Marc de Reuver zwaar ten val tijdens motorcross in Oss!
Zojuist ben ik, Sabrina de Reuver, uit het ziekenhuis te Nijmegen gekomen. Op dit moment hoop ik dat Marc slaapt en dat hij rustig de nacht zal doorkomen. Hij wordt namelijk elk uur gewekt. Mijn moeder is bij hem gebleven zodat hij niet helemaal alleen is.
Zojuist ben ik uit het ziekenhuis te Nijmegen gekomen. Op dit moment hoop ik dat Marc slaapt en dat hij rustig de nacht zal doorkomen. Hij wordt namelijk elk uur gewekt. Mijn moeder is bij hem gebleven zodat hij niet helemaal alleen is.
Op dit moment kan ik jullie meedelen dat na zijn zware val het redelijk goed met Marc gaat. Hij heeft niet zijn dijbeen gebroken zoals gedacht werd, maar zijn heup was uit de kom. Verder heeft hij zijn linkersleutelbeen gebroken.
Op de baan werd hij al gestabiliseerd waarna hij vervoerd is naar Ziekenhuis CWZ te Nijmegen. Met man en macht en veel verdovende middelen is geprobeerd Marc’s heup weer in de kom te zetten, maar tevergeefs. Marc heeft een ontzettend goed ontwikkeld lichaam waardoor de spieren te sterk waren voor zelfs 4 volwassen mannen.
Hierna is hij onder algehele narcose gebracht en geopereerd. Zelfs tijdens de operatie hebben ze 3 volwassen mannen nodig gehad om zijn gewricht weer in de kom te krijgen, maar na iets meer dan een uur operatie kon Marc naar de IC om uit te slapen en een beetje bij te komen.
Verder heeft hij een hersenschudding waardoor hij zich, gelukkig, niets kan herinneren op dit moment en alles heel vaak vraagt.
Morgen komt de neuroloog nog kijken of er iets aan zijn sleutelbeen moet gebeuren, maar in principe is dit niet nodig. De voorlopige diagnose van vandaag is een aantal dagen in het ziekenhuis en 6 weken absoluut niet op het been staan. Hij zou mettertijd wel op krukken mogen lopen, maar dat gaat niet met die sleutelbeen.
Wie Marc een hart onder de riem wil steken, zijn adres is:
Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis
T.a.v. Marc de Reuver (afdeling B44, kamer 9)
Weg door Jonkerbos 100
6532 SZ NIJMEGEN
Ik probeer u zoveel mogelijk op de hoogte te houden via zijn website:
www.marcdereuver.nl
Zodra Marc weer wat hersteld is zal ik vragen of hij een column wil schrijven.
Bedankt voor jullie steun tijdens en na de val!
Groeten,
Familie De Reuver
[/url]