bedrading problemen

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
hidde

Afgelopen zaterdag naar delft gereden, halverwege stopte eerst de toerenteller er mee en daarna alle andere electronica behalve de bougies, hij bleef lopen. Aangekomen kon ik niet meer starten. en aanlopen was ook geen succes. Na een stief kwartiertje zoeken bleek de oranje draad van het contact afgebroken, gelukkig was er locatie een soldeer bout... en rijden maar weer.
Nu heb ik het idee opgevat om een hele lading van die bedrading opnieuw te trekken. Heeft iemand een idee waar ik de juiste kleuren draadjes kan kopen? voor een leuk bedragje.
Monstersmurf

zou zeggen zoek internet goed na.. ennuh succes! Aanlopen van een 779CC eenpitter gaat je niet lukken!

Guido

p.s. Als je een tweede boom kunt maken voor "weinig"...
futurist

een optie is om naar een ouderwetse sloop te gaan en een paar kabelbomen uit sloop auto's te knippen (geen italiaan want dan krijg je al slechtere draad als je nu hebt) Bij Louis kan je multi stekkers bestellen.
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
hidde

ah ja het gaat me nu voornamelijk om de bedrading van het contact slot, naast dat verhaal van dat gebroken draadje is ook al het rode draadje een keer gebroken maar dan bij de stekker.

Hieronder heb ik al iets gevonden moet alleen nog even uitzoeken of de dikte van de kabels gelijk is, dan ben ik ieg al vast een stukje op weg.
http://www.display.nl/Assortimenten.html
hidde

Bij motozoom hebben ze ook een setje stekkers. 2 x 2, 2x4 en 2x6 polen best mooi en losse stekkertjes waterdicht

morgen eerst maar eens op de motorbeurs rond kijken wat ze daar hebben liggen
800S

Hey hidde,
kan je niet beter een 2e Hands draadboom kopen?
kwam er één voor 40 euri tegen op e-bay

greetz sander
futurist

die moet je misschien ook opknappen. echt zo'n onderdeel dat je in je handen moeten hebben om te beslissen of je het koopt, had ik dat ook maar gedaan...................
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
hidde

Nou die kabels aan mijn contactslot zitten er alweer een tijdje op maar dat bleek niet het enige probleem te zijn.....
blijkt dat bij de zekering nog 3 rode draden bijna of geheel losgekomen te zijn, niet zo raar dat het niet zo geweldig meer werkt allemaal... nieuwe stekkertjes aangesoldeerd en mijn biggetje doet het weer na behoren. Heerlijk met dit mooie weer weer lekker rond jakkeren.
CrazyWezel
Contacteer:

veel kabeltjes die gesoldeerd zijn aan een big breken uit eindelijk weer af, waterdichte hulsjes als duraseal werken ideaal.

zeg niet dat alles afbreekt, en ik soldeer er ook nogal aan, maar als het te stug wordt breekt het af.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
leeuwarder

Ik moet hier beneden nog ergens een complete kabelboom voor een 41 en 42 hebben liggen, van een goed werkende en lopende motor gesloopt die geslacht is bij 34.000 KM, laat maar weten of je er belangstelling voor hebt.
hidde

bedankt voor het aanbod (en de waarschuwing), maar ik ben geloof ik eigenwijs, daarnaast doet ie het nou eindelijk weer (eeuh behalve dat ik de carb weer eens los gehaald heb). Dus ik ga het eerst even zo proberen.
Plaats reactie