Turbulentie achter voorruit!?!?!

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Johan
Berichten: 15
Lid geworden op: za apr 26, 2003 14:05
Locatie: Krommenie

Ik heb een dr 800s uit '97 met een orgineel verhoogd voorruitje/voorkant. De motor rijd echt super maar bij ongeveer 120km/u en hoger komt er turbulentie achter het raampje, en is heel irritant. M'n hele helm begint te trillen en zie bijna geen moer en krijg last van m'n nek, en een ongelofelijke kolereherrie in m'n helm.
Heeft hier iemand ervaring mee, en zo ja wat kan ik er aan doen?

O ja, de motor wil niet echt harder dan 140/145km/u op de snelweg...........ik dacht dat ie wel de 170 kon halen. Is dit normaal?

Alvast bedankt, Johan.
Gebruikersavatar
Bart M
Berichten: 367
Lid geworden op: wo mei 07, 2003 10:47
Locatie: Westerlo-België

ivm turbulentie heb ik me laten wijsmaken dat je beter met originele windscherm af bent. Je zit dan wel meer in de wind, maar voor turbulentie en lawaai in je helm zou het beter zijn (wel afhankelijk van je lichaamslengte lijkt me). Ben zelf 1.70m en heb Big van '90, en heb niet zo'n last van de wind.
ivm max snelheid: met welke eindoverbrenging (tandwielen voor en achter) rij je eigenlijk, daar kan nl. veel van afhangen? Motorprobleem lijkt me onwaarschijnlijk, of je moet heel erg veel slijtage op zuiger, cilinder ed hebben. In dat geval zou je echter ook veel olieverbruik en zwarte uitlaatrook moeten hebben. Bij normaal gebruik is dat voor zo'n jonge Big (hoewel, kilometerstand al eens gecontroleerd?) bijna onmogelijk. Heb mijn blok laten reviseren op 60 000Km en dat was volgens mijn dealer nog in nieuwstaat (uitgezonderd nokkenasketting).
Johan
Berichten: 15
Lid geworden op: za apr 26, 2003 14:05
Locatie: Krommenie

het euvel van de snelheid heb ik nu gevonden.........het is mijn kilometertellerkabel!
Ja....een paar marokaantjes :evil: vonden het leuk om een paar dagen geleden een dikke ijzeren draad(formaat spaak) om mijn km-kabel te binden en deze vervolgens aan mijn spaken vast te maken. Resultaat: Km-kabel geknakt en gescheurd......JA HEEL ERG LEUK!?.....Teringlijers. Heb het niet gezien, want anders.......OEIOEIOEI! Kom NIET aan mijn DR!!!!!!!!!!!
johan 8x

:cry: Een verhoogde ruit op een DR is echt WEGGEGOOID geld.
ik heb erzelf een aangeschaft om er vervolgen eenhalf jaar mee te lopen klooien. hoek gewijzige etc. etc. dat gebulder rond hield maar niet op !
vervolgens een (uit r.v.s)uitschuifbaar nagemaakt.
En wat bleek (met m'n 1.80m) hoe kleiner ik de ruit maakte hoe prettige het werdt.
Dus gewoon mijn originele ruitje er weer opgezet, oke' wel iets meer in de wind ,maar een stuk stiller.
Rij voor de grap maar eens een stukje zonder ruit valt ook nog wel mee!
Blijf a.u.b. niet zolang prullen als ik (je wordt er zo schjagerijnig van :x
Plaats reactie