Hallo Biggers,
Hoewel ik het forum al jaren wekelijks volg ben ik niet echt aktief. Ook aan de ritjes niet deelgenomen omdat ik vaak in het buitenland ben. Voor mijn werk reis ik zeer frequent door Afrika. IK heb nu het besluit genomen om met mijn Big ('89, 2004 revisie, 67000km) een reis te maken naar/door Afrika. WErk momenteel drie opties uit:
1. Amsterdam-Nairobi (met boot van Venetie naar Alexandrie in Egypte, de Nijl afzakken, stukje Soedan, Ethiopie, Kenia (5-6 weken)
2. Brommer naar NBO vliegen, rondje victoria meer (Kenia, Tanzania, Zambia, Rwanda, Burundi, Oeganda)
3. NBO naar Kaapstad (Kenia, Tanzania, Malawi, Zimbabwe, Zambia, Botswana, Namibie, Zuid Afrika.
Vanwege mijn werk goede contacten dus aantrekkelijk tarief vliegen van brommer, veel contacten etc.
Dus nu aan het voorbereiden. Moet nog veel werk doen. Mijn Big moet worden klaar gemaakt. Dit is best nog wel een punt. Het is niet meer de jongste. Dus tips en advies zijn van harte welkom. Zou graag een technische keuring willen laten uitvoeren. Kan dat? Waar? Wat zijn de meest zwakke punten. Met andere woorden welke reserveonderdelen zijn noodzakelijk om mee te nemen? IK ben voornemens om de voorbereiding en reis met jullie te delen.
En Oja, Als een of meerderen meewillen? Graag zelfs!. Vertrek December-Januari (voor de regens in Oost Afrika).
Met de BIG naar Afrika
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Hee, die site werkt nog steeds?!
Ojee
Ojee
Peter, zoals je weet zijn hier voldoende techneuten die je van allerlei technisch advies kunnen dienen. Breng je motor voor een technische keuring eens naar een motorzaak waar ze ervaring met lange afstands enduro hebben, zoals Arjan Brouwer.
Ojee
Ojee
hiermee moet het gaan gebeuren. Wellicht voor de laatste keer veel km maken. Overigens is deze Big in 1992 naar het zuiden van Egypte geweest (andere eigenaar)
There is no business, like BIG business. Dr 750s, BMW R1150 GS adv.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
als ik jou was zou ik eens een pb-tje naar spgoesdakar sturen, die kan je vrij veel vertellen over puntjes en reserve onderdelen, die heeft trouwens ook een eigen 'magazijn' aan onderdelen.. zo ongeveer.
succes!
succes!
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Nou heb het advies opgevolgd en ben gisteren naar Arjan Brouwer geweest. Zijn advies was knip en klaar!. Doe het niet op je Dr.
Gezien zijn ervaring, kunde en passie neem ik zijn advies ter harte. Ik ben dus nu op zoek nar een andere motor. Ga en keuze maken tussen BMW GS adventure of een Yamaha XT660.
Daarmee dit topic maar weer gesloten lijkt me
Gezien zijn ervaring, kunde en passie neem ik zijn advies ter harte. Ik ben dus nu op zoek nar een andere motor. Ga en keuze maken tussen BMW GS adventure of een Yamaha XT660.
Daarmee dit topic maar weer gesloten lijkt me
There is no business, like BIG business. Dr 750s, BMW R1150 GS adv.
Ik ben erg benieuwd naar de lijst van redenen waarom een xt 660 veel beter is voor een wereldreis dan een big
GS adventure is natuurlijk appels met peren vergelijken.
GS adventure is natuurlijk appels met peren vergelijken.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
- rogerramjet1971
- Berichten: 65
- Lid geworden op: zo aug 16, 2009 22:33
Erg bemoedigend om niet met de Big te gaan . Ik ga in april volgend jaar met Peter Penson (4x met Big naar Marokko geweest) naar Marokko met de Big juist voor zijn betrouwbaarheid. http://www.travelmaniacs.nl/index.php?o ... 2&Itemid=1
Ben mijzelf en de Big (SR43A, 1992) ook aan het voorbereiden op de reis.
In ieder geval succes.
Ben mijzelf en de Big (SR43A, 1992) ook aan het voorbereiden op de reis.
In ieder geval succes.
Vreemd dat advies van Arjan Brouwer. Bedoelde hij specifiek jouw BIG of een BIG in het algemeen. Ik denk dat een XT600 en een BIG (en zeker jouw oermodel) redelijk met elkaar te vergelijken zijn. Beide simpele motorfietsen met een tamelijk onverwoestbaar blok (mits gezien jouw km stand gereviseerd).
Wellicht de onbekendheid met een BIG en het beetje voorspelbare advies voor een XT600, want die zijn inderdaad erg populair bij overlanders.
De vergelijking met een GS gaat niet op, dat is een ander type motorfiets.
OJ
Wellicht de onbekendheid met een BIG en het beetje voorspelbare advies voor een XT600, want die zijn inderdaad erg populair bij overlanders.
De vergelijking met een GS gaat niet op, dat is een ander type motorfiets.
OJ
ook voor andere prijzen zo'n GS en als het voor dezelfde prijs is als een big, blijf er dan maar vanaf want dan haal je België er nog niet mee.
tov een XT vind ik (persoonlijk) de Big geschikter (2 of 3 kleine typische probleempjes vind je hier op het forum oa nokkenaskettingspannerveertje (3 x woordwaarde)) en verder onverwoestbaar. XT zie je nog al eens met afgescheurde schocks bijvoorbeeld of ander frame leed (heb al eens een hele achterkant aan tyraps zien hangen. geen slecht woord over de XT's verder, zij hebben wel bewezen kogelvast te zijn maar zeker niet geschikter als een DR
greetz Futurist
tov een XT vind ik (persoonlijk) de Big geschikter (2 of 3 kleine typische probleempjes vind je hier op het forum oa nokkenaskettingspannerveertje (3 x woordwaarde)) en verder onverwoestbaar. XT zie je nog al eens met afgescheurde schocks bijvoorbeeld of ander frame leed (heb al eens een hele achterkant aan tyraps zien hangen. geen slecht woord over de XT's verder, zij hebben wel bewezen kogelvast te zijn maar zeker niet geschikter als een DR
greetz Futurist
Laatst gewijzigd door futurist op ma sep 20, 2010 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Biggers,
Heb het advies van Arjan Brouwer gewoon ter harte genomen. Heb een zeer strak schema te volgen (voor zo ver dat gaat in Africa) vanwege de beschikbare tijd. In 5 weken van Amsterdam naar Nairobi. Reis alleen (bewust) en heb geen tijd voor panne om eerlijk te zijn, hoewel er natuurlijk nooit garanties zijn (ook niet met spliksplinter nieuwe brommer). Heb vandaag gelijk maar door gepakt en een BMW GS 1150 adventure gekocht (25k op de teller) In ieder geval een goede reismotor, in het zand spelen zal er niet bij zijn maar een zand, gravel of alg. dirtroad is geen probleem. We zullen zien hoe het uitpakt. De Big hou ik vanzelfsprekend. Daar gaan we gewoon weer meer mee spelen.
Heb het advies van Arjan Brouwer gewoon ter harte genomen. Heb een zeer strak schema te volgen (voor zo ver dat gaat in Africa) vanwege de beschikbare tijd. In 5 weken van Amsterdam naar Nairobi. Reis alleen (bewust) en heb geen tijd voor panne om eerlijk te zijn, hoewel er natuurlijk nooit garanties zijn (ook niet met spliksplinter nieuwe brommer). Heb vandaag gelijk maar door gepakt en een BMW GS 1150 adventure gekocht (25k op de teller) In ieder geval een goede reismotor, in het zand spelen zal er niet bij zijn maar een zand, gravel of alg. dirtroad is geen probleem. We zullen zien hoe het uitpakt. De Big hou ik vanzelfsprekend. Daar gaan we gewoon weer meer mee spelen.
There is no business, like BIG business. Dr 750s, BMW R1150 GS adv.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hmm, vraag me ook af wat arjan als reden gaf om niet op een BIG te gaan..
Een GS betrouwbaarder? mischien iets maar bij bepaalde problemen een stuk lastiger te repareren..
dat ik liever op een BIG op reis ga staat vast [ en niet alleen om Leo te pesten]
Een GS betrouwbaarder? mischien iets maar bij bepaalde problemen een stuk lastiger te repareren..
dat ik liever op een BIG op reis ga staat vast [ en niet alleen om Leo te pesten]
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Leo gaat denk ik zelf ook het liefste op een big op vakantie, al is het maar voor het avontuur
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !