Hoe krijg ik de lucht de koppeling.
KTM 2 takt
Heb de hele motor uit elkaar gehaald (complete revici en dit krijg ik niet voor elkaar.
Geprobeerd van de onderkant bij de ontluchtingsnippel met een spuit naar boven te drukken.
Boven komt alleen maar vloeistof uit maar als ik het spul dicht zet geen druk.
Geprobeerd elke keer potje te vullen en pompen met de hendel en dan beneden te ontluchten.
Niets wil.
Nu heb ik de hendel met een tyrip vastgezet en het potje vol en vanacht laten staan.
Voor de revici nooit problemen gehad met koppeling dus er zal echt wel lucht in zitten.
Iemand nog een id
Alvast bedankt.
koppeling ontluchten...
Moderator: ghulst
Ik heb ook een tijdje flink lopen met die magura rommel vanwege een lekke hoofdcilinder, maar een paar tips:
1. Voor de hand liggend: Mechanisch zit alles goed bij de hendel? Dus het pennetje druk goed in het zuigertje? Bedien de koppeling desnoods rechtstreeks met een schroevendraaier.. Beetje lullig als het achteraf zoiets is
Je manier van ontluchten lijkt mij perfect dus dat zal wel goed zijn..
2. Lekt er ook vloeistof weg voor zover je kunt zien aan het niveau in het potje? Toen de mijne lekte heb ik tai-rips om de actuator gedaan om te kijken of de zuiger bewoog en om te zien of er iets langs de keerring lekte.. Lekkage aan de hoofdcilinder zou direct opvallen ivm smeerzooi aan het stuur dus dat spreekt voor zich
3. Beweegt de zuiger wel en lekt hij niet, dan zal er bij montage van het blok wel iets verkeerd zijn gegaan.. Je bediening van stuur naar blok werkt dan prima, maar doordat hij 'loos' beweegt lijkt het alsof hij geen druk heeft.. niet de leukste conclusie
Hou ons op de hoogte!
1. Voor de hand liggend: Mechanisch zit alles goed bij de hendel? Dus het pennetje druk goed in het zuigertje? Bedien de koppeling desnoods rechtstreeks met een schroevendraaier.. Beetje lullig als het achteraf zoiets is
Je manier van ontluchten lijkt mij perfect dus dat zal wel goed zijn..
2. Lekt er ook vloeistof weg voor zover je kunt zien aan het niveau in het potje? Toen de mijne lekte heb ik tai-rips om de actuator gedaan om te kijken of de zuiger bewoog en om te zien of er iets langs de keerring lekte.. Lekkage aan de hoofdcilinder zou direct opvallen ivm smeerzooi aan het stuur dus dat spreekt voor zich
3. Beweegt de zuiger wel en lekt hij niet, dan zal er bij montage van het blok wel iets verkeerd zijn gegaan.. Je bediening van stuur naar blok werkt dan prima, maar doordat hij 'loos' beweegt lijkt het alsof hij geen druk heeft.. niet de leukste conclusie
Hou ons op de hoogte!
vanacht met een tyrip de hendel vast geklemt.
Vanmorgen had ik heel iets druk.
Mooi!!
Toen een paar keer pompen en onderin nippel los draaien en dat een paar keer doen en nu is de lucht er uit.
Zat dus waarschijnlijk nog heel iets in.
Nu de kappen er aan en ff een proefrit maken!!
Eindelijk weer
Bedankt in ieder geval
Bartuz gaat het zand in , gegroet haha
Vanmorgen had ik heel iets druk.
Mooi!!
Toen een paar keer pompen en onderin nippel los draaien en dat een paar keer doen en nu is de lucht er uit.
Zat dus waarschijnlijk nog heel iets in.
Nu de kappen er aan en ff een proefrit maken!!
Eindelijk weer
Bedankt in ieder geval
Bartuz gaat het zand in , gegroet haha
-
Je moet ook altijd op het type van koppeling(hendel) en olie letten.
VB de magura mag niets anders dan minerale olie erin krijgen (groen van kleur)
Maar de zwarte modellen alleen DOT5 of 4 (transparante kleur).
Indien je hierin je vergist krijg je hetzelfde fenomeen en worden je zuiger dichtingen van het hendel opgevreten door de verkeerde olie.
SUC6
VB de magura mag niets anders dan minerale olie erin krijgen (groen van kleur)
Maar de zwarte modellen alleen DOT5 of 4 (transparante kleur).
Indien je hierin je vergist krijg je hetzelfde fenomeen en worden je zuiger dichtingen van het hendel opgevreten door de verkeerde olie.
SUC6
-
Minerale olie is zeker niet alleen groen. Standaard ATF (Automaat olie voor de auto of Puch Maxi, Tomos 2 speed) olie is bijvoorbeeld meestal rood.Offroadlover schreef:VB de magura mag niets anders dan minerale olie erin krijgen (groen van kleur)
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Zo eentje was ook op voorraad bij de Citroën dealer toen ik in de Ardennen rondreed met een lekke koppeling. Ook handig.Boerr schreef:Ik druk er altijd lhm olie in van Citroen, is 100% magura-proof en met een literfles van enkele euro's kun je een leven vooruit
#777 - Mijn fotoboekenplank