Hallo
Even voorstellen :
Wijnand uit overijssel.
Na jaren geen off the road meer ghead te hebben en toch altijd stiekem gekeken te hebben naar zo’n machine ben van plan een dr 800 aan te schaffen.
Ik was al een tijdje op zoek naar een wat zwaardere motor.
Er is er 1 te koop in de buurt van waar ik woon.
DR 800 km 61000. kleur blauw. Ketting en tandwielen nog goed.
Ik heb een stukje gereden en dat ging mooi.
Starten was geen probleem.
Blokje was iets lawaaiig ,maar verder viel mij zo snel niets op.
een paar vragen
Is 610000 km redelijk ? Kan dat makkelijk ?
De eigenaar vertelde dat er af en toe een beetje olie bij moest
bv na een tour weekend en er veel op de snelweg gereden was
komt dit vaker voor ?
Vraag prijs 1550 euro (kan nog wel wat af denk ik)
Is dit redelijk of zeggen jullie : te veel km, te duur
Moet ik ergens op letten ?
Vorige motoren :
Suzuki SP 370 (samen met mijn broer en totaal afgereden)
Honda xr 600 (die fiets was niet aan te trappen als ie warm was, daarom heb ik hem weggedaan)
Een aantal jaren geen of the road meer gehad.
Huidige motor : Kawasaki Vulcan 750 (die wil ik dan verkopen)
Hoop dat jullie wat tips voor me hebben ?
Groet
Wijnand
ps ik mag nog geen links plaatsen, maar hij staat op marktplaats
Aanschaf dr 800 1991 61000km
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Hoi WGA,
Bijna welkom bij de club
Keb ff de foto geskoept van MP zodat we weten over welke we het hebben
Zo rond de 50 a 60 duizend KM zit er vaak ( niet altijd ) een nieuwe nokkenas aan te komen. Deze meldt zich met een goed hoorbaar "getik" tijdens het lopen van de motor. Vraag er eens naar of deze misschien ( bewijsbaar ) reeds vervangen is.
LEO
Bijna welkom bij de club

Keb ff de foto geskoept van MP zodat we weten over welke we het hebben
Zo rond de 50 a 60 duizend KM zit er vaak ( niet altijd ) een nieuwe nokkenas aan te komen. Deze meldt zich met een goed hoorbaar "getik" tijdens het lopen van de motor. Vraag er eens naar of deze misschien ( bewijsbaar ) reeds vervangen is.
LEO
Leo Bedankt voor je antwoord.
De foto van markt plaats : dat is hem.
Stel datde nokkenas vervangen zou moeten worden , zeg over een half jaartje of zo. Is dat dan onoverkomelijk, moet ik dan denken aan duizenden euro's, zijn die onderdelen nog wel te krijgen ?
Ik zie mij zelf wel in staat om (met enige hulp) zo'n ding te vervangen.
Waar het mij om gaat is dat ik zo'n motor nog een aantal jaren wil blijven gebruiken en ik schat dat ik per jaar zo 3000-4000 km zal rijden.
Of zou ik dan beter voor een iets jongere motor/minder km gaan en er een paar 100 euro bijleggen.
Thanx WGA
De foto van markt plaats : dat is hem.
Stel datde nokkenas vervangen zou moeten worden , zeg over een half jaartje of zo. Is dat dan onoverkomelijk, moet ik dan denken aan duizenden euro's, zijn die onderdelen nog wel te krijgen ?
Ik zie mij zelf wel in staat om (met enige hulp) zo'n ding te vervangen.
Waar het mij om gaat is dat ik zo'n motor nog een aantal jaren wil blijven gebruiken en ik schat dat ik per jaar zo 3000-4000 km zal rijden.
Of zou ik dan beter voor een iets jongere motor/minder km gaan en er een paar 100 euro bijleggen.
Thanx WGA
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hey Wijnand,
Nokkenas kost iets van e160 nieuw en gewoon nog te krijgen, en makkelijk zelf te vervangen.
Echter bij de 800 slijt deze niet zo snel als die van de 750, zelfs als ie versleten is kan je rustig nog een tijd doorijden.
Balansasketting slijt sneller en komt gemiddeld rond de 80000km.
Iets lawaai klopt wel bij een BIG, 62000km is geen probleem, zo lang ie goed rijd en spoort gaat ie lang mee
Greetz
Zappa
Nokkenas kost iets van e160 nieuw en gewoon nog te krijgen, en makkelijk zelf te vervangen.
Echter bij de 800 slijt deze niet zo snel als die van de 750, zelfs als ie versleten is kan je rustig nog een tijd doorijden.
Balansasketting slijt sneller en komt gemiddeld rond de 80000km.
Iets lawaai klopt wel bij een BIG, 62000km is geen probleem, zo lang ie goed rijd en spoort gaat ie lang mee

Greetz
Zappa
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997