Simpele vraag: Wat doet iedereen met zijn/haar mengsmering na opslag in de winter? Ik heb nog ca. een halfvolle tank op de motor en die staat met buitentemperaturen in de garage (vanaf ergens november), idem voor ca. 10l in cherrycan..
Gewoon gebruiken of verversen?
Premix na winterstalling
Moderator: ghulst
-
- Contacteer:
vanaf november loopt hij er nog wel op,
wel goed klotsen met je tank dat je zeker weet dat alles goed gemengd is, en niet dat er op de bodem van je tank een laag olie ligt.
mengsmering van een jaar oud kun je beter niet gebruiken, hier loopt je motor zwaar beroerd op, weet niet of alle motoren hier last van hebben maar ik heb het al met een CR en een KX gezien dat oude benzine rare storingen kan geven.
edit: bijtanken met verse mengsmering is misschien nog wel een betere optie.
dan heb je teminste weer de wat vluchtigere stoffen tussen je benzine, die er in die paar maanden tussen uit geknepen zijn.
wel goed klotsen met je tank dat je zeker weet dat alles goed gemengd is, en niet dat er op de bodem van je tank een laag olie ligt.
mengsmering van een jaar oud kun je beter niet gebruiken, hier loopt je motor zwaar beroerd op, weet niet of alle motoren hier last van hebben maar ik heb het al met een CR en een KX gezien dat oude benzine rare storingen kan geven.
edit: bijtanken met verse mengsmering is misschien nog wel een betere optie.
dan heb je teminste weer de wat vluchtigere stoffen tussen je benzine, die er in die paar maanden tussen uit geknepen zijn.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-
- Contacteer:
je benzine vervliegt gedeeltelijk hierdoor loopt hij er minder op, het ontsteekt minder makkelijk, doordat de meest vluchtige stoffen er uit zijn.
dat je mengsmering ontmengt klopt, maar daar hoef je het niet om weg te gooien, een keer goed met je motor schudden, net als bij het tanken aan de pomp lost dit probleem al op.
om hem dan ook nog fatsoenlijk te laten starten is het raadzaam er wat verse mengsmering bij te gooien, en deze ook weer door elkaar te klotsen in de tank.
dat je mengsmering ontmengt klopt, maar daar hoef je het niet om weg te gooien, een keer goed met je motor schudden, net als bij het tanken aan de pomp lost dit probleem al op.
om hem dan ook nog fatsoenlijk te laten starten is het raadzaam er wat verse mengsmering bij te gooien, en deze ook weer door elkaar te klotsen in de tank.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
Haha, dat is ook wat ik heb gedaan.. Ik heb de tank volgegooid met brandstof uit de cherrycan en flink wezen schudden, had ook eigenlijk geen zin om op zondagochtend 8.30 eerst richting tankstation te rijden
Liep er overigens net zoals anders op, al was de eerste keer starten voor de verandering géén één kick.. pff
Liep er overigens net zoals anders op, al was de eerste keer starten voor de verandering géén één kick.. pff