Nieuwe pakking wel of niet
Moderator: ghulst
-
- Contacteer:
Voor het vervangen van een O-ringetje (zie andere onderwerp) moet de klepdeksel eraf. Nu heb ik nog geen 2 maanden geleden de pakking daarvan reeds vervangen, maar in de boeken staat dat je eigenlijk weer een nieuwe moet gebruiken. Het is een metalen pakking, dus makkelijk te verwijderen en plaatsen. Toch vervangen?
-
- Contacteer:
Koppaking vervang ik altijd!
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Die metalen pakking van 'n XR verving ik nooit! Het gaat hier volgens mij immers over de dichting van het cilinderkopdeksel, niet de koppakking. Als je heel zeker wil zijn dat ze niet gaat lekken, even aan beide kanten insmeren met een flinterdun laagje vloeibare (silicone-) pakking. In dit geval wel enkele uren wachten voor je de schoeven vh deksel vastdraait, tot de silicone hard is.
Bart M
Bart M
-
- Contacteer:
Klopt het is niet de koppakking maar die van de deksel.Bart M schreef:Die metalen pakking van 'n XR verving ik nooit! Het gaat hier volgens mij immers over de dichting van het cilinderkopdeksel, niet de koppakking. Als je heel zeker wil zijn dat ze niet gaat lekken, even aan beide kanten insmeren met een flinterdun laagje vloeibare (silicone-) pakking. In dit geval wel enkele uren wachten voor je de schoeven vh deksel vastdraait, tot de silicone hard is.
Bart M
Dit voorjaar al de hele boel uit elkaar gehad juist vanwege een lekkend deksel. Bleken 2 buitjes rotgedraaid, en zij nu voorzien van helicoils.
Bij het monteren inderdaad flinterdun silicone gebruikt. Werkt prima.