Erzberg Rodeo XVII

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
sinterklaas

Wie o wie heeft zich (weer) ingeschreven.
Na mijn geweldige ervaring (341ste gekwalificeerd, 379ste in de Hare Scramble) van vorig jaar heb ik en een aantal anderen ons weer ingeschreven!

Pruus heb jij je ook ingeschreven?

Afbeelding
KTM EXC 525 2006,
Ktm525_rider

ik sta voor de 1e keer ingeschreven voor de iron road en redbull hare scramble 2011. ik heb er helemaal zin in. Sinterklaas, heb je nog tips voor deze erzberg rookie???
Herr DRénérZéele

Veel bidden...?? :wink:
EXC300
kenny

Ktm525_rider schreef:ik sta voor de 1e keer ingeschreven voor de iron road en redbull hare scramble 2011. ik heb er helemaal zin in. Sinterklaas, heb je nog tips voor deze erzberg rookie???
Een pamper.

mvg

Kenny
Ktm525_rider

kenny schreef:
Een pamper.

mvg

Kenny
is dat jouw ervaring? is dat de reden dat je niet meer meedoet!! :lol: :lol:
Herr DRénérZéele

Ktm525_rider schreef:
kenny schreef:
Een pamper.

mvg

Kenny
is dat jouw ervaring? is dat de reden dat je niet meer meedoet!! :lol: :lol:
Ik persoonlijk hoef alleen maar naar de filmpjes te kijken en het loopt me al
redelijk dun door de broek... :shock: :oops:
EXC300
kenny

Mijne brave ktm 525.

Ik heb beneden in de put gestaan. Ge zult al goed aan uwe gas mogen draaien om s'zondags mee te mogen doen. En als je er toch moest geraken is een pamper geen overbodige luxe.

Geloof me maar. :wink:

mvg

Kenny
Boerr

Ik stuitte toevallig gister op deze video

http://www.youtube.com/watch?v=J80DgPLPvD0

Vanaf een minuut of 3-4 wordt het toch wel, tja, grappig..
kenny

Waar dat zijn filmpje stopt begint eigelijk het gevaarlijke. Ik denk een meter of drie recht naar beneden en de rest van de berg vol bulten en happen uit. Hier gaan er heel wat overkop.

Zonde dat je het niet verder ziet.

mvg

Kenny
kenny

De badkuip.

http://www.youtube.com/watch?v=b93ABohs ... re=related

Heel indrukwekkend als je die voor de eerste keer ziet.

Die geraak je met moeite al klimmend naarboven. Daar plaats je je nageltjes goed in de berg als je te voet naar boven moet. 8)

Mvg

Kenny
sinterklaas

Zoals kenny al aangaf, zul je tijdens de prologue echt serieus en erg hard moeten rijden wil je je kwalificeren voor de zondag.
Een tip voor de prologue, vermijd grote waterplassen. Ik had tijdens m'n eerste run zo'n plas niet ontweken waardoor er water tussen mijn gashendel/handvat kwam te zitten en het handvat dus ten opzichte van het gas kon draaien zonder respons. (zelfs de ervaren Taddy had dit probleem tijdens zijn 1ste run)

Mocht je het redden voor de zondag, zorg dat je zo snel mogelijk de eerste klimmen voorbij bent en dus al bij CP 1 aangekomen bent. Omdat hier al vele rijders blijven steken hoopt het zich hier ontzettend op en wordt de kans dat je een goed spoor vind steeds kleiner, deze tip kreeg ik af gelopen jaar van Erik Buursema. Gelukkig heb ik het vrij vlot tot CP 1 gered en dus nauwelijks last gehad van de overige rijders.

Maar rij vooral met je verstand, voor zover je nog verstand hebt als je je aanmeld voor de Erzberg :lol: .

Als je aan de Hare Scramble mee mag doen, raad ik je ook een camelbag aan en ga zuinig om met je vloeistof, je zult het nodig hebben :wink:

De badkuip (Badewanne) is inderdaad erg indruk wekkend, en ongelofelijk steil.

Veel plezier alvast met het trainen!
KTM EXC 525 2006,
Ktm525_rider

bedankt voor de tips. Daar kan ik wat mee.
KTM_Wimpie

Ik kreeg ook ooit een tip van iemand toen ik nog aan wegracen deed.....
komt ie he!:

"Je moet achter de nummer 1 aan blijven rijden!"
Ik stel voor dat dat meneer Blazusiak is. Wat kan die gozer rijden zeg..

Succes in ieder geval. Jij gaat doen wat ik eigenlijk ook ooit nog wel eens een keer gedaan zou willen hebben gedaan had zijn wezen worden. Alleen het er zijn en mee proberen te rijden is al leuk. Dat je niet bij de beste 100 hoort maakt dan niet meer uit.
KTM en/of HONDA
pruus
Contacteer:

Pruus heb jij je ook ingeschreven?

Afbeelding[/quote]

Hoi, sorry k´zie dit nu pas.
Nee, sta niet ingeschreven. Was wel de bedoeling maar kwam te laat.
Als ik het qua tijd kan permiteren ga ik wel mee als paraplu-opa voor het crosssletje. En dan neem ik natuurlijk ook de motor en een kamera mee....
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Ehick

Nog een paar jaar oefenen en dan wil ik ook wel is een weekendje crossen in Oostenrijk! Aan de motor zal het niet liggen haha!
KTM 250 EXC 2012
X KTM 250 EXC 2007
vazeltje

KTM_Wimpie schreef:Ik kreeg ook ooit een tip van iemand toen ik nog aan wegracen deed.....
komt ie he!:

"Je moet achter de nummer 1 aan blijven rijden!"
Ik stel voor dat dat meneer Blazusiak is. Wat kan die gozer rijden zeg..

Succes in ieder geval. Jij gaat doen wat ik eigenlijk ook ooit nog wel eens een keer gedaan zou willen hebben gedaan had zijn wezen worden. Alleen het er zijn en mee proberen te rijden is al leuk. Dat je niet bij de beste 100 hoort maakt dan niet meer uit.
Een betere tip is om voor de nummer 2 te blijven rijden :lol:
Plaats reactie