Graag jullie standpunt.
Mijn huidige yamaha WR is de 5e (na 2* 400, 1 * 426, 1*450/2006) yamaha op rij. Bij alle voorgaande was ik goed te spreken over de vering, voor mij ruim voldoende.
Bij mijn huidige motor is de voorvering ver onder de maat, de demping is naadje en voelt gewoon slecht aan.
Een vering specialist geraadpleegd, deze meldt: Klopt, klagen ze allemaal over. Yamaha heeft om kosten te sparen een eenvoudiger binnenwerk/principe gekozen.
Vraag: Welke yamaha moet ik dan aanschaffen die wel goede onderdelen heeft. Ik dacht dat de WR 450 het topmodel van yamaha was.
Bij bv een WR 250 R (zo'n 4-klepper) kan ik mij dat voorstellen, kost de helft.
Hoe kan het gebeuren dat een fabriek voor zijn topmodel bespaart op onderdelen die in deze sport zo belangrijk zijn??
Bovendien dacht ik altijd dat het rijwielgedeelte van de YZ en de WR gelijk was, dit blijkt dus niet zo te zijn.
Ik vind dit een behoorlijke misser van yamaha, en jullie?.
Gonzales
Voorvork WR 450 2009
Moderator: ghulst
Laatste jaren heb ik 2 motoren maar eerst had ik er maar 1 waar ik beiden mee deed, crossen en off road rijden. Ben er wel achter dat het eigenlijk niet mogelijk is om 1 motor te hebben die voor beiden geschikt is.
Heb 1 WR400 bj. 2000 gehad en 1 WR450 bj. 2004 gehad. Bij deze motoren was de 400 qua vering heel goed, vooral motorisch was deze ook heel goed. In 4 jaar nooit iets noemenswaardig aan problemen gehad. Mijn 2004 echter was een heel ander verhaal, vering slecht, veel te slap. Na ongeveer 1.5 jr 5e versnelling kapot en kwam er toen ook meteen achter dat er een haarscheur over de gehele breedte van de zuiger zat. Had toen ook een beetje een vreemd gevoel over Yamaha gekregen. Maar er zijn er genoeg die er zonder problemen en met volle tevredenheid mee rijden.
Je zal er ook een beetje geluk mee moeten hebben denk ik dan maar.
Maar dat ze echt gaan bezuinigen op vering en zo is in mijn ogen heel dom. Een slechte naam heb je zo, maar om het label 'goed en betrouwbaar' te verkrijgen is een ander verhaal en een lange weg om deze te bereiken. Jammer dat fabrikanten dat niet allemaal begrijpen en kiezen voor compromissen om meer winst te behalen (da's effe leuk maar op de lange termijn kost dit alleen maar klanten en verkoopaantallen).
Heb 1 WR400 bj. 2000 gehad en 1 WR450 bj. 2004 gehad. Bij deze motoren was de 400 qua vering heel goed, vooral motorisch was deze ook heel goed. In 4 jaar nooit iets noemenswaardig aan problemen gehad. Mijn 2004 echter was een heel ander verhaal, vering slecht, veel te slap. Na ongeveer 1.5 jr 5e versnelling kapot en kwam er toen ook meteen achter dat er een haarscheur over de gehele breedte van de zuiger zat. Had toen ook een beetje een vreemd gevoel over Yamaha gekregen. Maar er zijn er genoeg die er zonder problemen en met volle tevredenheid mee rijden.
Je zal er ook een beetje geluk mee moeten hebben denk ik dan maar.
Maar dat ze echt gaan bezuinigen op vering en zo is in mijn ogen heel dom. Een slechte naam heb je zo, maar om het label 'goed en betrouwbaar' te verkrijgen is een ander verhaal en een lange weg om deze te bereiken. Jammer dat fabrikanten dat niet allemaal begrijpen en kiezen voor compromissen om meer winst te behalen (da's effe leuk maar op de lange termijn kost dit alleen maar klanten en verkoopaantallen).
KTM 250 EXC, 250 SX
- de crossgoeroe
- Berichten: 179
- Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
- Locatie: thuis
als er echt niks aan te verbeteren is,dan ging ik toch maar op zoek naar een andere voorvork.......
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------