Ik heb eens een (kunststof)tank gerepareerd met 2 componenten metaalpasta.
Wordt o.a. geleverd door loctide in zo'n dubbele spuit.
Is nooit weer lek gegaan op die plek.
Lekke tank!
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: ma dec 23, 2002 17:10
- Locatie: Lint (België)
Pattex heeft 2 componenten lijm die hiervoor zeer geschikt is; op de verpakking staat dat deze kan gebruikt worden voor het fabriceren van modelbouw-benzine tankjes. Ik heb deze gebruikt voor het repareren van mijn (plastieken) tank, en na 1 jaar is deze nog steeds dicht.
Gewoon effe langs een doehetzelfzaak lopen waar ze pattex verkopen.
Gewoon effe langs een doehetzelfzaak lopen waar ze pattex verkopen.
Kawa-groen is MOOI!
Kep naast mijn YZ 426 F Enduro ook nog zo'n Amerikaanse V-twin (zelfbouwsel).
Deze wordt nu voor de vierde keer herverbouwd. Iedere keer als er aan de tank wordt gelast of er komt een nieuwe (of andere) tank op dan zet ik deze inwendig in de coating met Kreem Tank-prep, te verkrijgen bij de beter gesorteerde HD-dealer (te bestellen uit de Zodiac-catalogus, artikel nummer zou ik eens op moeten zoeken).
Dit systeem werkt in vier fases, te weten :
- Etsen van de binnenzijde (uitkijken met verspillen van dit goedje op
spuitwerk, afplakken is het devies).
- Uitspoelen met water.
- Drogen met goedje uit flesje nummer 2 van deze set.
- Vullen met coating en net zo lang blijven draaien tot de gehele inhoud
van flesje nummer 3 goed verdeeld is en gedroogd is (kan enkele dagen
duren).
Meurs like hell maar het werkt wel
P.S. Ook al eens toegepast bij lekke Kawa-customtank van vriend X, na behandeling nooit meer gelekt.
Deze wordt nu voor de vierde keer herverbouwd. Iedere keer als er aan de tank wordt gelast of er komt een nieuwe (of andere) tank op dan zet ik deze inwendig in de coating met Kreem Tank-prep, te verkrijgen bij de beter gesorteerde HD-dealer (te bestellen uit de Zodiac-catalogus, artikel nummer zou ik eens op moeten zoeken).
Dit systeem werkt in vier fases, te weten :
- Etsen van de binnenzijde (uitkijken met verspillen van dit goedje op
spuitwerk, afplakken is het devies).
- Uitspoelen met water.
- Drogen met goedje uit flesje nummer 2 van deze set.
- Vullen met coating en net zo lang blijven draaien tot de gehele inhoud
van flesje nummer 3 goed verdeeld is en gedroogd is (kan enkele dagen
duren).
Meurs like hell maar het werkt wel
P.S. Ook al eens toegepast bij lekke Kawa-customtank van vriend X, na behandeling nooit meer gelekt.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Met allerhande kits moet je 't in elk geval niet proberen, dat heb ik al gedaan. Metaalpasta zou idd wel kunnen in jou (metalen tank) geval. Het verbaast me eigenlijk dat het daarmee ook gelukt is bij plastic tanks (soepel, zou lostrillen lijkt me). In extremis, en als de rest mislukt, is lassen wel mogelijk. Alleen moet je de tank goed uitspoelen, een paar dagen laten drogen, en dan voor het lassen vullen met water (of melk, heb ik ergens gelezen). Steeds moet het mogelijk zijn dat eventuele gassen kunnen ontsnappen (tankdop eraf en benzinekranen open, anders explosiegevaar).Dr800s_Big schreef:...
werd aangeraden niet te gaan lassen of zo (kan ik me ook wel indenken), maar met een soort kunsthars of zo aan de gang te gaan.
Weet iemand of er speciaal spul is om zo een probleem aan te pakken? (bij voorkeur van buiten af..) Lijm/hars/kit whatever...
Thanks alvast!
Gr Tijn
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
Ik heb bij die metaalpasta wat minder verharder gebruikt. Hierdoor bleef het eindresultaat iets elasties.Bart M schreef: Metaalpasta zou idd wel kunnen in jou (metalen tank) geval. Het verbaast me eigenlijk dat het daarmee ook gelukt is bij plastic tanks (soepel, zou lostrillen lijkt me).
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Hallo Freek,Freek schreef:
Ik heb bij die metaalpasta wat minder verharder gebruikt. Hierdoor bleef het eindresultaat iets elasties.
slim bekeken van jou! Dacht dat je niet kon/mocht foeteren met de hoeveelheid verharder, anders geen stabiel eindprodukt. Fout van mij dus, blijkbaar.
Bart
als het een ijzeren tank is TIG lassen is het beste en het mooiste.
Gewoon tank leeg halen volgooien met water en laten overstromen benzine drijft op water Desnoods daarna voor controle stukje zeep erin (blok)zeep neemt nl benzine op. Als deze zacht word zit er geen bezine meer in als ie hard word wel(bokhard)
Als het een kunstof tank is kun je ze soms repareren met een verfbrander en een soldeerbout,zou je eerst met vergelikend materiaal moeten testen
Gewoon tank leeg halen volgooien met water en laten overstromen benzine drijft op water Desnoods daarna voor controle stukje zeep erin (blok)zeep neemt nl benzine op. Als deze zacht word zit er geen bezine meer in als ie hard word wel(bokhard)
Als het een kunstof tank is kun je ze soms repareren met een verfbrander en een soldeerbout,zou je eerst met vergelikend materiaal moeten testen
doe wat je niet laten kunt
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
- Contacteer:
laatst onderweg nog een lekkend motorblok van een TTR600 gemaakt met een stukje epoxymateriaal. Dit is een staafje met 2 componenten, die je even moet kneden. erin of erop smeren en binnen no-time is het oerend hard. Echt een aanrader voor iemand die wat verder rijdt dan het bekende "rondje om de kerk". Te verkrijgen bij de bouwmarkt. Het wordt ook gebruikt om lekkende aquaria en waterleidingen te repareren.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com