all-road Grathem

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
N!co
Berichten: 184
Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:02
Locatie: Zuid-Holland aan zee
Contacteer:

STTEVE schreef:14 september as is de All Road Rit rond Grathem. Ik ga m rijden, zorg wel voor een GPS, tracklog aan. In 1999 ging de route door Midden Limburg en Brabant/Belgie, in 2000 ging de route noorderlijk. Er zal ongetwijfeld gereden worden op paden die ook voor de Noord-Zuid route te gebruiken zijn..
Is er ergens meer info over die rit?
Triumph Tiger 800 - BMW F650 Funduro
Gast

kijk ns op http://home.wanadoo.nl/menk/_otr/allroadtoer00_nl.html, daar staat een verslagje van de rit van 2000

dit jaar op 14 september, meer info hoogstwaarschijnlijk via het volgende nummer van noppennieuws.
deelname op voorinschrijving, als ik meer weet zet ik t hiet neer
N!co
Berichten: 184
Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:02
Locatie: Zuid-Holland aan zee
Contacteer:

Anonymous schreef:kijk ns op http://home.wanadoo.nl/menk/_otr/allroadtoer00_nl.html daar staat een verslagje van de rit van 2000

dit jaar op 14 september, meer info hoogstwaarschijnlijk via het volgende nummer van noppennieuws.
deelname op voorinschrijving, als ik meer weet zet ik t hiet neer
OK, bedankt gast.
Triumph Tiger 800 - BMW F650 Funduro
Gast

N!co schreef:
STTEVE schreef:14 september as is de All Road Rit rond Grathem. Ik ga m rijden, zorg wel voor een GPS, tracklog aan. In 1999 ging de route door Midden Limburg en Brabant/Belgie, in 2000 ging de route noorderlijk. Er zal ongetwijfeld gereden worden op paden die ook voor de Noord-Zuid route te gebruiken zijn..
Is er ergens meer info over die rit?
Op het noppen forum staat inmiddels een bericht over de komende All
Road Toer in Kelpen ( Grathem ) meer info tel. 0475-452872 of e-mail
jan.tullemans@multihuur.nl even vooraf: voor alle duidelijkheid, het gebruik van gps apparatuur is niet toegestaan!!!

j. tullemans: organisatie All Road Toer.
Erik
Berichten: 94
Lid geworden op: do jan 02, 2003 11:17
Contacteer:

het gebruik van gps apparatuur is niet toegestaan!!!
Welkom in 2003. Verzet tegen GPS is een verloren match. Dit hebben vele rallye organisatoren ook ingezien. (En dan heb ik het niet over Parijs Dakar maar over prettige Europese amateur rallyes). GPS heb ik in één zo'n rallye gebruikt om hulpdiensten snel naar de juiste plek van een ongeluk te loodsen.

De 570 :!: km lange all road rit van Freek stond volledig op GPS. Dat heeft deze rit alleen maar veiliger gemaakt.

Wat is je bezwaar tegen GPS? Het feit dat je route "getracked" wordt? Alle berijdbare paden in Nederland zijn bekend. Ik maak zelf ook all road routes en heb er geen probleem mee dat er ge-GPS-ed wordt. Ja, kost veel tijd het maken van zo'n route maar wat geeft het als anderen daar ook van genieten.

Hoe wil je gebruik verbieden? Iedereen tot de onderbroek toe fouilleren? GPS-en worden steeds kleiner. Horloge formaat heb ik al eens getest. Er is nu ook een mobiele telefoon met GPS functie. Zijn mobiele telefoons ook verboden?

Er komt een tijd dat in all road motoren GPS standaard in het dashboard is ingebouwd. Nu zal je denken, zal mijn tijd wel duren. Drie jaar geleden heb ik voorspeld dat mobiele telefoons een camera zouden hebben. Ben toen voor gek verklaard. Kijk eens om je heen......

Ik heb veel respect voor all road uitzetters (ben d'r zelf ook één :oops: ) en heb Grathem 2002 met veel plezier gereden. Mijn betoog voor het staken van verzet tegen GPS gebruik is geen eigen belang want dit jaar kan ik er helaas i.v.m. werk in buitenland niet bij zijn.

Dus iedereen een toprit toegewenst en GPS-ze.
Gast

Formeel heb wel gelijk, maar moreel gezien ben ik t niet helemaal met je eens.
Een organisator van een rit steekt een hoop tijd en moeite in het uitzetten, en hij doet al die moeite omdat hij mij een leuke dag wil bezorgen. Het minste wat ik dan kan doen is voldoen aan zijn (mits redelijke) voorwaarden.
De MidSummerNightTour was op GPS uitgezet omdat de routes al door de uitzetters beschikbaar waren gesteld, zowel op roadbook als op GPS, dus die waren al geruime tijd "publiek" bezit.
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

fout :!:
270 van de 570 km waren al publiek bezit. de rest niet.

De rest heb ik vrijgegeven omdat het gewoon openbare wegen zijn. En ik kan geen openbare wegen 'claimen'.

Overigens bestond deze tour uitsluitend als GPS-track, zonder roadbook.

Ander verhaal wordt het als je in je rit, afgesloten of prive wegen hebt opgenomen waar je toestemming voor hebt.
Dan kan het vervelend zijn als mensen later de rit gaan narijden.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Ad Ketelaars
Berichten: 439
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
Contacteer:

Naast het probleem wat Freek aanhaald, is het ook een probleem als de routes ieder weekend vol zitten met "narijders". Bij mijn ritten geef ik duidelijk te kennen dat ik er niet van gediend ben dat mijn ritten nagereden worden. Ik verbied GPS niet, maar iedereen kan aanvoelen dat het niet de bedoeling is dat ze nagereden worden. Een deel van mijn ritten voert inderdaad ook over stukken landgoed waarvoor ik toestemming heb van de veldpolitie. De route gaat door de "tuin", van een van deze mannen. Gevolg is dat er reeds 11 fikse processen-verbaal uitgedeeld zijn(en een inbeslagname). Het is dat enkele van deze mannen behoorlijk enduro minded zijn, anders kun je het wel schudden vrees ik.
Maar ja, men had het kunnen weten. :twisted: :twisted:
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

En als we allemaal zo slim zouden zijn alleen de georganiseerde ritten en dan ook nog met fatsoenlijk gedrag te rijden dan kunnen we ook blijven rijden
Het is vaak beter 1 dag per jaar georganiseerd veel overlast te veroorzaken dan elke week een klein beetje :twisted:
Erik
Berichten: 94
Lid geworden op: do jan 02, 2003 11:17
Contacteer:

Mannen,
Jullie halen 2 zaken door elkaar. Fatsoenlijk langs onze medemensen rijden en GPS track logs.

Ik beschouw "de Steensel" rit niet als "mijn" rit. Allemaal openbare weg op een bepaalde manier aan elkaar gereden. Zo hebberig ben ik ook weer niet.

Off road rijden en fatsoen is een hele andere kwestie en kunnen we een heeeeeele lange duscussie over houden.
Het is vaak beter 1 dag per jaar georganiseerd veel overlast te veroorzaken dan elke week een klein beetje
Die mannen van elke week een beetje zijn vaak lokale helden. Ik kom ze ook wel eens tegen. Rijden zonder roadbook of GPS, hebben ze toch niet nodig. Kennen de wegen en paden en rijden er ook naar.

Wat mij betreft kunnen we 2 thread openen: GPS en tracking en Off road fatsoen.
Een organisator van een rit steekt een hoop tijd en moeite in het uitzetten, en hij doet al die moeite omdat hij mij een leuke dag wil bezorgen.
Ik zet zelf ook all road ritten uit dus ga me niet uitleggen dat het veel tijd kost.

Aan Ad; met Henk Seppenwoolde en Ap Wagenaars heb ik de afspraak dat als ik in "hun" territorium ga rijden (tot nu toe nog nooit voorgekomen dus "elk weekend" valt ook nog mee) bel ik ze even of ze die dagen er niet zelf aan het rijden zijn. Wisselen we meteen even bijzonderheden uit. Wel zo veilig en prettig voor iedereen.

Ik blijf bij mijn stelling: verzet tegen GPS is zinloos en in bepaalde gebieden/situaties is GPS zelfs levensreddend. Ik neem het ding dus ook altijd mee.
Ad Ketelaars
Berichten: 439
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
Contacteer:

Ik vergat nog even een belangrijk punt te vermelden. Om een of andere reden moet ik mijn roadbooks continu aanpassen. Op dit moment hebben we bijvoorbeeld in Weelde (B) weer met een ruilverkaveling te maken. Een roadbook verouderd dus heel snel. Het gevolg van het rijden met een verouderd roadbook is, dat je het juiste pad niet meer kunt vinden en gaat zoeken. Je beland hierbij veelal op plekken waar je niets te zoeken hebt. Met alle overlast vandien. Je staat bij boeren op het erf op je zit in de bossen van mijn "zeer gewaardeerde vrienden"van natuurmonumenten ofzo. Dit probleem heb je echter wanneer je enkel met roadbook rijdt. Wanneer je GPS hebt dan is dit probleem dikwijls makkelijk op te lossen, zonder overlast. Het probleem van het narijden met GPS zijn de kruip/door/sluip/door paadjes (heb ik me laten vertellen). Dus sommige ritten lenen zich niet zo goed voor het narijden met GPS. Of zit ik ernaast.....
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Ad Ketelaars schreef: Het probleem van het narijden met GPS zijn de kruip/door/sluip/door paadjes (heb ik me laten vertellen). Dus sommige ritten lenen zich niet zo goed voor het narijden met GPS. Of zit ik ernaast.....
Onder een dicht bladerdek raakt een GPS wel eens het kontakt met hierboven kwijt.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Erik
Berichten: 94
Lid geworden op: do jan 02, 2003 11:17
Contacteer:

Een roadbook verouderd dus heel snel.
Met een roadbook van een ander of een GPS track rijden betekend niet dat je je hersenen uitschakeld, verkeersborden en APV's negeert. Gezond verstand gaat boven volgen van track en roadbook. Als een roadbook mij een kanaal instuurt rij ik er toch ook niet in. 8)

Bovendien heeft de dikke BMW als voordeel dat mensen denken dat je verdwaald bent. Dan zijn ze altijd erg behulpzaam :lol:

Waar gebeurd: was bezig wat paden te verkennen. Een ouder echtpaar loopt over het pad en merken pas dat ik achter ze rij als ik ze tot 5 meter genaderd ben. Stapvoets rij ik er langs en de man begint een babbeltje. Bankje, zitten. Hij een peukie, ik een slokkie. Woont de man vlakbij en legt me uit waar ik nog meer langs kan. Vliegen er een paar snelle 4-takt één cilinders langs. "Kijk, die verpesten het voor jou". Jawel, maar de BMW graaft ook wel sporen. "Hej wel eens zien wat die peerden doen dan? Die sporen van die motoren gef niks. Het geluud da's niet altied goed".

Ik woon zelf vlak bij de Waaldijk. De motoren op zich zijn het probleem niet. Het geluid wordt bijna door iedereen als meest storend ervaren. Volgens mij is elke 4-takt goed te dempen. Dus.......
Gebruikersavatar
Bart M
Berichten: 367
Lid geworden op: wo mei 07, 2003 10:47
Locatie: Westerlo-België

Erik schreef: De motoren op zich zijn het probleem niet. Het geluid wordt bijna door iedereen als meest storend ervaren. Volgens mij is elke 4-takt goed te dempen. Dus.......
...zou iedereen met originele, gehomologeerde uitlaat moeten rijden, ... of met een 2-takt. Echt waar, een 2-takt maakt een heel irritant geluid van dichtbij vind ik zelf, maar luister eens naar een groepje dat pakweg 20 meter van je wegrijdt: het geluid van de 4-takts hoor je nog tot meer dan een kilometer verder, maar dat van de 2-takt sterft heel snel weg. Misschien is er om deze reden toch nog een toekomst weggelegd voor 2-takt :o
Keep on smiling!
Ad Ketelaars
Berichten: 439
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
Contacteer:

Je hebt 100% gelijk Bart. We hebben laatst ook eens de proef op de som genomen en het blijkt dat het viertakt geluid vele malen verder draagt.

2-strokes forever :verliefd:
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Gast

Een organisator van een rit steekt een hoop tijd en moeite in het
uitzetten, en hij doet al die moeite omdat hij mij een leuke dag wil
bezorgen. Het minste wat ik dan kan doen is voldoen aan zijn (mits
redelijke) voorwaarden
Die 100 rijders betalen met mekaar wel even 3100 gulden startgeld,
maar dat geld gaat neem ik aan naar een goed doel?
Erik
Berichten: 94
Lid geworden op: do jan 02, 2003 11:17
Contacteer:

Zijn blijkbaar meer die het inschrijfgeld hoog vinden. Zie: http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=1728 :wink:
Dirtmaster
Berichten: 5
Lid geworden op: vr jan 03, 2003 13:04
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Anonymous schreef:
Een organisator van een rit steekt een hoop tijd en moeite in het
uitzetten, en hij doet al die moeite omdat hij mij een leuke dag wil
bezorgen. Het minste wat ik dan kan doen is voldoen aan zijn (mits
redelijke) voorwaarden
Die 100 rijders betalen met mekaar wel even 3100 gulden startgeld,
maar dat geld gaat neem ik aan naar een goed doel?
Dan had ik me graag ingeschreven. 15 Euro per persoon voor de organisatie is belachelijk. Zo geweldig was de route niet en er zaten aanzienlijke stukken in uit de route Odilliapeel II, in omgekeerde volgorde... Heeft de uitzetter soms ergens routes geleend? Was natuurlijk toeval.. zo veel zandpaden zijn er niet in de bewuste regio :lol: :lol: Niet zo mooi gezien zijn eigen oproep om zonder GPS te rijden en daarmee de route te hergebruiken. Zoals erik als schreef, probeer geen dingen tegen te houden die je niet KAN tegenhouden. Dat dat zinloos is, bleek onder andere afgelopen zondag.
We hebben de kosten van 3 inschrijvers trouwens gedeeld met 6 personen... en ik vind 7 euro voor zo'n rit nog best veel geld. En ja ik weet waar de kosten zitten en dat het veel tijd kost... 8)
Enniewees, wel lekker gereden hoor 8)
Misschien dat ik em nog een keer rijd :shock:

Cheers.
Gast

Ik heb tijdens de Grathemrit hele mooie nieuwe paadjes gezien die ik opgeslagen heb in dat grijze gebied tussen mijn oren. Had ik GPS gehad had ik hem gebruikt.

Het zijn openbare wegen in deze regio en dus kan en mag iedereen er gebruik van maken.

Ik persoonlijk vind het een kick als ik op een mooie zomerdag een echtpaar tegenkom op 2 allroadmotoren die een kilometertje of 100 zijn afgedaald naar Odiliapeel om nog eens met behulp van de GPS een van mijn routes te rijden :!:

Of dat ik een bedank e-mailtje krijg vanuit de xt/sr500 club dat ze diezelfde route gereden hebben omdat ik het roadbook openbaar op internet heb geplaatst. (verhaal met foto`s staan op hun site)

Dat is volgens mij waar het allemaal om draait "genieten van het kleine beetje openbare zand wat men ons nog gund"

Groeten,
LEO
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Hulde Leo en alle ander rituitzetters. Door jullie tijd en inzet kunnen wij westerlingen all-road rijden zonder te moeten zoeken en heen en weer te rijden en daarmee overlast te bezorgen.

Ik vind ook dat routes zo veel mogelijk openbaar moeten zijn. De routes van Eelco en Leo zijn openbaar. Ik geloof niet dat Goor en Odiliapeel nou elk weekend overspoeld worden door off-road rijders. Door een uitegezette route te rijden, veroorzaak je de minste overlast. Als je verder beleefd blijft en de andere gebruikers van de weg met respect behandeld, blijft de overlast binnen de perken.

Ik begrijp de commerciele route-uitzetters ook wel. Het is hun handel. Ze doen dat voor het geld. En dat moeten we ook respecteren.

Maar openbare wegen blijven openbaar, die kan je niet claimen. Hooguit de aaneenschakeling van die wegen.
Plaats reactie