Licentie!!!!!

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
crossgek32

Hallo :P

We gaan normaal met een grote groep rijden in Belgie en in Duitsland
We willen nu in Nederland gaan rijden Maar bij de meeste banen heb je licentie nodig Wat moeten we doen om zo'n licentie te krijgen we willen ons niet aansluiten bij een clud want we rijden gewoon hobby matig!!!

Weet iemand wat ????
gr patrick
boer125
Contacteer:

als je de eerste keer bij een baan in nederland komt, dan vragen ze je voor je licentie, heb je deze niet dan kun je die ter plekke op de baan afsluiten. hier betaal je dan een aantal euro voor volgens mij 45, en dan kun je vanaf 1 januarie tot 31 december rijden. het is dus verstandig om deze aan het begin van het jaar te kopen. hierna word de licentie per post bij je thuis bezorgd.

je hoeft niet perse bij een club aangesloten te zijn, je koopt alleen de licentie via een club.

mvg erwin
staatscrossbeheer gaat als een speer
Noppy

Als je maar niet met die grote groep gaat vrijrijden.

Kijk ff op www.mon.nl en welke Brabantse circuits daar onder vallen. je kunt daar een off-road-pas aanvragen (kan pas per 1 jan a.s.) en dan heb je een districtslicentie voor heel Nederland bij alle MON-banen en bij een deel van de KNMV-banen.

Betere dekking is er niet.

Er zijn ook verschillen tussen Codegroen België en Nederland; zoek de verschillen!

www.codegroen.be en www.codegroen.com

Veel suc6!
:toost:
Joop

Op bijgaande link het KNMV aanvraag formulier:
http://www.knmv.nl/uploads/files//KNMV% ... 202010.pdf

De KNMV licentie is geldig op alle KNMV banen en op banen die zowel een KNMV als een MON licentie hebben.

:idea: Als offroad rijder is het veel handiger om meteen een KNMV Offroad licentie aan te vragen omdat deze ook geldt als district licentie, m.a.w. ook geldig op alle cross circuits :idea:
Sjokske

Noppy schreef:Als je maar niet met die grote groep gaat vrijrijden.
Er rijden toch ook hele groepen (legale) toertochten op een Solex :?: :idea:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Noppy

Ja, ik heb ze gezien. Allemaal wild gillende meiden op die dingen. Blokkeerden de kruising meerdere minuten.

Ik zijn nog tegen mijn vrouw schande! Toen belde ik snel de Solex-meldlijn. Er waren er zelfs bij die lange blonde haren hadden wapperen van onder hun helm en giegelden.

Dat mag toch niet, want dat is plezier hebben in het openbaar!
:toost:
Herr DRénérZéele

Het loopt totaal uit de klauwen met die wildsolexers! :x :P
EXC300
LIA
Contacteer:

Voor € 98,75 heb je een jaar KNMV off road licentie (incl. beperkt KNMV-lidmaatschap) daarmee ben je verzekerd bij alle KNMV off road ritten (15 in 2011), daarnaast mag je ook een keer meedoen aan een ONK enduro. Deze licentie geldt tevens als districts/verzekeringslicentie op alle KNMV crossbanen in Nederland.
Daglicentie off road kost € 23,00 per keer! en een districtslicentie kost € 45,00 per jaar (in 2011 wordt dat € 50,00), dus tel uit je winst.
De organiserende verenigingen zijn er blij :wink: mee, het scheelt heel veel administratieve rompslomp en je staat zelf ook niet in een lange wachtrij
:lol:
Off Road licentie aanvragen kan echter alleen digitaal: www.knmv.nl
Plaats reactie