Ik hoor verschillende verhalen over blok revisie, het voornaamste is hoe je ermee hebt gereden, en of je volgens het schema je olie ververst hebt.
Maar ik wil graag weten wat het gemiddelde urental is wanneer je je zuiger moet vervangen.
Ik heb zelf net een tweede hands KTM 525 2006 aangeschaft met 168 uur erop en 7700 kilometer. De vorige eigenaar had de KTM voor woon werk verkeer gebruikt een jaar lang ( 20 kilometer per dag over B wegen), en dat geloof ik ook wel aan de achterband te zien.
voordat dit verhaal te lang wordt wil ik graag weten wat jullie ervaring is op dit gebied.
Wanneer zuiger vervangen (Blok revisie)
Moderator: ghulst
Blok lekker dicht laten zitten. Deze motoren zijnn oerbetrouwbaar. Ik heb ruim 220 uur alleen gecrosst, en de krukaslagers moesten vervangen bij 170 uur. Maar dat schijnt bij een bepaalde serie een probleem te zijn geweest. Er zijn ook 525 met 400 uur op de klok die nooit open zijn geweest dus....
Wissel de olie en de oliefilters, kijk ook even in de aanzuigfilters (2 stuks) onderin het blok en kijk of je geen gruis oid tegenkomt.
De inlaatkleppen kunnen ook inslaan, eerder dan de uitlaatkleppen. Dus even speling controleren.Teken van verkeerde klepspeling is ook slecht starten. 1-2 keer trappen (dus niet met knoppie)moet zo'n ding gewoon starten. (koud met choke)
Om de ca 10 uur wissel ik altijd olie. Is ca. 400 km. Gebruik altijd goede olie, ook belangrijk. En natuurlijk tijdig luchtfilters wisselen!
Wissel de olie en de oliefilters, kijk ook even in de aanzuigfilters (2 stuks) onderin het blok en kijk of je geen gruis oid tegenkomt.
De inlaatkleppen kunnen ook inslaan, eerder dan de uitlaatkleppen. Dus even speling controleren.Teken van verkeerde klepspeling is ook slecht starten. 1-2 keer trappen (dus niet met knoppie)moet zo'n ding gewoon starten. (koud met choke)
Om de ca 10 uur wissel ik altijd olie. Is ca. 400 km. Gebruik altijd goede olie, ook belangrijk. En natuurlijk tijdig luchtfilters wisselen!
Helemaal eens met mouser.
Als ie geen olie verbruikt, goed start en geen rare geluiden maakt lekker door karren. Blok openmaken maakt meer stuk dan dat je er wat mee opschiet.
Als ie geen olie verbruikt, goed start en geen rare geluiden maakt lekker door karren. Blok openmaken maakt meer stuk dan dat je er wat mee opschiet.
- KTM-Schuimpie
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo jul 02, 2008 19:11
- Locatie: Bovenkarspel
Zoals Andre "motors" altijd zegt, looptie goed?
uhm jah....
dan gewoon doorrijden, dingen gaan niet zomaar stuk.
uhm jah....
dan gewoon doorrijden, dingen gaan niet zomaar stuk.
In voor mooie off-road ritten (vooral na het race seizoen)
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: wo aug 08, 2007 18:46
Zou er inderdaad gewoon mee doorrijden. Heb
die van mij laatst wel uit elkaar gehad omdat ie
veel olie begon te gebruiken en bijgeluiden vertoonde.
Was idd de zuiger versleten, maar dan laat ie wel van
zich horen.
die van mij laatst wel uit elkaar gehad omdat ie
veel olie begon te gebruiken en bijgeluiden vertoonde.
Was idd de zuiger versleten, maar dan laat ie wel van
zich horen.