belang dat ik er bij heb is, mede gezien dat een wheelie / trial cursus nieuw is, dat hij doorgaat.
En samen met wat kameraden de benzinekosten delen om daar naar toe te rijden is natuurlijk nooit weg...
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: ma mei 16, 2005 21:26
zit zelf eigenlijk niet zo te wachten op van die wheelie-ende off road rijders op de weg.....
laten wij de vaak al niet te positieve mening over ons nu niet gaan versterken door ook nog eens lekker asociaal te wheelie-en op de openbare weg
laten wij de vaak al niet te positieve mening over ons nu niet gaan versterken door ook nog eens lekker asociaal te wheelie-en op de openbare weg
Kom nou, dat gaan we ook niet doen.j. buikema schreef:zit zelf eigenlijk niet zo te wachten op van die wheelie-ende off road rijders op de weg.....
laten wij de vaak al niet te positieve mening over ons nu niet gaan versterken door ook nog eens lekker asociaal te wheelie-en op de openbare weg
Daar kunnen ze vandaag de dag geloof ik niet meer zo om lachen...
count me in!
heb al veel gedaan op motorgebied maar een fatsoenlijke wheely lukt maar zelden en gaat meestal nog ongewild ook.
meer dan genoeg ruimte voor verbetering dus.
Mocht ik het toch niet leren is een dagje benzine verbranden gewoon altijd leuk toch?
Maarten
heb al veel gedaan op motorgebied maar een fatsoenlijke wheely lukt maar zelden en gaat meestal nog ongewild ook.
meer dan genoeg ruimte voor verbetering dus.
Mocht ik het toch niet leren is een dagje benzine verbranden gewoon altijd leuk toch?
Maarten
Husky 450 injezzione
Blaffende husky's bijten toch!!
Blaffende husky's bijten toch!!
Absoluut! Hardstikke leuk. Zou iedereen die meewil ff willen inschrijven voor de datum van 16 april op www.trialschool.nl? Refereer dan aan de €25 korting via Frank en betaal rechtstreeks aan de orga.
Groeten en tot dan!!
Groeten en tot dan!!
Laatst gewijzigd door Noppy op za apr 02, 2011 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Ok, deze cursus gaat door.
De financiele afhandeling gebeurt individueel.
Stuur svp je financiele gegevens door aan: info@trialschool.nl tav Marcel
De financiele afhandeling gebeurt individueel.
Stuur svp je financiele gegevens door aan: info@trialschool.nl tav Marcel
10:00 AM, Pad van de onbekende heldin - 52.121303, 5.018628
Haarrijnseplas.
Uitsluitend te bereiken via Maarssen zelf, indien je vanuit de Verbindingsweg rijdt.
Vanuit Vleuten kan natuurlijk ook. Daar heet het de Maarssenseweg.
De ingang van het terrein ligt dus aan de weg die de plas in tweeën snijdt.
Daar is een keurig hekwerk / poort met links de mogelijkheid om er langs te rijden, dat is al onverhard.
http://maps.google.nl/maps/place?ftid=0 ... YUN&dtab=0
Haarrijnseplas.
Uitsluitend te bereiken via Maarssen zelf, indien je vanuit de Verbindingsweg rijdt.
Vanuit Vleuten kan natuurlijk ook. Daar heet het de Maarssenseweg.
De ingang van het terrein ligt dus aan de weg die de plas in tweeën snijdt.
Daar is een keurig hekwerk / poort met links de mogelijkheid om er langs te rijden, dat is al onverhard.
http://maps.google.nl/maps/place?ftid=0 ... YUN&dtab=0
We waren totaal met 4 man van het DRZ-forum, eentje van Noppenforum. Geen ARMmer gezien :-O
Hugo in actie...
Jaap zet al een eerste mooie neer.
Een verdwaalde Husaberg-rijder :viking:
Dit is Peter, de vriend van Robert
Dit is een lokale crosser van Markelo, die kon het al aardig. Hij kruipt met zijn middel helemaal naar het stuur
Die van mij zijn dan in vergelijking nog erg laag...
Dit ziet er al beter uit :jocolor:
Nog even stap-voor-stap oefening...
En zo zou het dus moeten voelen...
Heel af en toe perste ik er eens een wheelie uit tot boven aan de heuvel. Dat geeft wel een kick
Het lijkt een heel makkelijk heuveltje, vanaf onderaf gezien, maar het loopt een heel klein beetje schuin. Het andere heuveltje dat we later zouden pakken is steiler en rechter, dus makkelijker...
Oh ja, en het belangrijkste: geen bomen. Die bomen waren magnetisch, heel vreemd
We hadden ook een vrije oefening gedaan met het keren van de motor in de lucht, op het achterwiel, op platte ondergrond. Sinds die oefening schoot de motor steeds vaker onder me weg, maar het gaf wel grappige capriolen. Ondanks het feit dat we met 2 man 1 motor bereden, werd je snel moe. Alleen Jaap niet, die had een Duracell batterijtje in zijn kont!
Supergeconcentreerd. Elke vezel gespannen. Volgende ochtend...spierpijn O-O
Moe, moeier, voorwiel scheef...
Dit was een hele mooie van Peter, uit het boekje :study:
Jaap is al lekker vrij op zo'n Montesa
Hoppa, zo het bos is, richting de magnetische bomen
Mislukt...
Naar beneden kan dus ook, maar dat is gevaarlijker
Jaap had de smaak te pakken en trok de ene na de andere, van dal tot ver over de top
Afgesloten met een spectaculaire crash
Op zoek naar een nieuwe motor voor na zijn DRZ
Dank voor jullie aanwezigheid, dankzij jullie is het een succes geworden! Wordt vervolgd