hey,
hier ben ik weer met een vraag
Ik heb het gevoel dat bij het gas lossen, de toeren te langzaam terug dalen...
Stefan zei:
"mostly the idle mixture is not fat enough
turn the idle screw or check out , if the lever of the petrol in the carb is right"
de "idle-screw" is toch dat grote ding om de ralenti mee te regelen ?
Want hij draait nu proper op 1400/1500 rpm stationair, dus hoger zetten lijkt me geen optie ?
Jullie nog een vermoeden ?
Grtn.
Dalen RPM
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Denk dat ie de luchtmengselschroef bedoelt
Probeer het eens met een halve slag meer uit..
Probeer het eens met een halve slag meer uit..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ja, ik was aan het twijfelen
zit nu met de standaard settings en was al blij dat hij terug draaide
blijkbaar kan ik 1 schroef van de luchtfilter niet vastzetten, ding is afgebroken binnenin ... is er nu al een volledig kant en klaar setje te bestellen van die foam-filters ?
zit nu met de standaard settings en was al blij dat hij terug draaide
blijkbaar kan ik 1 schroef van de luchtfilter niet vastzetten, ding is afgebroken binnenin ... is er nu al een volledig kant en klaar setje te bestellen van die foam-filters ?
als de motor te weinig reageert op gas los staat meestal de stationairtoerentalschroef te ver ingedraaid
(en dat is dat grote ding om de ralenti mee te regelen)
en die is meestal zo ver ingedraaid omdat de motor stationair afslaat als het mengsel te arm is.
(en dat zijn die kleine schroefjes aan de onderkant waar je zo "lekker" bijkomt als je hem met een warme motor gaat afstellen)
dus even combineren, staionair rijker zetten en dan rpm terugstellen.
echt een wereld van verschil
(en dat is dat grote ding om de ralenti mee te regelen)
en die is meestal zo ver ingedraaid omdat de motor stationair afslaat als het mengsel te arm is.
(en dat zijn die kleine schroefjes aan de onderkant waar je zo "lekker" bijkomt als je hem met een warme motor gaat afstellen)
dus even combineren, staionair rijker zetten en dan rpm terugstellen.
echt een wereld van verschil
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Als je luchtfilter niet goed afsluit zuigt ie dus valse lucht binnen en loopt ie idd te arm.. en krijgt stof binnen..Paul_M schreef:Ja, ik was aan het twijfelen
zit nu met de standaard settings en was al blij dat hij terug draaide
blijkbaar kan ik 1 schroef van de luchtfilter niet vastzetten, ding is afgebroken binnenin ... is er nu al een volledig kant en klaar setje te bestellen van die foam-filters ?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Hij sluit wel goed af, maar ik denk niet echt helemaal 100%...zappa.suzuki schreef:Als je luchtfilter niet goed afsluit zuigt ie dus valse lucht binnen en loopt ie idd te arm.. en krijgt stof binnen..Paul_M schreef:Ja, ik was aan het twijfelen
zit nu met de standaard settings en was al blij dat hij terug draaide
blijkbaar kan ik 1 schroef van de luchtfilter niet vastzetten, ding is afgebroken binnenin ... is er nu al een volledig kant en klaar setje te bestellen van die foam-filters ?
heeft er iemand nog zo een filterhuis liggen of ga ik moeten improviseren ?
vastplakken is geen optie veronderstel ik.
grtn.
hey,
ik heb wat liggen spelen met de mixschroef, maar ik voel weinig of geen verschil.
is dit normaal gedrag? :
video:
http://www.youtube.com/watch?v=GJ0P49rB51o
thnx
ik heb wat liggen spelen met de mixschroef, maar ik voel weinig of geen verschil.
is dit normaal gedrag? :
video:
http://www.youtube.com/watch?v=GJ0P49rB51o
thnx
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Nop, zou meer hier op moeten lijken
http://www.youtube.com/watch?v=fRsArZmHxwo
Ik hoor ook weinig verschil in toeren als ik de schroef bijstel, je kan beter luisteren naar de gasrespons.. manee ie het felst reageerd zit je goed..
Meestal rond standaard setting + halve slag
http://www.youtube.com/watch?v=fRsArZmHxwo
Ik hoor ook weinig verschil in toeren als ik de schroef bijstel, je kan beter luisteren naar de gasrespons.. manee ie het felst reageerd zit je goed..
Meestal rond standaard setting + halve slag
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Yip, en 1 harde knal is te rijk..
Door zo'n klap wel een de laser demper van de verbinding geblazen net voor ik thuis was.. dan krijg je pas een herrie
Door zo'n klap wel een de laser demper van de verbinding geblazen net voor ik thuis was.. dan krijg je pas een herrie
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997