Ik heb hier een DR650SE (1996) staan die iedere keer een lege accu heeft als hij een paar dagen stil staat.
Volgens de Optimate 4 is de accu prima. Als er eenmaal een stuk gereden is dan is er ook niets meer aan de hand.
Nu is het geval dat het contact slot verrot is, je kunt hem met alle sleutels starten zeg maar. Nu heb ik het vermoeden dat er in het contactslot een lekstroom is.
Hoe kan ik dit oplossen? Zonder al te veel te verbouwen (bv de min van de accu los halen).
Lekstroom?
Moderator: ghulst
-
- Contacteer:
een massaschakelaar halen bij de automaterialen zaak, dan onderbreek je gewoon de massaleiding naar het frame, en dan kan er ook geen lekstroom zijn.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Plusdraad van de accu afkoppelen,multimeter op 10A tussen de plus van de accu en de draad die van de accuplus afkomt. Lees je een waarde, dan is e een lek. (contact af)
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
-
Je kunt ook heel simpel een spanningzoeker hiervoor gebruiken. Zo'n eentje met een draad een krokodillenklem. Koppel de massa los, zet de spanningzoeker in serie. Gaat het lampje iets branden dan heb je lekstroom. Koppel wat af, om te kijken of het lampje uitgaat!
-
Hoe oud is de accu?, accu kan na verloop van tijd ook teveel interne weerstand hebben, waardoor hij leeg loopt.
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250r, yamaha tt350. allen met kenteken.
nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
-
Heeft die accu langere tijd leeg gestaan? Dikke kans dat ie gewoon stuk is, een (ontladen) lege accu is binnen een paar weken om zeep.