Ketting en tandwielen en een setje mooie rvs spanners heb ik bij Hessler besteld,olie en filter enz had ik al van motoport.
Vandaag begonnen met de demontage,eerst warm gereden toen olie afgetapt en lekker een tijdje laten lekken.
Ondertussen een bokje geknutseld waar ie op kan staan zodat de swingarm eruit kan.
Daarna linker carterdeksel verwijderd zodat ik de balansasketting kan spannen en de bedrading van de stator en de bdp sensor kan controleren.
Ben al is bij doc Zappa geweest met het probleem van inhouden,het is een tijdje weg geweest maar langzaam komt het weer terug.
Het dekseltje aan de onderkant losgemaakt en dit in het zeefje gevonden

In het topic van Lummelke gelukkig een goede verklaring hiervoor gelezen,morgen maar even een magneet van de koelkastdeur trekken om te kijken of het aluminium is.
Morgen ook alles netjes schoonmaken balansasketting spannen en dan rustig het blokje weer in elkaar schroeven.
Na al dit de big op de bok en begonnen z'n achterwerk te demonteren,gelukkig kwamen alle bouten goed los en alle link lagers zijn ook nog mooi alleen het vet is oud,goed schoonmaken en opnieuw invetten dus.
Wil ook de swing arm en alle link delen goed schoon maken en een kleurtje geven,ziet alles er ook weer een beetje knap uit.
Nu ziet het er zo uit.

Morgen meer ik ga m'n nest in,
grt Manus.