Husqvarna WR 250 (2004) hoog verbruik

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
kasu1

Ik heb nog niet zo lang geleden een husqvarna WR250 van 2004 aangeschaft. Nu viel me het op tijdens een toer dat ik zeer vlug op reserve moest overschakelen.

Ik heb het verbruik uitgerekend en kom op een verbruik van 10 a 11l per 100km.
Ik heb eens gebeld naar een husqvarna garage en zij wisten mij te vertellen dat zulke machienen normaal rond de 7 a 8l zitten als je er enduro met rijdt.

Ik heb nu mijn carburator afgesteld. Er zit een 390 hoofsproeier en de naald staat op het 2 de groefje vanaf vanboven gezien. En de bougie kleur is goed bij volle gas en halve gas (donker bruin)

Ik heb al naar lekken enzo gezien maar niets gevonden. Vanvoor zitten er wel een paar tanden minder op het tandwiel.

Nu is de vraag aan wat kan dat hoog verbruik liggen?

Mvg Nick
Boerr

Zit er geen crosstank op? Dus een klein tankje van 6-8 liter.. Want dan ben je er sowieso snel doorheen. Daarnaast: 1 op 10 voor een enduro 2takt is helemaal niet zo gek..

Heb zelf een 250 2takt en doe (afhankelijk van de rijomstandigheden) 2 a 3 uurtjes op een volle tank, dat is 11 liter. Qua kilometers schat ik 1 op 8.. Is dat ook niet toevallig wat die dealer bedoelde? 1 op 7/8 ipv 7/8 op 100km?
kasu1

Freek,

Het is een 10l tank. De dealer bedoelde wel denk ik 7 a 8l per 100km.

Daarnet is het me opgevalle dat er precies een gaatje in de uitlaat bocht zit. zou dit ook een reden kunnen zijn?

Wat ik nog ondervind is dat ik een paar keer kick en hij start niet, dat ik dan een backfire in de uitlaat krijg.

Is dit omdat hij misschien te rijk staat afgesteld?

Nick
OFF-Yuri

Ik heb ook een husky wr 250 uit 2004 en ook een erg hoog verbruik.
De OTR in holten is ong 70km lang en die kon ik niet uitrijden.
Bij het starten soms ook backfire, dus ik dacht ook laat ik de carburateur een keer bekijken.

Het stel schroefje van de schuif zat vast tegen de wand dus ik heb em los gehaald en op aanraden de naald een stand lager gezet.
de motor loopt een stuk beter nu en het verbruik is ook gedaald maar ik heb geen km teller dus nog geen harde resultaten.
starten ging eerst ook erg moeilijk maar met een verse bougie en wat geklooi aan de carburateur start ie nu al als je de kickstarter aait :wink:
Husqvarna WR 250
kasu1

Off-yuri, bedankt voor het antwoord ik zal het morgen eens na kijken.

Er staat wel geen originele uitlaat op. Het is een volledige crd uitlaat dat er opstaat. Zou dit er iets met te maken hebben?
kasu1

Ik heb het probleem gevonden, de onsteking stond helemaal verkeerd. Nu start die vlot en hapert niet meer.

Bedankt voor de antwoorden alleszins.

Mvg Nick
Donnie

Ik had een vraagje m.b.t. onderdelen voor husqvarna. Er zijn niet veel alternatieve onderdelen te vinden voor husqvarna. Zo betaal je voor een compleetpakkings setje al gauw 160 euro. Dit geldt natuurlijk voor meer onderdelen.

Mijn vraag is nu of er toch alternatieve onderdelen te vinden zijn?
Husqvarna WR250 '05
husky_kuiper

Donnie schreef:Ik had een vraagje m.b.t. onderdelen voor husqvarna. Er zijn niet veel alternatieve onderdelen te vinden voor husqvarna. Zo betaal je voor een compleetpakkings setje al gauw 160 euro. Dit geldt natuurlijk voor meer onderdelen.

Mijn vraag is nu of er toch alternatieve onderdelen te vinden zijn?
Ebay.de, Athena pakkingset 47,80 inclusief verzendkosten
OFF-Yuri

@kasu

Heb jij wel eens je blok uit je frame gehaald?
Ik krijg namelijk de as die door het blok en de swingarm loopt er met geen mogelijkheid uit...
Ik heb ook een husky 250 2t uit 04 dus zodoende

Gr, Yuri
Husqvarna WR 250
Boerr

Hetzelfde had ik paar weken terug met de ktm, pas na verschrikkelijk hard slaan icm kruipolie e.d. kwam ie langzaam los. Bij Wpm vertelden ze dat in het slechtste geval de swingarm doorgeslepen wordt..
CrazyWezel
Contacteer:

zou je hem daarom er af en toe uit moeten halen en goed in het vet moeten zetten? :P
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Boerr

precies, de vorige eigenaar had dat bij mij een beetje verzaakt.. Sowieso kunnen die swingarm lagers wel wat extra vet gebruiken 1x per jaar
CrazyWezel
Contacteer:

ik kocht mijn kawa met speling op de vering achter,
bleek dat de vorige eigenaar het niet zo nauw nam met af en toe smeren..
naaldlagering kapot, naaldjes er uit, stalen pen gewoon lekker in het aluminium geslagen, als gevolg dat ik een nieuw deel kon bestellen (dat gekke 3hoekige ding a vrij veel euro's)
sinds dien haal ik het af en toe uit elkaar en smeer ik er wiellagervet aan dat we op het werk gebruiken voor vrachtwagens, werkt perfect :)
oftewel: smurfenkwakkie.

het scheelt je veel gekloot en geld als je het af en toe een keer vet.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
OFF-Yuri

Nou ik heb de as eruit maar niet zonder slag of stoot.
Met slaan op de as met een doorslag gaf de as geen krimp en dan slaan we niet zachtjes :shock:
Dit ging dus niet werken en ik dacht wanneer je gaat slaan dan bewegen de bussen vd achterbrug gewoon een beetje mee en ze zitten echt goed vast geroest/gerot.
Dus ik dacht als ik hem er nou eens uit zou kunnen trekken...
Net zoals een poelie trekker of zo, en een m8 draadstang past er net doorheen dus draadstang erdoorheen moer erachter stukje pijp die mooi om het gat past aan de rechterzijde,een stukje plaat met een gat erdoor voor de draadstang en een moer erachter.
Dus ik aan de rechterkant draaien en een ander aan de linkerkant slaan, met pijn en moeitje kwam ie een paar mm dus wij blij want er was überhaubt beweging in te krijgen...
Eenmaal een paar cm verder op deze manier ging het wat makkelijker waarschijnlijk omdat we nu de eerste bus voorbij waren.
De as was er al voor 80% uit maar weer zat muurvast nu in de rechter bus ,dus weer een langere pijp tegen het frame en weer het zelfde liedje al draaiend en hamerend aan de andere kant kwam de as er na drie avond pogingen uit!

Gr, Yuri
Husqvarna WR 250
CrazyWezel
Contacteer:

tering.. maak is een foto, of heb je de as al schoongemaakt?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
OFF-Yuri

@CrazyWezel

hierzo mijn as die zo ontzettend vast zat en hij is nog heel gebleven ook nog :?:
Husqvarna WR 250
Plaats reactie