husky 250 4t met 310 kit

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
pHino

vriend heeft een husky gekocht. opt eerste zicht: rijd lekker, start lekker.

toen thuis gekomen, alles gecontrolleerd, zat er geen water meer op het koelsysteem. Dit bij gevuld, begon hij onmiddelijk water uit te gooien via het overloopdarmpje.

Voor dit binnen gebracht bij de plaatselijke husky dealer, hij wist het niet meteen, maar hij wou hem starten met de kickstarter, en melde meteen dat hij geen compressie heeft. hij dacht meteen aan kromme kleppen, bekend probleem zei hij.

maar met een kromme klep, lijkt het me vrij straf dat hij zo goed starte en rijd? het zou natuurlijk wel logischer wijze goed mogelijk kunnen zijn, aangezien er geen water op het systeem zat, en hij bij de vorige eigenaar miss goed warm gelopen heeft ...

iemand ervaring hiermee?
wheeling_jo

Ik heb een 250 4t met 310 kit erop van bij Joramo en na 500 km had ik hetzelfde : druk in het vloeistofsysteem te hoog en langs overdruk eruit. Oorzaak was dat de dichting tussen originele cilinder en nieuwe cilinderkop niet goed aangespannen zat en daardoor hogere druk in de vloeistofleiding gaf. Andere dichting en harder aangespannen en nu al 1000 km op de teller zonder problemen.

grtz
pHino

hij staat nu nog bij de dealer. net even gaan kijken. hij had gevonden dat het schoepenwieltje van de waterpomp versleten was, en het moertje is zoek. miss ergens in een koel kanaal...

hij zei dat hij geen water meer uit gooit nu, enkel als je stil blijft staan, en geen rijwind vangt. Dat is al iets ...

is uw kit ook van athena?
Plaats reactie