Nieuw op dit forum en ook gelijk een vraag

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
matthijs

Hey ik ben matthijs en ben 20 jaar, ik heb al lang gecrossed op alles waar ik mijn handen op kon krijgen, eigenlijk als ik er over nadenk vanaf mijn kindtijd waar ik begon op mijn bmxje, nu heb ik net mijn wagen gekocht om gewoon te doen wat ik wil en dat is flink raggen. Ik wil een enduro waarmee ik ook woon en werk zou kunnen doen (supermotard banden erop bijvoorbeeld) ik zit zelf te kijken voor wr426 en wr450 en ktm's wel allemaal 4takt en rond de 450 cc, wat voor iets raden jullie aan als je er ook af en toe snelweg mee moet enzovoort?
Ik wil voor de motor zelf eigenlijk niet meer als 3500 uitgeven. Maar ik zou eventueel tot 5000 kunnen betalen.
Alvast dank, Matthijs
pHreaC

Beste Matthijs,

denk er aan dat de enduro's in principe competitiemotoren zijn en dus ook zo een onderhoud vragen.
Als het onderhoud je niet afschrikt (supermoto om de +-1000km nieuwe olie, tegenover baanmoto om de +-5000km nieuwe olie; onderdelen zoals zuiger, kleppen etc... slijten ook vele malen sneller).

Voor 3500€ heb je wel een nette enduro, supermoto-wielen+adapters is nog is + +-700€. Voor de snelweg echter helemaal niet ideaal, in tegendeel zelfs...

Eventueel overwegen om een supermoto-look-a-like te kopen a la SMC van KTM (625-640-660-690) of een robuustere 'niet'-competitie enduro zoals de XR-reeks van Honda.

aan jou de keuze uiteraard

grtz,

pHreaC
Afbeelding
klomp

Het zijn idd twee uitersten wat je wilt. Zand en snelwegen.
Maar ik ben het met Phreac eens; Honda XR (of Yamaha TT).
Misschien met allroadbanden?
Ik denk nl dat je het wisselen van wielen snel beu bent...
Laatst gewijzigd door klomp op ma aug 30, 2010 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
matthijs

Wat voor onderhoud zit ik naar te kijken bij zo een model? (wr 450/426) En zou ik wel de motor eventueel kunnen gebruiken voor wat woon werk verkeer? Den Bosch/Schijndel-> 80 km weg+stad .Ik had zelf namelijk een man gesproken die vertelde dat het makkelijk ging en dat hij buiten olie verversen niet veel onderhoud eraan had. Kijk mijn hobby is gewoon crossen en een beetje rondrijden vandaar. Of is zon enduro daarvoor echt niet te gebruiken en kan ik er beter een cheap ass toer ding of een oude gsx ofzo erbij nemen?
klomp

Bovenin het scherm kan je op zoeken klikken en trefwoorden ingeven.
Kan je wel ergens vinden wat de kosten zijn van een motor.
Plaats reactie