Welke enduro kopen ?

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
driver

zou graag enduro rijden welke moto kunnen jullie aanraden

alvast bedank
groetjes patrick
Arno

WR450F :lol:
Jo VdB

Patrick,

je vraag is veel te algemeen gesteld om een concreet en goed antwoord op te kunnen geven !
Is hetzelfde als "ik wil een auto kopen : dewelke ? Hier ga je ook geen antwoord op krijgen .......

Wat is je bedoeling ? Nieuw / tweedehands ? 2takt / 4takt ?
Zelf veel sleutelen of niet ? Onderhoudsvriendelijk of een ietsje minder ?

Klik ook eens op "zoeken", en je gaat veel terugvinden mits gebruik van de juiste zoekopdrachten

Jo VdB
actualludo
Contacteer:

arno ik deel je mening :lol: :lol: :lol: maar jo heeft wel gelijk ,waar moet de motor luist voor dienen ?? wekelijks gebruik ? echt hard labeur of gewoon beginnend enduro rijden ?
leve de elec starters
Sjokske

Ik zou een Yamaha YZ 426 F met kenteken aanraden, enne toevallig heb ik er natuurlijk een in de aanbieding (met nederlands kenteken).
Inclusief werkplaatshandboek (nog nooit gebruikt). :D
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Jo VdB

Dit bericht werd gepost door "driver" (Patrick)

hey allemaal
zou willen beginnen enduro te rijden heb wel ervaring op de weg met een chopper, welke moto kunnen jullie me aan raden
hij moet tweedehands zijn,onderhoudsvriendelijk,nie te veel sleutelen,en tussen 2 en 4takt da blijft gelijk
en waar kun je er les van volgen
alvast bedank

groetjes patrick
Jo VdB

Patrick,

naargelang je budget

Honda XR650R / XR 600 R / XR400 R zeer goede beginnersbike
alle Honda's zijn degelijk, en behoeven relatief weinig onderhoud

Suzuki DR350 : niet kapot te krijgen (net zoals de XR 400/600)

Al de andere moto's vragen toch wel wat meer onderhoud (en dan denk ik aan de Yamaha WR, de KTM LC4 of EXC)

Ook zeker het overwegen waard is de Suzuki DRZ 400. (opgelet : hier bestaan verschillende versies van)
M.i. een moderne motor met weinig onderhoud en ook "niet" kapot te krijgen...

Dit zijn allemaal 4-takten.

De Kawasaki KDX'en (2takt) zijn ook interessant. Maar zo rijden er niet veel rond...

Lessen volgen is niet evident. Veel zal je zelf moeten leren (afkijken)

Jo VdB
Arnaud
Contacteer:

Hallo Patrick,

Adviezen over offroad motoren vliegen je inmiddels al om de oren.
Op je vraag waar je een opleiding kan volgen voor offroad-rijden komt uiteraard de logische reaktie dat je je dat zelf moet leren...
Je kunt ook 'ns informeren naar een Offroad-cursus bij Henk Seppenwoolde.
Omdat ik zelf ook niet een echte door de wol geverfde 'crosser' was, leek 't me geen gek idee om eerst bij Henk m'n licht 'ns op te steken en ik ben er zeer enthousiast over (cursusdag 2 jaar geleden in september).
Kijk zelf even op de website van de KNMV > Opleidingen > Offroad; aanmelden moet namelijk via deze website (http://www.knmv.nl/).

Veel succes & plezier!
Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
Gast

als beginners fiets zou ik je aanraden een ouder type KTM 620/600 .. niet te duur.. en betrouwbaar .. zelf reed ik een 620 lc4 waar ik werkelijk nooit geen motorische problemen mee heb gehad ( 3 jaar lang ) wel verse olie en filtertjes op zn tijd natuurlijk ... ik rij nu een KTM 520 EXC... maar die kan qua betrouwbaarheid niet tippen aan de oude LC4 :!:
Plaats reactie