[Gezocht] Demper DR800 +technisch vraagje
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Hallo!
Ik ben Casper, en sinds kort in het bezit van een mooie DR800 uit '92 met 21K op de teller.
Hij is nog helemaal origineel en loopt als een zonnetje.
Ik heb alleen gezien dat de originele uitlaat helemaal verroest is bij de collector en flensen voor de dempers. Ik ben dus opzoek naar een leuke vervangingsdemper.
Heeft iemand nog iets leuks liggen? (Laser, GPR etc)? Mag ook een imitatie zijn, als het maar netjes past en een mooi geluid heeft
Nog 2 vraagjes:
-De voorband is binnenkort aan vervanging toe, wat is een goede band als je z.g.a. 100% op de weg rijdt?
-Als ik heel hard rem, en tot stilstand kom, slaat de DR vaak af. Ik moet dan wel echt hard remmen. De vorige eigenaar vertelde dat alle DR800's dit hebben. Is hier nog iets aan te doen?
Alvast bedankt!
Ik ben Casper, en sinds kort in het bezit van een mooie DR800 uit '92 met 21K op de teller.
Hij is nog helemaal origineel en loopt als een zonnetje.
Ik heb alleen gezien dat de originele uitlaat helemaal verroest is bij de collector en flensen voor de dempers. Ik ben dus opzoek naar een leuke vervangingsdemper.
Heeft iemand nog iets leuks liggen? (Laser, GPR etc)? Mag ook een imitatie zijn, als het maar netjes past en een mooi geluid heeft
Nog 2 vraagjes:
-De voorband is binnenkort aan vervanging toe, wat is een goede band als je z.g.a. 100% op de weg rijdt?
-Als ik heel hard rem, en tot stilstand kom, slaat de DR vaak af. Ik moet dan wel echt hard remmen. De vorige eigenaar vertelde dat alle DR800's dit hebben. Is hier nog iets aan te doen?
Alvast bedankt!
Hoi Casper,
WELKOM ! bij de club. Ik heb helaas geen vervangingsdemper voor je maar wel een tip kwa wegband:
Conti trail attack.
En het afslaan van een BIG bij knalhardremmen hebbik nog nooit last van gehad bij geen van mijn 6 bigjes. Ik denk dat dat de technische boys hier je meer over kunnen vertellen wat er mis zou kunnen zijn.
Fijne km`s gewenst en post een piccie zou ik zeggen.
LEO
WELKOM ! bij de club. Ik heb helaas geen vervangingsdemper voor je maar wel een tip kwa wegband:
Conti trail attack.
En het afslaan van een BIG bij knalhardremmen hebbik nog nooit last van gehad bij geen van mijn 6 bigjes. Ik denk dat dat de technische boys hier je meer over kunnen vertellen wat er mis zou kunnen zijn.
Fijne km`s gewenst en post een piccie zou ik zeggen.
LEO
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Hoi,
Da's een mooie koop zo weinig km's! Foto's?
Dat afslaan met hard remmen ken ik ook niet!? Maar gezien de kilometer stand en leeftijd gok ik op vervuilde carb's/tank ofzo... dat je met remmen vervuiling oid verplaatst?!
Da's een mooie koop zo weinig km's! Foto's?
Dat afslaan met hard remmen ken ik ook niet!? Maar gezien de kilometer stand en leeftijd gok ik op vervuilde carb's/tank ofzo... dat je met remmen vervuiling oid verplaatst?!
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hey welkom hier!
Dat afslaan is niet normaal, zou eerst ff kijken of de zijstandaard de beveiliging ver genoeg indrukt..
zo ja de vlotterkamers ff leeg laten lopen met de aftapdop op de onderkant..
Dat afslaan is niet normaal, zou eerst ff kijken of de zijstandaard de beveiliging ver genoeg indrukt..
zo ja de vlotterkamers ff leeg laten lopen met de aftapdop op de onderkant..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Hoi Zappa,zappa.suzuki schreef:Hey welkom hier!
Dat afslaan is niet normaal, zou eerst ff kijken of de zijstandaard de beveiliging ver genoeg indrukt..
zo ja de vlotterkamers ff leeg laten lopen met de aftapdop op de onderkant..
Ben net even naar buiten gelopen, en de zijstandaard beveiliging werkt naar behoren.
Ik zal de vlotterkamers eens aftappen. Denk je dat er vervuiling of water in de vlotterkamer zit? Hoe doe ik dat aftappen het makkelijkst bij een DR?
Volgens de vorige eigenaar had de motor een aantal jaar stilgestaan, en heeft hij voor de motor weer ingebruik te nemen de carburateurs helemaal uit elkaar gehaald en supersonisch gereinigd.
Ik zie op internet veel verwijzingen naar vacuum slangen, als het om "afslaan bij hard remmen" gaat. Wat denk jij Zappa?
Om iets terug te doen heb ik even een foto gemaakt van de betreffende DR BIG Misschien een bekende van het forum hier?
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hey casper,
Weet je, ik heb geen flauw idee.. gelukkig weet ik niet alles
Je stopt met de koppeling in neem ik aan? niet dat je gewoon de motor dood remt door een blokkerend achterwiel?
Vuil in cabs is een gok, je hebt een mooie 1992er, kijk ff onder op de carbs, daar zitten de vlotterbakken en daaronder zie je een dopmoer maat 17mm.. maar mischien niet en heeft ie die nog niet
de vroege modelen hebben die niet..
Zo ja, kraan dicht, doppen los draaien, probeer ze recht te houden zo dat je kan zien wat er in zit.. kraan ff open om te spoelen..weer dicht en doppen er weer in..
Andere oorzaken kunnen mischien zijn [ maar zit wild te gokken]
Vlotter nivo verkeerd
Bij het inveren van de voorvork word er een stekker/contact ingedrukt/los getrokken of onder het zadel of ergens anders..
of en hoe een vaciumslang er invloed op kan hebben? geen idee
Valt ie in 1 x stil of eerst gestotter?
Weet je, ik heb geen flauw idee.. gelukkig weet ik niet alles
Je stopt met de koppeling in neem ik aan? niet dat je gewoon de motor dood remt door een blokkerend achterwiel?
Vuil in cabs is een gok, je hebt een mooie 1992er, kijk ff onder op de carbs, daar zitten de vlotterbakken en daaronder zie je een dopmoer maat 17mm.. maar mischien niet en heeft ie die nog niet
de vroege modelen hebben die niet..
Zo ja, kraan dicht, doppen los draaien, probeer ze recht te houden zo dat je kan zien wat er in zit.. kraan ff open om te spoelen..weer dicht en doppen er weer in..
Andere oorzaken kunnen mischien zijn [ maar zit wild te gokken]
Vlotter nivo verkeerd
Bij het inveren van de voorvork word er een stekker/contact ingedrukt/los getrokken of onder het zadel of ergens anders..
of en hoe een vaciumslang er invloed op kan hebben? geen idee
Valt ie in 1 x stil of eerst gestotter?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
vacuumslang verstopt geeft het zelfde probleem, ik had het met door plassen rijden dat hij precies het zelfde deed, eerst alles gezocht in de electra, niets gevonden, toen getest met de vacuumslangen, die moesten vrij goed luchten, want als er water in kwam was het al bekeken,
toen heb ik ze eerst schuin afgesneden, en daarna ingekerft zodat er geen water meer in bleef hangen.
toen heb ik ze eerst schuin afgesneden, en daarna ingekerft zodat er geen water meer in bleef hangen.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Boven op
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ik snap niet precies wat je bedoelt...CrazyWezel schreef:vacuumslang verstopt geeft het zelfde probleem, ik had het met door plassen rijden dat hij precies het zelfde deed, eerst alles gezocht in de electra, niets gevonden, toen getest met de vacuumslangen, die moesten vrij goed luchten, want als er water in kwam was het al bekeken,
toen heb ik ze eerst schuin afgesneden, en daarna ingekerft zodat er geen water meer in bleef hangen.
Ik denk zelf ook aan de vacuumslang. Maar zit deze dan verstopt? Hoe kan er dan water inkomen?
Moet ik de slang inkerven? Ik vat het even niet
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
onder je motor, ongeveer bij je linksysteem hangt een slang naar beneden,
deze zoog bij mij wel eens water aan met door plassen rijden,
en dan liep hij beroerd of sloeg hij zelfs af, deze heb ik aan het einde eerst schuin afgesneden, dit hielp niet echt fantastisch,
daarna heb ik er reepjes van gemaakt ong. 4cm lang aan de onderzijde,
dit werkte wel.
deze zoog bij mij wel eens water aan met door plassen rijden,
en dan liep hij beroerd of sloeg hij zelfs af, deze heb ik aan het einde eerst schuin afgesneden, dit hielp niet echt fantastisch,
daarna heb ik er reepjes van gemaakt ong. 4cm lang aan de onderzijde,
dit werkte wel.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Gisteren even aan de gang gegaan.
Vlotterkamer afgetapt...helaas geen resutaat...
Vacuumslang gecontroleerd, was niet verstopt. Zou het aan de vacuumaansluiting in de benzinepomp kunnen liggen?
Ik heb inmiddels eigenlijk geen idee.
Heeft iemand misschien nog suggesties?
Vlotterkamer afgetapt...helaas geen resutaat...
Vacuumslang gecontroleerd, was niet verstopt. Zou het aan de vacuumaansluiting in de benzinepomp kunnen liggen?
Ik heb inmiddels eigenlijk geen idee.
Heeft iemand misschien nog suggesties?
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Motor starten, er op zitten, vering induwen, stuur draaien, met je kont over het zadel schuifen...
op die manier kijken of er niet ergens een stekker ofzo onder druk komt/kortsluiting maakt, zo had ik eens een stekker onder m'n zadel die bij hoge snelheid en het daarbij verzitten tegen de luchtweerstand net onderdruk kwam en voor gestotter zorgde..
op die manier kijken of er niet ergens een stekker ofzo onder druk komt/kortsluiting maakt, zo had ik eens een stekker onder m'n zadel die bij hoge snelheid en het daarbij verzitten tegen de luchtweerstand net onderdruk kwam en voor gestotter zorgde..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
ook wel eens gehad dat als ik over een flinke bult sprong de standaard geen contact meer maakte, en hij daardoor uit wou..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Misschien een hele verre, maar ik heb na het vervangen van mijn benzine slangen gehad dat deze niet lekker vanaf de brandstof kraan ging naar de pomp.. dit opgelost door de slang wat te verleggen, viel op doordat het filter droog liep... en was alleen als ik erop zat of wat anders dan normaal deed. Heel hard remmen of een drempel/bult wat ruw pakken..
Nou vandaag even aan de gang gegaan. Valse lucht is het niet (Deo test). En de vlotters staan op de juiste hoogte.
Er zit ook niet ergens een stekkertje half los dat geen contact meer maakt bij het remmen. Jiffy beveiliging is het ook niet.
Ik heb echt geen idee wat het zou kunnen zijn. Maar voor mijn gevoel zit het toch in de carburatie.
Iemand nog tips?
Monstersmurf zn tip heb ik nog niet gechecked alleen...
Er zit ook niet ergens een stekkertje half los dat geen contact meer maakt bij het remmen. Jiffy beveiliging is het ook niet.
Ik heb echt geen idee wat het zou kunnen zijn. Maar voor mijn gevoel zit het toch in de carburatie.
Iemand nog tips?
Monstersmurf zn tip heb ik nog niet gechecked alleen...
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ff langs komen
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
ik voel de winterbigsleuteltreffen weer aankomen!
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
als dat gebeurt, wil ik wel afkomen
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Word een kouwe klauwe sleuteldag
Hebben we ooit een winterbigsleuteltreffen gehad? brrr volgens mij niet..
komende zondag is er een rit, de zondagen er op heb ik vrij..
CvdHout en Paul_M, als jullie willen komen zoek samen dan ff een datum uit op een zondag, zeg rond 10.30 bij mij en ga er van uit dat het wel een uur of 4- 5 duurt..
{ wil niet nog meer boze schoonfamilies hebben van deelnemers die te laat komen voor het familie diner}
En ik maak een testrit op je BIG... dat kost je wat rubber
Hebben we ooit een winterbigsleuteltreffen gehad? brrr volgens mij niet..
komende zondag is er een rit, de zondagen er op heb ik vrij..
CvdHout en Paul_M, als jullie willen komen zoek samen dan ff een datum uit op een zondag, zeg rond 10.30 bij mij en ga er van uit dat het wel een uur of 4- 5 duurt..
{ wil niet nog meer boze schoonfamilies hebben van deelnemers die te laat komen voor het familie diner}
En ik maak een testrit op je BIG... dat kost je wat rubber
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Lijkt me gezellig/top!zappa.suzuki schreef:Word een kouwe klauwe sleuteldag
Hebben we ooit een winterbigsleuteltreffen gehad? brrr volgens mij niet..
komende zondag is er een rit, de zondagen er op heb ik vrij..
CvdHout en Paul_M, als jullie willen komen zoek samen dan ff een datum uit op een zondag, zeg rond 10.30 bij mij en ga er van uit dat het wel een uur of 4- 5 duurt..
{ wil niet nog meer boze schoonfamilies hebben van deelnemers die te laat komen voor het familie diner}
En ik maak een testrit op je BIG... dat kost je wat rubber
Ik heb voor de zekerheid maar even een revisiesetje voor de carbs besteld. O-ringen waren niet helemaal 100% meer na 18 jaar.
Ik kan eigenlijk alle zondagen behalve 5 december.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hey jij was de sleutel van je zadelslot en tankdop vergeten!Edwin schreef:
Kan er dus niks aan doen dat je te laat kwam!
Tuurlijk, zorg wel voor koffie, jullie voor wat lekkersjef0611 schreef:mag ik ook komen? kan ik maybe nog wat leren
Jullie zoeken maar een datum uit die jullie kunnen..
En we babelen hier wel verder
http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=11672
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997