Gezocht voor projectje: komplete voorkant DR750S DR800S
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Sorry Leo, was meer bedoelt als geintje.
Ik denk niet dat je er wat aan hebt tenzij je ook een streetfighter wil bouwen.
Wat ik heb is alles achter het balhoofd.
Blok, maar dat wil ik bewaren voor een off-road zijspan project
Ducati 999 mono subframe met zitje en uitlaat
Honda fireblade a-vork met veer en kawa zxr wiel
Bijpassend voorwiel, vork is al weg
en nog een hoop kleine spullen.
Maar het is denk ik eerder iets voor Nielson71.
Waarom maak je er geen KTM vork in. Heb je meteen een goede voorrem.
Heb ik met m'n XT500 gedaan en dat bevalt goed.
Succes, Frank.
Ik denk niet dat je er wat aan hebt tenzij je ook een streetfighter wil bouwen.
Wat ik heb is alles achter het balhoofd.
Blok, maar dat wil ik bewaren voor een off-road zijspan project
Ducati 999 mono subframe met zitje en uitlaat
Honda fireblade a-vork met veer en kawa zxr wiel
Bijpassend voorwiel, vork is al weg
en nog een hoop kleine spullen.
Maar het is denk ik eerder iets voor Nielson71.
Waarom maak je er geen KTM vork in. Heb je meteen een goede voorrem.
Heb ik met m'n XT500 gedaan en dat bevalt goed.
Succes, Frank.
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Is tegen mijn principes om iets oranjes in mijn rode hok te hebben of het moet een 990 adventure zijnfrankn schreef:Waarom maak je er geen KTM vork in. Heb je meteen een goede voorrem.
Nee hoor. Tis voor een maat die een SV650 om wil gaan bouwen naar een allroad en hij heeft nageplozen dat als ie de voorkant van een 750/800 pakt dat het 1 op 1 zou passen met de balhoofdlagers.
LEO
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
iwan heeft nog een sloop 800 toch?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Heb een set poten, onderste kroonplaat , v-wiel, en denk ook de boven plaat van een 800.. en die vork is duidelijk stijver
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Mr. Z, is de remmerij er ook bij toevallig ?zappa.suzuki schreef:Heb een set poten, onderste kroonplaat , v-wiel, en denk ook de boven plaat van een 800.. en die vork is duidelijk stijver
@ CW : de Badmeester is gemaild maar heeft nog niet gereageerd.
LEO
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
remgreep heb ik ook, voor de klauw moet ik ff kijken
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 440
- Lid geworden op: wo mar 14, 2007 18:34
- Locatie: Uden
Il heb wel wat liggen.
Zal t weekend effe kijken
Zal t weekend effe kijken
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
Heb liggen van een sr41:
- 2 Vorkpoten
- Remklauw
- Bovenste kroonplaat
- Vooras
- Voorspatbord
- Snavel in stukken
- Koplamp framepje
- 2 Vorkpoten
- Remklauw
- Bovenste kroonplaat
- Vooras
- Voorspatbord
- Snavel in stukken
- Koplamp framepje
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 796
- Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01
Zo ik ben er weer lekker laat bij maar mocht je bij de anderen niet slagen ik heb een komplete voorvork met remklauwj en ook nog een snaveltje staan van een 750.
Groet Frans
Groet Frans
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
-
- Berichten: 796
- Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01
Die BIG is toch ook OranjeLeo schreef: Is tegen mijn principes om iets oranjes in mijn rode hok te hebben of het moet een 990 adventure zijn
LEO
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
das meer rosé
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Dag heren!
Die voorkant zou dus voor mij bedoeld zijn.
De LC4 Adventure verloor in Marokko z'n koelvloeistof en heeft dus ook een tijdje met te weinig koelvloeistof gelopen. Bij 46 graden in de schaduw en kilometers mul zand is dat niet echt bevordelijk voor de gezondheid van een motorblok. Terug in NL de boel eens nagekeken, kvs verlies leek alleen te wijten aan een lekkende radiatordop. Dat gerepareerd, KTM liep als een zonnetje. If it ain't broken, don't fix it, dus happyhappy verder tuffen.
Totdat ik een keer weg wilde op het werk, de hele accu leeggestart had, en uiteindelijk met de kickstarter net genoeg leven in de brouwerij gekregen heb om naar huis te kunnen komen. Sindsdien zit er geen leven meer in, en drupt er koelvloeistof langs een van de uitlaatveertjes.
Nouja, tijd voor wat groot onderhoud dus. Blokje er eens uittillen, kijken wat er mis is, en gelijk de kale plekken op het frame maar eens lakken, etc. Ik hoef jullie niet uit te leggen dat zoiets kwa tijd nog wel eens uit de klauwen gaat lopen En ook moest/moet ik met de tuin bezig, dus nog minder tijd voor motorprutsen. Om nog maar niet te spreken van de sloten geld die naar de tuin gaan en dus niet meer naar de motoren kunnen. Gaat dus nog wel effe duren voordat die KTM weer rijd.
Om toch te kunnen rijden heb ik dus een '99 SV650S op de kop getikt. Prima onderhouden brommer zonder enig krasje erop (hoe krijg je dat voor elkaar in 11 jaar tijd?) voor een heel leuk prijsje. Dat was ook de insteek; deze brommer ziet er zo goed uit en is zodanig goedkoop op de kop getikt dat ik 'm zonder verlies weer kwijt moet kunnen raken. Vandaar ook een instapmodelletje wegbrommer; de markt daarvoor is nou eenmaal groter.
De zithouding van die SV is waardeloos; ik ben en blijf geen fan van hoge voetsteunen en clipons. Ook af moeten remmen voor drempels en voortkruipende lijken in een Meriva niet in kunnen halen door de berm enzo is niks.
Maar eerlijk gezegd bevalt vooral het blok van die SV650 me uitstekend. Lekker soepel, veel koppel, zesbak, niet te dorstig.
Die voorkant zou dus voor mij bedoeld zijn.
De LC4 Adventure verloor in Marokko z'n koelvloeistof en heeft dus ook een tijdje met te weinig koelvloeistof gelopen. Bij 46 graden in de schaduw en kilometers mul zand is dat niet echt bevordelijk voor de gezondheid van een motorblok. Terug in NL de boel eens nagekeken, kvs verlies leek alleen te wijten aan een lekkende radiatordop. Dat gerepareerd, KTM liep als een zonnetje. If it ain't broken, don't fix it, dus happyhappy verder tuffen.
Totdat ik een keer weg wilde op het werk, de hele accu leeggestart had, en uiteindelijk met de kickstarter net genoeg leven in de brouwerij gekregen heb om naar huis te kunnen komen. Sindsdien zit er geen leven meer in, en drupt er koelvloeistof langs een van de uitlaatveertjes.
Nouja, tijd voor wat groot onderhoud dus. Blokje er eens uittillen, kijken wat er mis is, en gelijk de kale plekken op het frame maar eens lakken, etc. Ik hoef jullie niet uit te leggen dat zoiets kwa tijd nog wel eens uit de klauwen gaat lopen En ook moest/moet ik met de tuin bezig, dus nog minder tijd voor motorprutsen. Om nog maar niet te spreken van de sloten geld die naar de tuin gaan en dus niet meer naar de motoren kunnen. Gaat dus nog wel effe duren voordat die KTM weer rijd.
Om toch te kunnen rijden heb ik dus een '99 SV650S op de kop getikt. Prima onderhouden brommer zonder enig krasje erop (hoe krijg je dat voor elkaar in 11 jaar tijd?) voor een heel leuk prijsje. Dat was ook de insteek; deze brommer ziet er zo goed uit en is zodanig goedkoop op de kop getikt dat ik 'm zonder verlies weer kwijt moet kunnen raken. Vandaar ook een instapmodelletje wegbrommer; de markt daarvoor is nou eenmaal groter.
De zithouding van die SV is waardeloos; ik ben en blijf geen fan van hoge voetsteunen en clipons. Ook af moeten remmen voor drempels en voortkruipende lijken in een Meriva niet in kunnen halen door de berm enzo is niks.
Maar eerlijk gezegd bevalt vooral het blok van die SV650 me uitstekend. Lekker soepel, veel koppel, zesbak, niet te dorstig.
Laatst gewijzigd door DaBit op zo aug 01, 2010 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
En de rest van het verhaaltje:
Kijk ik nog eens wat beter naar die SV, dan zie ik een heel smal en vrij licht motortje waar best wel eens een leuke allroad van te maken moet zijn. Tuurlijk: de grondspeling haalt het niet bij die van een crosser, de veerwegen van een crosser lukt ook niet, het blijft 170-180kg rijklaar, etc. Maar voor een ALLroad hoeft dat ook allemaal niet. Sterker nog: dat wil ik niet eens, want je levert er op het asfalt teveel mee in. 250mm veerweg aan weerskanten is zat, 20cm grondspeling ook; dat houd de zadelhoogte acceptabel zelfs als je een underseat tank in de planning hebt.
Zo'n allroad op basis van de SV is er trouwens al, die noemen ze V-strom. Maarja, nog minder grondspeling, teveel plastic, weinig veerweg, gietwielen, minder vermogen, en te nieuw voor mijn portemonee. En dan valt er niks te prutsen, dus wat is daar dan de lol van?
Goed, waarom de Big voorkant en geen leuke USD-pootjes van een KTM oid? Nou:
- De balhoofdlagers zijn hetzelfde als die van de SV, zowel onder als boven (32005X/32006X).
- De lengte van de balhoofdpen klopt zo grofweg ook.
- De veerweg klopt met wat ik hebben wil.
- Het zijn right-side-up poten waardoor ik wat makkelijker met de rijhoogte kan spelen en iets meer stuuruitslag overhoud.
- Ik ga er vanuit dat de voorkant van een Big geen hele dure grap word. Toch ook belangrijk helaas.
Ik vroeg wat zaken aan onze DRBigger Leo, en zo kwam het balletje aan het rollen.
D'r zijn overigens nog wel meer kandidaten; de voorkant van een KLX300/650 (43mm KYB USD's) zou ook zo moeten passen bijvoorbeeld.
Magoed, haast heb ik voorlopig nog niet; eerst de KTM klaar.
Kijk ik nog eens wat beter naar die SV, dan zie ik een heel smal en vrij licht motortje waar best wel eens een leuke allroad van te maken moet zijn. Tuurlijk: de grondspeling haalt het niet bij die van een crosser, de veerwegen van een crosser lukt ook niet, het blijft 170-180kg rijklaar, etc. Maar voor een ALLroad hoeft dat ook allemaal niet. Sterker nog: dat wil ik niet eens, want je levert er op het asfalt teveel mee in. 250mm veerweg aan weerskanten is zat, 20cm grondspeling ook; dat houd de zadelhoogte acceptabel zelfs als je een underseat tank in de planning hebt.
Zo'n allroad op basis van de SV is er trouwens al, die noemen ze V-strom. Maarja, nog minder grondspeling, teveel plastic, weinig veerweg, gietwielen, minder vermogen, en te nieuw voor mijn portemonee. En dan valt er niks te prutsen, dus wat is daar dan de lol van?
Goed, waarom de Big voorkant en geen leuke USD-pootjes van een KTM oid? Nou:
- De balhoofdlagers zijn hetzelfde als die van de SV, zowel onder als boven (32005X/32006X).
- De lengte van de balhoofdpen klopt zo grofweg ook.
- De veerweg klopt met wat ik hebben wil.
- Het zijn right-side-up poten waardoor ik wat makkelijker met de rijhoogte kan spelen en iets meer stuuruitslag overhoud.
- Ik ga er vanuit dat de voorkant van een Big geen hele dure grap word. Toch ook belangrijk helaas.
Ik vroeg wat zaken aan onze DRBigger Leo, en zo kwam het balletje aan het rollen.
D'r zijn overigens nog wel meer kandidaten; de voorkant van een KLX300/650 (43mm KYB USD's) zou ook zo moeten passen bijvoorbeeld.
Magoed, haast heb ik voorlopig nog niet; eerst de KTM klaar.
Nou, er zijn er meerdere. Maar deze vind ik bijvoorbeeld heel geslaagd:
Zo zal het er bij mij trouwens niet uit komen te zien vrees ik; daarvoor mis ik een jaartje of 300 aan ombouwervaring. Maar sommige ideeen zoals de underseat tank zijn goed te jatten, eh, gebruiken
Zo zal het er bij mij trouwens niet uit komen te zien vrees ik; daarvoor mis ik een jaartje of 300 aan ombouwervaring. Maar sommige ideeen zoals de underseat tank zijn goed te jatten, eh, gebruiken
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hey DaBit,
leuk projekt je dus zou een 800 vork nemen, die is wat stijver
Jammer van de kaToeM
leuk projekt je dus zou een 800 vork nemen, die is wat stijver
Jammer van de kaToeM
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ja, gister een paar uurtjes geklusd, en de KTM staat er nu zo bij:
De koelvloeistof komt uit de linker uitlaatpoort gezeken, dus daar is iets helemaal niet goed. Blok heeft een wasbeurt gehad, als ik weer eens tijd heb kan-ie open.
Magoed, samen met nog 140 m2 aan tegels, 25m3 aan witzand, wat elektriek in de tuin en wat pijpwerk naar de schuur (krachtstroom, gas) gaat het nog wel effe duren voordat die weer rijd.
Ik heb dus nog tijd genoeg om wat andere spulletjes bij elkaar te vinden. Waaronder bijvoorbeeld een Big-voorkant, of iets anders dat zonder al teveel gedonder past.
Hoe zit het trouwens met het vermeende loodzwaar zijn van die Big voorpoten+wiel? Is die echt zoveel zwaarder dan de voorkant van een andere brommer? Een setje 48mm WP USD's+kroonplaten+(KTM)wiel is ook niet bepaald licht in ieder geval. 20kg al gauw, als het al niet meer is.
De koelvloeistof komt uit de linker uitlaatpoort gezeken, dus daar is iets helemaal niet goed. Blok heeft een wasbeurt gehad, als ik weer eens tijd heb kan-ie open.
Magoed, samen met nog 140 m2 aan tegels, 25m3 aan witzand, wat elektriek in de tuin en wat pijpwerk naar de schuur (krachtstroom, gas) gaat het nog wel effe duren voordat die weer rijd.
Ik heb dus nog tijd genoeg om wat andere spulletjes bij elkaar te vinden. Waaronder bijvoorbeeld een Big-voorkant, of iets anders dat zonder al teveel gedonder past.
Hoe zit het trouwens met het vermeende loodzwaar zijn van die Big voorpoten+wiel? Is die echt zoveel zwaarder dan de voorkant van een andere brommer? Een setje 48mm WP USD's+kroonplaten+(KTM)wiel is ook niet bepaald licht in ieder geval. 20kg al gauw, als het al niet meer is.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ik had vorig weekend 2 BIG's er zo bij staan
De voorkant zal niet heel veel zwaarder zijn, gok een paar kilo..
Sterkte met de tuin!
De voorkant zal niet heel veel zwaarder zijn, gok een paar kilo..
Sterkte met de tuin!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
uitlaat bocht lijkt me wat kwetsbaar verder ziet het er cool uit, succes ermee en plaats piccies van je vorderingen
Futurist
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06